[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Błąd. Selektor 80/100/120 nie reguluje prądu jedynie prędkość maks. |
.. czyli zmniejszą napięcie proporcjonalnie ?
Przy okazja dlaczego w trybie bezhallotronowym sterownik nie obsługuje opcji 120 ? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Pewnie sprzężenie z nieużywanej fazy jest zbyt słabe i sterownik nie może ogarnąć odpowiedniego timingu do włączania fazy w odpowiednim momencie innym niż by to wynikało z poprawnego sterowania (w myśl stopniowego selektora prędkości). Takie rzeczy tylko z konkretnym info z halli. |
|
|
|
|
slimax
początkujący Mechanik rowerowy
Dołączył: 26 Lut 2017 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Błąd. Selektor 80/100/120 nie reguluje prądu jedynie prędkość maks. |
Trochę dziwnie to zrobili że tempomat działa jako blokada manetki a 80/100/120 potrafi ograniczać prędkość.
Akurat wolałbym żeby było odwrotnie tj. tempomat tak jak powinno to być, steruje tak manetką żeby utrzymać stałą prędkość a tryby 80/100/120 ograniczałyby prąd z baterii np. jak już napięcie baterii jest bliskie odcięcia albo ma się dość gwałtownego wyrywania do przodu jadąc w mieście po dziurach ...
Spróbuję coś pokombinować żeby mieć bardziej płynnie działającą manetkę.
Pozostaje chyba tylko czekać na forumowy sterownik by barmal |
_________________ NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Sterowniki dziela sie na dwa rodzaje, takie co steruja napieciem (czyli predkoscia) i takie co steruja pradem (momentem), Nie da sie w fizyczny sposob sterowac obu tymi parametrami niezaleznie w tym samym czasie. Dlatego mimo ze sterowniki kontrolujace moment sa bardziej intuicyjne i wygodniejsze to nie umozliwiaja opcji tempomatu.
Jedyne co mozna zrobic to sterownik ktory steruje momentem a przy zalaczeniu tempomatu przelacza sie na sterowanie predkoscia. Inaczej sie poprostu nie da |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
W adaptto jakos sobie z tym poradzili.
Tzn. tempomat utrzymuje stałą prędkość, a dodatkowo jest parametr którym reguluje się "miękkość" utrzymywanej prędkości. Jeśli jest stawione to zbyt "twardo" to może być czuć lekkie bardzo krótkie przyspieszenia. Za to wtedy masz zawsze idealnie utrzymaną ustawioną na tempomacie prędkość niezależnie od terenu, podjazdu, itd., co do pół km/h. Tylko po co... |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
W adaptto pewnie zwyczajnie dobierają tak prąd aby utrzymać prędkość tą co masz na liczniku. Dużej filozofii w tym nie ma. Jest to wciąż sterowanie prądowe tylko sprzężone zwrotnie. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Nieprawda, jesli adapto ma tempomat to poprostu przestawia sie na sterowanie predkoscia. Nie ma innej mozliwosci
Prawda jest zato to ze sterownik tak steruje momentem aby jak najszybciej osiagnac zadana przez ciebie predkosc, ale nad samym momentem tu juz nie masz kontroli |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
A masz adaptto qaz? Ni mosz to co zgadujesz na 100% nie steruje prędkością |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Nie musze miec aby wiedziec jak dziala sterownik i znac podstawowe prawa fizyki
Aby ustawic tempomat sterownik musi zalaczyc dodatkowego PIDa ktory steruje predkoscia za pomoca momentu. To tylko taka pierdola ale zwracam uwage. Takie moje zboczenie zawodowe |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Barmalowi (z tego co pisze) udało się zrobić w najnowszej aktualizacji stabilny tempomat na jego sterowniku Foc może tez cos doda na ten temat |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Tak i pisal tez o dodatkowym PID z ktorym sie tyle meczyl. Moze Barmal musi mnie tu wesprzec aby potwierdzic to co ja tu pisze.
Z ciekawostek dodam ze w CAv3 tez mozna ustawic takiego dodatkowego PIDa ktory zamieni sterownik FOC (np sabka) na sterowanie predkoscia na tej samej zasadzie |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Panowie, zaliczyłem niespodziewanego zonka........
Bajk stoi w piwnicy (nie dam rady go wnieść na 3 piętro), chciałem go podładować........ podłączam ładowarkę 20s i ładowarka chce ale nie może.......... światła w piwnicy przygasają...... startuje, ale od razu przygasa..... i nie ładuje.
Pamiętam tą samą ładowarką ładowałem bajka u kuzyna, wywalało korki.
Trzeba było odłączyć inną bardzo mocną lampę i radio, które były podłączone do tego samego gniazda aby ładowarka ruszyła.
Gdy już ruszyła można było z powrotem podłączyć ultra mocną lampę.
Ładowarka ma 600W, 6A, ta normalna, popularna kupiona u TAS'a, czyżby potrzebowała jakieś hiper mocy startowej?
Jest może jakieś urządzenie które można podłączyć przed ładowarką aby ta miała jakiś startowy zapas mocy?
Nie wiem, gdybam..........
Ale wtopiłem......
Help. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Moc startowa dla ładowarki
Faktem jest, że w niektórych instalacjach duże i mocne zasilacze impulsowe (czyli ładowarka) powodują szpilki wykrywane przez bezpieczniki "na styk" i potrafi wywalić. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Moc startowa dla ładowarki
Faktem jest, że w niektórych instalacjach duże i mocne zasilacze impulsowe (czyli ładowarka) powodują szpilki wykrywane przez bezpieczniki "na styk" i potrafi wywalić. |
Chyba coś w tym jest.
U mnie w mieszkaniu nie ma żadnych problemów, wszystko śmiga.
Tylko w piwnicy jest error.
Jest TAS na to jakaś rada?
Wymiana bezpiecznika w piwnicy?
Może źle zrobiłem, że podłączyłem gniazdko pod oświetlenie sufitowe? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
No raczej
Do oświetlenia używa się słabszych Esek |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|