ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

atomek1000 napisał/a:
Błąd. Selektor 80/100/120 nie reguluje prądu jedynie prędkość maks.


.. czyli zmniejszą napięcie proporcjonalnie ?

Przy okazja dlaczego w trybie bezhallotronowym sterownik nie obsługuje opcji 120 ?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Pewnie sprzężenie z nieużywanej fazy jest zbyt słabe i sterownik nie może ogarnąć odpowiedniego timingu do włączania fazy w odpowiednim momencie innym niż by to wynikało z poprawnego sterowania (w myśl stopniowego selektora prędkości). Takie rzeczy tylko z konkretnym info z halli.
 
 
slimax 
początkujący
Mechanik rowerowy


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

atomek1000 napisał/a:
Błąd. Selektor 80/100/120 nie reguluje prądu jedynie prędkość maks.


Trochę dziwnie to zrobili że tempomat działa jako blokada manetki a 80/100/120 potrafi ograniczać prędkość.

Akurat wolałbym żeby było odwrotnie tj. tempomat tak jak powinno to być, steruje tak manetką żeby utrzymać stałą prędkość a tryby 80/100/120 ograniczałyby prąd z baterii np. jak już napięcie baterii jest bliskie odcięcia albo ma się dość gwałtownego wyrywania do przodu jadąc w mieście po dziurach ...
Spróbuję coś pokombinować żeby mieć bardziej płynnie działającą manetkę.
Pozostaje chyba tylko czekać na forumowy sterownik by barmal :smile:
_________________
NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Sterowniki dziela sie na dwa rodzaje, takie co steruja napieciem (czyli predkoscia) i takie co steruja pradem (momentem), Nie da sie w fizyczny sposob sterowac obu tymi parametrami niezaleznie w tym samym czasie. Dlatego mimo ze sterowniki kontrolujace moment sa bardziej intuicyjne i wygodniejsze to nie umozliwiaja opcji tempomatu.
Jedyne co mozna zrobic to sterownik ktory steruje momentem a przy zalaczeniu tempomatu przelacza sie na sterowanie predkoscia. Inaczej sie poprostu nie da
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

W adaptto jakos sobie z tym poradzili.
Tzn. tempomat utrzymuje stałą prędkość, a dodatkowo jest parametr którym reguluje się "miękkość" utrzymywanej prędkości. Jeśli jest stawione to zbyt "twardo" to może być czuć lekkie bardzo krótkie przyspieszenia. Za to wtedy masz zawsze idealnie utrzymaną ustawioną na tempomacie prędkość niezależnie od terenu, podjazdu, itd., co do pół km/h. Tylko po co... :)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

W adaptto pewnie zwyczajnie dobierają tak prąd aby utrzymać prędkość tą co masz na liczniku. Dużej filozofii w tym nie ma. Jest to wciąż sterowanie prądowe tylko sprzężone zwrotnie.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Nieprawda, jesli adapto ma tempomat to poprostu przestawia sie na sterowanie predkoscia. Nie ma innej mozliwosci
Prawda jest zato to ze sterownik tak steruje momentem aby jak najszybciej osiagnac zadana przez ciebie predkosc, ale nad samym momentem tu juz nie masz kontroli
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

A masz adaptto qaz? Ni mosz to co zgadujesz :D na 100% nie steruje prędkością
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Nie musze miec aby wiedziec jak dziala sterownik i znac podstawowe prawa fizyki :wink:

Aby ustawic tempomat sterownik musi zalaczyc dodatkowego PIDa ktory steruje predkoscia za pomoca momentu. To tylko taka pierdola ale zwracam uwage. Takie moje zboczenie zawodowe
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Barmalowi (z tego co pisze) udało się zrobić w najnowszej aktualizacji stabilny tempomat na jego sterowniku Foc może tez cos doda na ten temat :wink:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Tak i pisal tez o dodatkowym PID z ktorym sie tyle meczyl. Moze Barmal musi mnie tu wesprzec aby potwierdzic to co ja tu pisze.

Z ciekawostek dodam ze w CAv3 tez mozna ustawic takiego dodatkowego PIDa ktory zamieni sterownik FOC (np sabka) na sterowanie predkoscia na tej samej zasadzie
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Panowie, zaliczyłem niespodziewanego zonka........

Bajk stoi w piwnicy (nie dam rady go wnieść na 3 piętro), chciałem go podładować........ podłączam ładowarkę 20s i ładowarka chce ale nie może.......... światła w piwnicy przygasają...... startuje, ale od razu przygasa..... i nie ładuje.

Pamiętam tą samą ładowarką ładowałem bajka u kuzyna, wywalało korki.
Trzeba było odłączyć inną bardzo mocną lampę i radio, które były podłączone do tego samego gniazda aby ładowarka ruszyła.
Gdy już ruszyła można było z powrotem podłączyć ultra mocną lampę.

Ładowarka ma 600W, 6A, ta normalna, popularna kupiona u TAS'a, czyżby potrzebowała jakieś hiper mocy startowej?
Jest może jakieś urządzenie które można podłączyć przed ładowarką aby ta miała jakiś startowy zapas mocy?

Nie wiem, gdybam..........

Ale wtopiłem...... :(

Help.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Moc startowa dla ładowarki :D
Faktem jest, że w niektórych instalacjach duże i mocne zasilacze impulsowe (czyli ładowarka) powodują szpilki wykrywane przez bezpieczniki "na styk" i potrafi wywalić.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

tas napisał/a:
Moc startowa dla ładowarki :D
Faktem jest, że w niektórych instalacjach duże i mocne zasilacze impulsowe (czyli ładowarka) powodują szpilki wykrywane przez bezpieczniki "na styk" i potrafi wywalić.


Chyba coś w tym jest.
U mnie w mieszkaniu nie ma żadnych problemów, wszystko śmiga.

Tylko w piwnicy jest error.

Jest TAS na to jakaś rada?
Wymiana bezpiecznika w piwnicy?

Może źle zrobiłem, że podłączyłem gniazdko pod oświetlenie sufitowe?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

No raczej :P
Do oświetlenia używa się słabszych Esek
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group