ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

1. Przywróć sterownik do ustawień fabrycznych
2. Sprawdź kalibrację na wszystkich wariantach ustawień przewodów halli

Co to znaczy silnik się zablokował? Przetarły Ci się przewody od silnika / wewnątrz zwarły do obudowy lub do halli? Jeśli poszło 84V na przewód sygnałowy halla to mogło ubić wejście na czujniki halla w silniku i trzeba to naprawić w środku.
Ogólnie to wygląda na usterkę silnika, która spowodowała usterkę sterownika, raczej jest to do naprawienia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

qaz33 napisał/a:
No to kolejnym etapem jest sprawdzenie czy kazdy hall napewno dziala i czy nie ma zadnych zimnych lutow (czy wszystkie kable prowadzace od halli do sterownika przewodza) i do tego testu bedzie juz trzeba rozkrecic sterownik i znalezc wejscia halli do plytki. Moze jakis kabelek sie przepalil



tas napisał/a:
1. Przywróć sterownik do ustawień fabrycznych
2. Sprawdź kalibrację na wszystkich wariantach ustawień przewodów halli

Co to znaczy silnik się zablokował? Przetarły Ci się przewody od silnika / wewnątrz zwarły do obudowy lub do halli? Jeśli poszło 84V na przewód sygnałowy halla to mogło ubić wejście na czujniki halla w silniku i trzeba to naprawić w środku.
Ogólnie to wygląda na usterkę silnika, która spowodowała usterkę sterownika, raczej jest to do naprawienia.


Dziękować Panowie.
Zabieram się do zastosowania rad.... dam znać.

Stawiam browary na zlocie :)
Jeśli do tego czasu uda się naprawić bajka.

TAS - w razie co są już Sabki 72150 u Ciebie? Nie wiem który to już zakup Sabvotona u Ciebie, 8 sztuka leci? :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Mam!
Znalazłem error, choć jeszcze go nie naprawiłem.

Pomierzyłem wszystko jeszcze raz i okazuje się że ŻÓŁTY przewód fazowy gdzieś przebił z NIEBIESKIEM przewodem halla!

Teraz pytanie gdzie:
Odłączyłem więc całą wiązkę (wtyczkę) od Sabvotona i odłączyłem ŻÓŁTY przewód fazowy od Sabvotona oraz odłączyłem Niebieski Hall od silnika oraz ŻÓŁTY przewód fazy od silnika i dalej jest zwarcie.

Czyli gdzieś między sterownikiem a silnikiem stopił się przewód (widziałem, że leciał dymek gdy pierwszy raz wsiadłem i przegrzałem silnik. Teraz widać przewód już się musiał stopił całkowicie :(

Czyli muszę dostać się do całego odcinka wiązki przewodów i znaleźć error.
Zabieram się do roboty!

Czyli Hall w nowym silniku dostał po dupie od fazy i padł?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Nie powinien, nowy silnik, nowy przewód, nowy hall.
Czy masz zabezpieczenie termiczne silnika?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Hall to teraz male piwo jesli na przewod halla poszlo 72V to tyle samo dostal procesor na jeden z pinow. Chyba ze jest jakos galwanicznie izolowany.

Swoja droga co ty masz za silnik ze tak sie zagrzal? Jaka wersja mxusa i ile pradu mu pakowales?
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

No i jest przyczyna:
Stopione przewody fazowe:



To jest oryginalna osłona MXUS, teraz wygląda jak termokurczliwa.

To się stało przy pierwszej jeździe pod koniec marca gdy było 22 stopnie.
Wsiadłem na bajka i ile fabryka dała, bez zabezpieczenia termicznego.

Później bajk tego samego dnia gdy padł miał objawy przebić, przewody się dogrzały i dotopiły i koniec.

Wychodzi na to, że hall dostał jednak od fazy te ~80V !

No nic, za chwilę podłączę silnik na nowych przewodach, zobaczy czy coś poważniejszego.

Mam MXUSa V2 i dałem w niego 150A, tyle ile w swojej starej konstrukcji, choć tym razem z baterii poszło 75A (w starej konstrukcji 55A). 20A więcej plus 40kg więcej zabiło akcje.

Dopiero teraz zamontowałem czujnik temperatury, wcześniej nie miałem ani czujnika ani licznika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Przewody nie podwojone, bez zabezpieczenia termicznego i 75A, takie coś to nawet nowe ludki nie robią, a co dopiero ktoś z jakimś tam doświadczeniem :(
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Przewodów nie podwajałem, nie chciałem.
Te 75A ustawiłem raz na jazdę testową.

Problem stopionych przewodów pojawił się w miejscu gdzie 25cm odcinek kabla schowany był w skrzynce i zapiankowany, nie było dostępu powietrza, brak chłodzenia, to się tam gotowało.......

Błąd konstrukcyjny.
Tym razem przewody fazowe poprowadzę na zewnątrz.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

W mxusie v2 jest już 4mm2 czy masz jakieś jeszcze mniejsze? Do takiej konfiguracji to koniecznie podwójne daj te przewody lub chociaż na 4mm2 wymień.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Bujakoto, jak zwykle nie zawodzisz :D ( kolejna awaria )
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Eryk1000 napisał/a:
Bujakoto, jak zwykle nie zawodzisz :D ( kolejna awaria )


Hehe, no przynajmniej się coś dzieje na forum :)

Usterka zdiagnozowana i usunięta.
Halle wymienione (ponownie) i test wyszedł w końcu OK ! Uffff

Czyli wygląda na to, że na zlot zdążyłem :)

Głupi błąd, dolną część bajka zapiankowałem, później zasilikonowałem a na koniec dałem z 1cm uszczelniacza. Zero odprowadzenia ciepła z przewodów fazowych, na tych przewodach te ciemne miejsca to pozostałość po piance montażowej.

Uszczelniłem go tak mocno, bo ma być względnie wodoodporny jak mnie deszcz złapie 150km od domu, a znając mnie coś się musi wydarzyć :)

Atomek, MXUS V2 ma chyba 2mm2, dopiero MXUS V3 ma 4mm2 a teraz MXUS V5 ma 6mm2.

Nie chce na tym bajku zapierd...... ać, więcej niż 65A z baterii nie pójdzie, czujnik zamontowany no ale chyba macie racje, jak już wszystko jest otwarte to podwoje przewody........ zaczynam akcje.

Pytanie:

Czy jeśli przez samą ośkę przepcham 3mm2 (tyle chyba max przepcham) a zaraz za ośką aż do sterownika dam 4mm2 to coś zmieni czy tutaj liczy się wąstkie gardło czyli moment przejścia przez ośkę, wiec cała reszta nie ma sensu?

Wydaje mi się, że dzięki pogrubieniu kabli na dłuższym odcinku zebrane ciepło będzie skuteczniej się rozchodziło na dłuższy grubszy odcinek, mniej więcej po to to się robi?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Bujakoto napisał/a:

Czy jeśli przez samą ośkę przepcham 3mm2 (tyle chyba max przepcham) a zaraz za ośką aż do sterownika dam 4mm2 to coś zmieni czy tutaj liczy się wąstkie gardło czyli moment przejścia przez ośkę, wiec cała reszta nie ma sensu?

ja przecisnąłem 3 x 2,5mm2 x 3 pary łacznie 9 sztuk
trwało to 2 dni udało sie ale więcej sie nie podejmuję tego szaleństwa, potem lecą cos około 15-20 mm2 nie pamiętam dokładnie ale grube żyły
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

20mm2? 2 cm grubości?

Z innej beczki:
Kupiłem taki shit oświetleniowy:


http://allegro.pl/show_it...2Y1ODZiNTI0YQ==

Opis sprzedawcy jest błędny, na opakowaniu pisze że zasilanie od 12V do 60V, sprzedawca napisał że do 80V i dlatego kupiłem.

Jeśli podłącze taką lampkę pod 80V (czyli 20V więcej niż dopuszcza producent) to zjara się od razu czy dopiero po przegrzaniu? :) A może da radę? Próbować?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Przy okazji zrób te kable do silnika jak najkrótsze :razz: Sprawdź najpierw co tam siedzi w tej lampce albo przez przetwornice daj :mrgreen:
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Bujakoto napisał/a:
20mm2? 2 cm grubości?

https://www.gimmik.net/bl...ych-slow-kilka/
około 5 mm 7 mm mierzone suwmiarką
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group