ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Policja a e-bike
Autor Wiadomość
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   

Wiesz, pewnie wiedział że coś dzwoni tylko nie wiedział w którym kościele :) , ale stracha miałem pięknego i normalnie nawet nie przyszło mi do głowy żeby powiedzieć że nie działa napęd. Po prostu nie wiedziałem co się po gościu spodziewać bo miałem pierwszy raz kontrolę w życiu jadąc na rowerze (autem się nie liczy )
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   

To już wiesz jak to wygląda :razz: . Za rozpowszechnianie teorii, że manetka jest nielegalna powinny być karą prace społeczne. Owszem, że jeżeli nie masz PASa i masz cały sprzęt to jesteś podejrzany o używanie sprzętu nie zgodnie z przepisami. Też chciałem go montować, ale po piątej kontroli stwierdziłem, że dam sobie z tym spokój
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   

Jedziesz bez prądu po ulicy a w lesie dajesz ile fabryka dała.
Nikt nie broni ci wieźć rowerem silnik i akumulatory.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2015   

zeeltom napisał/a:
...
Nikt nie broni ci wieźć rowerem silnik i akumulatory.

I tego się trzymajmy :-) .
Kanister rowerem tez można przewozić i to nie oznacza itd....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

arge napisał/a:
Oglądnął silnik, popatrzył na baterię, ale grzecznie zwrócił mi uwagę co do manetki gazu (mam kciukową ze wskaźnikiem naładowania)


Możesz napisać coś więcej o kontroli silnika? Czy sprawdzano moc silnika - oglądano nalepkę? Mógłbyś wkleić jakąś fotkę roweru - na pewno bardziej rzuca się w oczy niż silnik w piaście. Liczono akumulatory? -rozumiem że woltomierz nie jest na standardowym wyposażeniu.

Jakieś rady co do tłumaczenia się w razie kontroli? Zwłaszcza co do tego by ewentualny mandat przenieść na następny raz? No i jak wytłumaczyć, że przy tej prędkości silnik nie pobiera więcej niż 250w?

Co do PAS, mam pomysł by ten (za pomocą jakiegoś kondensatora) podawał napięcie na manetkę. Wtedy ważne tylko żeby kręcić (w zależności od kondensatora co określony czas). Wypełniamy prawo bo silnik jest uruchamiany przez obrót korby. Pytanie tylko jak wytłumaczyć to w razie kontroli. Chyba trzeba będzie wydłubywać ledy i czerwone przyciski z manetki by ja najmniej rzucać się w oczy.

Edit:
Jeszcze jedno pytanie - jechałeś w kasku? Mam nadzieję że oprócz poprawy bezpieczeństwa będzie to element zniechęcający do kontroli ;) .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2015   

Prosta rada: oznakuj rower na policji.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

No nie wiem. Najpierw musiałbym usunąć elektrykę z roweru i po oznakowaniu znów ją założyć ;) . Poza tym rower do przeróbki kupiłem używany więc chyba nic z tego nie będzie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

To nie przegląd techniczny.
Musisz mieć ze sobą tylko dokument tożsamości.
 
 
arge 
początkujący


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

Co do samej kontroli, to Policjant patrzył na silnik ale stwierdził: ''o taki mały silniczek?'' ale raczej zabrzmiało to jak zaciekawienie (lub zdziwienie że to daje rady z takim grubasem jak ja) a nie szukanie. Faktycznie posiadam 250w 24v i taką też silnik posiada naklejkę, na akumulatory popatrzył również ale chyba w kwestii ciekawości (ile i jak zamontowane). Co do Voltów :razz: nie było komentarzy, a jedyną kwestią była manetka (kciukowa) w której mam wskaźnik naładowania akumulatorów i dość mocno naparza po oczach więc rzuca się w oczy. Teraz tak na chłodno to oceniając wydaje mi się że po prostu Policjant był zaciekawiony tym wynalazkiem tym bardziej że mój napęd jest dość głośmy (mój szwagier się śmieje że brzmi to jak koza :wink: ) a głupio mu było zawołać do mnie "ej... pan pokaż ten rower... " :wink: tym bardziej że coś tam prawdopodobnie był świadomy przepisów dotyczących rowerów elektrycznych. Co do samego psełdo systemu pas wiem mniej więcej już jak to zrobić tak że cały napęd będzie uruchamiał się po przekręceniu pedałami i później będzie sterowany manetką. Ale sam start napędu będzie możliwy dopiero po zakręceniu pedałami. Zawsze człowiek będzie minimalnie spokojniejszy :razz:
Znalazłem temat również na tym forum o zastąpieniu manetki potencjometrem, może to też by był rozwój w dobrą stronę aby zastąpić manetkę ukrytym potencjometrem (coś jak tempomat), ale musiałbym zainwestować w klamkę hamulca z odcięciem bo zamiast się zatrzymać to jeszcze można kogoś przejechać niechcący :twisted:

P.S. Tak naprawdę mój napęd jest prawe całkowicie zgodny z przepisami poza manetką, osiąga max 25km/h (wynika to z przełożenia a nie ogranicznika) i moc ma 250w przy napięciu 24v. Ale manetki nie byłem w stanie uniknąć chcący zastosować napęd od magmy.
Natomiast co do znakowania roweru, to ja się wybieram ze swoim wynalazkiem na znakowanie. Jeszcze co prawda nie wiem kiedy, pewnie jak zamontuje mój prowizoryczny ''PAS''. Z tego co się dowiedziałem potrzebne do tego są: dowód osobisty, dokument potwierdzający zakup roweru (faktura, paragon, umowa), ale wydaje mi się że raczej nic się nie stanie jak nie będzie potwierdzenia zakupu w starszym rowerze bo przecież kto coś takiego trzyma? a jak się dostanie rower po dziadku, wujku, bracie czy sąsiedzie to wątpię aby ktoś pisał umowę. Ja akurat mam fakturę (kupowałem w fabryce), ale jak pojadę na znakowanie to się dopytam na miejscu co i jak. Nie wiem czy faktycznie znakowanie coś da, ale napewno będę spokojniejszy o swój sprzęt (zawsze to jakiś straszak na złodziei), elektryki nie będę demontował. Rower musi iść do znakowania ze wszystkim bo Policja musi ponoć fotkę strzelić do bazy danych, a jak rower będzie na fotce bez silnika a złodzieje ukradną z... to oddadzą pewnie bez, bo złodziej odkręci a Policja nawet nie będzie wiedziała że to nasz silnik (a w większości przypadków napęd w rowerze jest dużo więcej wart od samego roweru).
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Dzięki za dokładniejszy opis. Jak uda się oznakować to opisz proszę jak to przebiegło. Zwłaszcza od strony sprawdzania zgodności elektryki z przepisami i jak z tą fotką.

Może faktycznie warto. W końcu jak oznakowali to i nie mieli nic przeciwko (jak w słoneczniku). Tym bardziej że miałbym wydruk z wygrania aukcji. Gorzej, jeśli kupiłem kradziony, ale to chyba większe zmartwienie sprzedawcy?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Manetka jest zgodna z przepisem jeżeli działa tylko podczas pedałowania. Wystarczy więc dowolny układ na korbie np. PAS, kontaktron/przekaźnik z samopodtrzymaniem, nawet zwykły przycisk mechanicznie podający napięcie na manetkę podczas pedałowania. Sam teraz uruchomiłem oryginalny rower z manetką uruchamianą przez PAS podczas pedałowania.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Tkoko, jak masz chwile to napisz poradnik na forum jak w prosty sposob to zrobić :) na pewno wielu osobom się przyda
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Podstawowy układ "pseudo PAS.jpg"
Na korbie montujemy wypust naciskający przycisk. Jeżeli chcemy jechać na samej manetce ustawiamy pedały tak by przycisk był stale zwarty (najwygodniej poziomo). Jeżeli będziemy pedałować to napięcie będzie cyklicznie podawane na manetkę. W razie kontroli pedały ustawiamy pionowo i manetka jest wtedy wyłączona.
Zamiast zawodnego przycisku możemy użyć kontaktronu lub halla z magnesem a kondensator zastąpić przerzutnikiem monostabilnym z regulowanym czasem wyłączania tak by uniknąć tętnienia napięcia na manetce.

pseudo PAS.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 437 raz(y) 31,38 KB

Ostatnio zmieniony przez tkoko Sob 02 Maj, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Przecież kondensator jest włączony odwrotnie! :shock: Przy takim montażu przejdzie do krainy wiecznych łowów po niedługim czasie.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Poprawione
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group