ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik pradnica
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   silnik pradnica

kumpel ma taki problem gdzie jest jego przyczyna ?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Zmierz lepiej, czy wszystkie tranzystory w sterowniki są sprawne, bo wygląda, że nie :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Serio sterownik nie halo? o.O
Bo wczoraj obróciłem rower do centrowania koła, zaczynam nim kręcić i dokładnie to samo, włącza się pikacz. Mówię ciekawe zjawisko ale w sumie olałem sprawę bo rower jeździ ok
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

i co, jedziecie sobie na bajku luzem i wam się pikacz włącza? I nie zastanawia, że coś jest nie tak? :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

tas, póki co to moje pierwsze kilometry i nie jeżdżę luzem (tzn cały czas elektronika z pikaczem odpalona) i jedynie wspomagam pedałowaniem.

Jeśli problem jest Tobie znany to napisz proszę co i jak
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

mu sie wlacza jak bateria jest nie podpieta ;) baa pikcz pokazuje ile Voltow sie generuje xd jak mu pare razypadla bateria to pchal a pikacz mu pikal tak co chwila ;) q normalnej jezdzie nie widac jakich dziwnych dolegliwosci ale puszczony luzem ma troche opory
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

sunman, dokładnie tak samo u mnie, pakiet rozłączony eSem a pikacz się włącza od kręcenia. Kurcze nie wiedziałem że to uszkodzenie sterownika :/
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Eeee, bez baterii jeździcie, a to nie wiem. Myślałem, ze z bateriami, to wtedy byłoby dziwne :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

U mnie jest to samo, sterownik nawet ignition nie ma wlaczonego a generuje prad :roll:
ale u mnie po chwili pikacz gasnął takiego krecenia a nie caly czas sie swiecil, to nie moze byc uszkodzenie sterownika, to funkcja! :mrgreen:
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   Re: silnik pradnica

sunman napisał/a:
kumpel ma taki problem gdzie jest jego przyczyna ?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


Tas nie rób sobie jaj z chłopaków :P

Toż przecież to jest normalne - Silnik działa jak prądnica.
Kręcisz silnikiem - zwiększa się napięcie i pikacz się włącza. Ma minimalny pobór prądu więc nie czuć oporów, ale podepnij pod sterownik zwykły aku żelowy 12V i zakręć silnikiem to jak uzyskasz obroty przewyższające 12V to dopiero poczujesz opór.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

bartek, może byłoby to oczywiste gdyby pikacz podpięty był pod fazy silnika. a tu pikacz jest podpięty na wejściu baterii, fazy od silnika-prądnicy pod sterownik i to tak sobie działa bez niczego w drugą stronę?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

zadnego mechanicznego przelacznika przy wlaczaniu przeciez nie ma, dziwne gdyby tak nie dzialalo
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

bloodyopel napisał/a:
bartek, może byłoby to oczywiste gdyby pikacz podpięty był pod fazy silnika. a tu pikacz jest podpięty na wejściu baterii, fazy od silnika-prądnicy pod sterownik i to tak sobie działa bez niczego w drugą stronę?


Oczywiście. Podepnij sterownik pod aku 12V, odwróć bocznik pikacza tak żeby mierzył prąd ze sterownika do aku, i zakręć silnikiem.

Albo inaczej. Zewrzyj same przewody zasilające sterownika ( oczywiście bez podłączonej baterii ) i próbuj zakręcić silnikiem. Jak nie wierzysz to podepnij jeszcze amperomierz zwykły.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

To zjawisko jest naturalne, te silniki działają też jako prądnice :) Im wolniejszy silnik tym większe opory i więcej powinno się wygenerować. Można by to zjawisko zniwelować wstawiając diody ale chyba nie warto bo wzrosły by starty :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Owen27 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

Też to niedawno odkryłem, każdy silnik może działać jako prądnica, generuje trójfazowy prąd zmienny który jest prostowany przez diody bocznikowe tranzystorów w sterowniku :)
Udało mi się uzyskać max 30V, batki to nie podładuje ale tylną lampkę zasili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group