Jakie baterie wybrać? |
Autor |
Wiadomość |
cr793
początkujący cr793
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016 Jakie baterie wybrać?
|
|
|
Witam,
stoję przed wyborem baterii do e-bike'a.
Planuję zrobić pakiet z baterii cylindrycznych LiFePO4 lub li-ion.
Napięcie nominalne 48V.
Rower będzie całkiem nową konstrukcją. Wiadomo zasięg, prędkości mają być jak największe.
Co powiedzie o baterii SAMSUNG 30Q - 3000mAh 15C ?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze baterii?
Czytam forum, ale natłok informacji spowodował, że dalej nie wiem : (
Dziękuję z góry |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Jeżeli zależy ci na pojemności to bierz Sanyo GA. To chyba najlepsze ogniwa na rynku w stosunku cena jakość. Sporo osób na forum z tego buduje pakiety. Daj ogłoszenie o konkretny pakiet a na pewno kilka osób się odezwie. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Baterię dobierz do sterownika. Jeżeli planujesz 'normalną' moc ~2kW (sterownik 45A) to wystarczą Ci Sanyo GA o łącznej pojemności już 27Ah(8p).
Dla 48V możesz wybrać albo 14s albo 13s. Jeżeli użyjesz popularnego sterownika 1500W 45A to weź 14s(50.4V norminalnie) bo wtedy lepiej wykorzystasz moc w baterii - sterownik nie odetnie zasilania zbyt wcześnie.
14s8p = 112 ogniw
Z doświadczenia wiem, że taka ilość wpasuje się w niemal każdy trójkąt ramy HardTail (a nawet niektórych z pełnym zawieszeniem).
Jeżeli planujesz mocniejszy sterownik np 80A to zmuszony będziesz do użycia większej ilości ogniw. Albo zastąpienia Sanyo GA ogniwami wysokoprądowymi o mniejszej rezystancji czyli np Samsung 30Q albo Samsung 25R. Minusem będzie zmniejszona pojemność.
W mojej opinii gdy planujemy duże moce o wiele korzystniej wejść na większe napięcie - optymalnie 72v bo prądy są niższe przy tej samej mocy. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
ja jezdze na headwayach 40152s(lifepo4) 4 sezony.sa idealne i znosza prady do 10s.ja korzystam raczej w zakresie 40-50Amper (okolo 3s).przy mrozie mialem ok 20 proc mniejszy zasieg(ters zima)nie polecam ciezko zejsc z roweru jako sopel.aku 48v 15ah wazy ok 8kg.jest trwalszy 3x od li ion ow,chyba ze kupisz jakis no name, to szybko bedzie smietnik.tylko headway lub ewentualnie a123 ale on ma tylko male ogniwa- 18650 lub podobne |
|
|
|
|
cr793
początkujący cr793
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Witam,
Na początek zamierzam zrobić pakiet dla 48V. Może później wskoczę na wyższe napięcia.
Co daje wysoki prąd rozładowywania w bateriach?
Większe chwilowe obciążenia silnika?
Chcę aby baterie miały dosyć wysoką żywotność. Co do ramy nie potrzebuję ram gotowych. Wykonam ją sam.
Silnik założony będzie :BLDC bez przełożenia.
Baterie samsung 30Q i Sanyo 18650 GA są to baterie Li-ion? Na jak długo takie baterie starczą ?
Widzę, że baterie LiFePO4 są bardzie żywotne czy to prawda?
Bateria headway 40152 jest ciekawa jednak zbyt duża..
Czy polecacie jeszcze jakieś baterie LiFePO4? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Sterownik reguluje obciążenie baterii, pozwoli pobrać tyle prądu z baterii na ile jest zaprojektowany
TAK samsung 30Q i Sanyo 18650 GA są to baterie Li-ion. Jak ich nie będziesz męczyć prądy w okolicy 2C to powinny zrobić 500 cykli do 80% początkowej pojemnośći. Zresztą wszystko masz w notack katalogowych.
http://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf
http://www.nkon.nl/sk/k/30q.pdf
Kiedyś też myślałem o LIFEPO4 ale ze względu na gabaryty i masę w stosunku do liion, zrezygnowałem. Na liion zrobisz zgrabny pakiet na dalekie wycieczki. Zanim nabijesz te 500 cykli to zedrzesz rower Poza tym stosunek cena jakość to liion wygrywa. Jak mówiłem wcześniej na forum sporo osób składa te pakiety w fajnych cenach, lifepo nie wyrwiesz w takich dobrych pieniążkach. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
cr793 napisał/a: | Co do ramy nie potrzebuję ram gotowych. Wykonam ją sam. |
ciekawe, też o tym myślę, śląsk? a gdzie jeśli można spytać. |
|
|
|
|
cr793
początkujący cr793
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Zależy jaki poziom skomplikowania. Plusy własnego warsztatu/przedsiebiorstwa : ) |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
cr793 napisał/a: | Plusy własnego warsztatu/przedsiebiorstwa : ) |
coś tam mam gorzej z czasem
planowanie , mierzenie, ciecie, ........ i efekt
ale czas |
|
|
|
|
cr793
początkujący cr793
Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016
|
|
|
Co sądzicie o baterii Panasonic NCR18650B wychodzą trochę taniej..
Warto?
Czy lepiej dopłacić i mieć SANYO 18650GA |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016
|
|
|
NCR18650B nie nadają się do ebajków bo mają mały prąd rozładowania. To już lepiej wziąć NCR18650PF mimo mniejszej pojemności. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|