ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzator rowerowy. Po co. Jaki i za ile. Jak dbać.
Autor Wiadomość
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

jaką masz ramę?
 
 
MarkooMM 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

No nie mam, zaczynam poszukiwać :)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Amortyzator kostki raczej nie wybierze tylko lekko większe nierówności. Tu pomoże jedynie większy balon.
 
 
MarkooMM 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Może nie kostkę, tak bezpośrednio, lecz asfalt taki z łatkami robionymi od łopaty :) coś w ten deseń, w każdym razie nie na wertepy typu korzenie itp...
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Amortyzator kostki raczej nie wybierze tylko lekko większe nierówności. Tu pomoże jedynie większy balon.

Są amortyzatory, które wybierają nawet przysłowiowe liście, jak chociażby Bos Deville, Rock Shox Pike RTC3, czy starsze modele Marzocchi (66), ale takie ustawienie amortyzatora ma też swoje wady jak np. nurkowanie podczas hamowania. Duży balon opony wiele nie tłumi jeśli w oponie panuje wysokie ciśnienie
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

scale napisał/a:
nurkowanie podczas hamowania
Ustawienie wolnej kompresji załatwia sprawę, ale znów amorek lubi dobić przy niskim ciśnieniu/miękkiej sprężynie.

MarkooMM napisał/a:
No nie mam, zaczynam poszukiwać
Jeśli zależy na czułości a nie skoku to należy omijać ramy typu monopivot, skupić się na takich o bardzo małym przełożeniu, im mniejsze tym zawieszenie jest czulsze a skok mniejszy. Albo zrobić coś w stylu super miękkiego bujacza, 200mm skoku i miękka sprężyna, 45% sagu. Są amorki dla ludzi którzy tyłkiem wyczuwają czy ich rower właśnie przejechał po karcie kredytowej czy karcie do pokera. Ale to nie tanie rzeczy są. Na początek rama, VPP (virtual pivot point) dają radę, pchają to teraz wszędzie gdzie się da. ;)
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

Freerider napisał/a:
scale napisał/a:
nurkowanie podczas hamowania
Ustawienie wolnej kompresji załatwia sprawę,
I znacząco upośledzi jego czułość na niewielkie nierówności (nawet w BOSie)
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015   

scale napisał/a:
I znacząco upośledzi jego czułość na niewielkie nierówności (nawet w BOSie)


No tu masz rację, ogólnie z wolną kompresją nie można przeginać, przy hamowaniu awaryjnym/hamowaniu po przejechaniu przeszkody, gdy amorek jest wbity powyżej 50% lub więcej skoku to na cholerkę ona w ogóle? Tak samo z magicznym Pro pedal czyli "antybujakiem" w damperach, ludzie się tak cieszą że nie buja, ale nie patrzą na to że zawieszenie wybiera tylko krawężniki. Nie chcesz bujania? Dawaj na sztywne ht. Gdy siedzimy i pedałujemy równo + mamy ramę nową w której postarali się o linię łańcucha (kto się interesuje to wie o co chodzi) to i tak nie ma prawa bujać bo łańcuch nie będzie ciągnął wahacza w górę/dół ani upośledzał jego pracy. Gdy wstaniemy i będziemy pedałować to robimy to bardziej własnym ciężarem, zawieszenie będzie się uginać i koniec, bo to nie przez łańcuch tylko przez nasz ciężar, systemy typu PP (Pro pedal) moim zdaniem upośledzą jedynie pracę zawieszenia, SC (slow compression/wolna kompresja) jest spoko ale przy małych wartościach np gdy powoli zaczynamy hamować (przód) amorek nie nurkuje, ale gdy najedziemy na przeszkodę ugnie się on normalnie bo dzieje się to "szybciej". Tak samo najazd na bandę, amorek nie powinien się za bardzo ugiąć chyba że wejdziemy pod takim kątem że w nią jakby uderzymy (nie wiem jak to zobrazować). Zawieszenie to skomplikowana rzecz...Wszystkie ustawienia dobiera się pod siebie i koniec. Najczęściej ludzie narzekają na zbyt ospałe/mało czułe zawieszenie a po prostu źle dobierają parametry, robią to zgodnie z magicznymi tabelkami zamiast przejechać się i ustawić pod siebie. Za duże ciśnienie/twarda sprężyna = nie wykorzystanie pełnego skoku, za twardy amortyzator = mała czułość. Za niskie ciśnienie/miękka sprężyna = dobijanie na byle czym, gigantyczny sag a przy AIR amortyzator może nawet nie wysuwać się do pełnego skoku (np: skok 100mm a golenie wysunięte na 80mm). Za duże tłumienie powrotu = gubienie skoku po każdej przeszkodzie. Za małe tłumienie powrotu = amorek odbija jak dzik i tak na prawdę nie amortyzuje, naszym nadgarstkom i ramie dostaje się tak samo jak na sztywniaku. Za duża wartość wolnej kompresji = upośledzenie skoku, za mała wartość = nurkowanie nawet przy lekkim hamowaniu czy też przechyleniu się do przodu podczas podciągania przedniego koła. O ramach to na trzeźwo nawet nie próbuje rozmawiać (xD :mrgreen: ) , systemów jest kilka i ciągle próbują nam wepchnąć nowe, VPP czyli wirtualny punkt obrotu, czterozawias (fsr u Specialized), I-drive (Independent Drivetrain) wykorzystujące układ BB link, no i oczywiście znany i lubiany jednozawias czyli wszystkie ramy do elektryków (Vector, Stealth bomber itp). To skrócona wersja... Ps: Tyle napisałem i gdy kliknąłem "Wyślij" wywaliło "Musisz wpisać wiadomość przed wysłaniem" i odświeżyło stronę. :evil:

O jeszcze takie fajne obrazki znalazłem. :grin:



 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Nie wiem czy to dobre miejsce na takie info, ale...

Mianowicie jeżeli jest ktoś na etapie poszukiwania amortyzatorów dwu-półkowych to z całego serca odradzam tą aukcję http://allegro.pl/show_item.php?item=6558557661. Na zdjęciach nie widać, lecz górna goleń ma zdartą dość mocno powłokę teflonową , nie do odratowania . Pozdrawiam Was :)

Ps. Po interwencji Użytkownik obiecał poprawić opis aukcji :]
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Freerider, ciekawe info. Który z tych systemów zawiechy najlepiej wybiera małe nierówności tzn jest najbardziej komfortowy ?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

Właśnie zastanawiam się nad wyborem amortyzatora do roweru 26 cali. Generalnie nie chce czegoś za 1000 zł. Mam staruszka Cappa RST, zależy mi na komforcie wybierania podczas jazdy po lekkim terenie czy dziurach w mieście. Słyszałem, że do ebików są polecane amorki nie powietrzne, gdyż przy temperaturach poniżej 5 stopni siadają. Możecie coś zasugerować z używanych do 600 zł lub nowych w tej cenie ?
 
 
Mark 
początkujący


Wiek: 26
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

Jaką masz ramę?
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

Do ciężkiego roweru typu np Falcon należy stosować zawieszenie z górnej półki. Życie jest jedno :cool:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016   

Mark napisał/a:
Jaką masz ramę?


Taką ;-)

Szanowni Forumowicze ;-)

Bardzo proszę o porady jaki amortyzator do roweru 26 cali miejsko - turystycznego z opcją wyjazdu w lekki teren. Raidon, Bomber, Epicon , Reba ? Część osób mówi o potrzebie serwisowania, inni, że serwis niektórych jest drogi, trudny etc.

Nie wiem w co celować - dlatego liczę na Wasze doświadczenia i pomoc.

rama_merida.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 540,35 KB

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

.. nikt nie ma pomysłu na dobór amorka do roweru ? Może spytam inaczej, jakich używacie w swoich ebikach z kołami 26 cali ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group