ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie 16S ładowarką 8S i jeden włącznik - możliwe?
Autor Wiadomość
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   ładowanie 16S ładowarką 8S i jeden włącznik - możliwe?

Cześć,
podczas ładowania pakietu 16S rozpinam kable w następujący sposób:

Czy w sytuacji kiedy wyeliminuję 1. włącznik wszystko nadal będzie śmigać czy coś może się usmażyć?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Chopie... połączenie szeregowe tu jest, to ile chcesz tu mieć wyłączników? :D
Jeden wystarczy :D
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Tzn. boję się tego że między "+" i "-" które nadal będą podpięte pod sterownik nie wystąpi jakieś zwarcie podczas zrównoleglenia cel jeśli kondensator nie będzie do końca rozładowany.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Ładujesz jedną ładowarką jeden pakiet 8s na raz? Jeżeli tak to nawet nie musisz stosować żadnego wyłącznika teoretycznie :smile: Aczkolwiek sterownik na czas ładowania bym wyłączył żeby nic nie pobierał bo po co.
Jakie zrównoleglanie cel? Tak jak mówi zeltom masz tylko połączenie szeregowe między akusami 8S. Więc nic nie zrównoleglasz nigdy.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Zrównoleglam właśnie do ładowania. Ładuję jedną ładowarką 8S.
Przepraszam, zapomniałem napisać.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Po wyrzuceniu włącznika 1 nie powinno się nic złego stać, na sterownik po prostu trafi mniej volt, nic się nie stanie.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Sprawdziłem napięcia przy włączonym 1. włączniku i okazuje się że między "+" górnego pakietu, a "-" dolnego (na schemacie w 1. poście) jest napięcie -32V... Nadal twierdzicie że nic się nie stanie? Boję się tak podpinać.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

To podłącz przez bezpiecznik o małej wartości jak się boisz
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015   

Nie powinno być takiego napięcia, może zrób real foto tego połączenia? De fakto nie powinno być żadnego bo mierzysz jeden ten sam kabel... albo napięcie kondensatorów w sterowniku. :p
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Ja bym to nieco inaczej połączył,przełącznikiem równoległym (przełączanym jednym "hebelkiem"-cienka czarna linia łącząca równoległe styki) a linia czerwona dodatkowe połączenie.Przełącznik może mieć punkt "zerowy" w położeniu środkowym. Masz wtedy możliwość przełączenia do PRACY-szeregowe i ŁADOWANIA- równoległe a miedzy nimi całkowite rozłączenie pakietów.

ladowanie.jpg
proponowane zmiany
Pobierz Plik ściągnięto 344 raz(y) 7,85 KB

 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Nie muszę łączyć tego równolegle, za to odpowiedzialna jest wtyczka (DB25) po podpięciu której akumulatory łączą się równolegle ze sobą (ładuję po złączach balansowania).
Mnie interesuje tylko rozłączanie tych dwóch połączeń na czas ładowania. Zapewne to jest właśnie napięcie kondensatorów.

Wibi, gdzie znajdę taki hebelek?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Mi kondensatory w regulatorze utrzymują napięcie przez wiele godzin. Po wyłączeniu rozładuj i sprawdź jeszcze raz.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Ikuc18
Łatwiej napisać niż zrealizować :cry: Schemat wydaje się dobry ale...zapomniałem o prądach jakie przez te rozłączniki-przełączniki będą płynąć a to już poważne wyzwanie. Wprawdzie samo przełączanie będzie się odbywać przy minimalnym lub zerowym prądzie, ale już praca baterii wpływa na styki a tego nie uwzględniłem,sorry.Spróbuj poszukać coś w sklepach z elementami elektro-energetycznymi ale może się okazać, że odpowiednich w handlu nie ma,sam widziałem tylko na max 63A a to może być za mało do pracy ciągłej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

wibi napisał/a:
...sam widziałem tylko na max 63A a to może być za mało do pracy ciągłej.

Skoro przełącza obecnie złączem DB25 to na pewno styczniki wytrzymują większe prądy.
Ale tak w ogóle te przepinanie, przełączanie przy takich prądach to pespektywicznie i użytkowo słaby i w praktyce ryzykowny pomysł. Trzeba dążyć do stabilnej konstrukcji i dedykowanego zasilacza z BSM-em przy aku lub dołączanym balanserem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 08 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Można dać 63A trójfazowe i je zrównoleglić, ale małe to to nie będzie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group