ładowanie 16S ładowarką 8S i jeden włącznik - możliwe? |
Autor |
Wiadomość |
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015 ładowanie 16S ładowarką 8S i jeden włącznik - możliwe?
|
|
|
Cześć,
podczas ładowania pakietu 16S rozpinam kable w następujący sposób:
Czy w sytuacji kiedy wyeliminuję 1. włącznik wszystko nadal będzie śmigać czy coś może się usmażyć? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Chopie... połączenie szeregowe tu jest, to ile chcesz tu mieć wyłączników?
Jeden wystarczy |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Tzn. boję się tego że między "+" i "-" które nadal będą podpięte pod sterownik nie wystąpi jakieś zwarcie podczas zrównoleglenia cel jeśli kondensator nie będzie do końca rozładowany. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Ładujesz jedną ładowarką jeden pakiet 8s na raz? Jeżeli tak to nawet nie musisz stosować żadnego wyłącznika teoretycznie Aczkolwiek sterownik na czas ładowania bym wyłączył żeby nic nie pobierał bo po co.
Jakie zrównoleglanie cel? Tak jak mówi zeltom masz tylko połączenie szeregowe między akusami 8S. Więc nic nie zrównoleglasz nigdy. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Zrównoleglam właśnie do ładowania. Ładuję jedną ładowarką 8S.
Przepraszam, zapomniałem napisać. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015
|
|
|
Po wyrzuceniu włącznika 1 nie powinno się nic złego stać, na sterownik po prostu trafi mniej volt, nic się nie stanie. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Sprawdziłem napięcia przy włączonym 1. włączniku i okazuje się że między "+" górnego pakietu, a "-" dolnego (na schemacie w 1. poście) jest napięcie -32V... Nadal twierdzicie że nic się nie stanie? Boję się tak podpinać. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
To podłącz przez bezpiecznik o małej wartości jak się boisz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2015
|
|
|
Nie powinno być takiego napięcia, może zrób real foto tego połączenia? De fakto nie powinno być żadnego bo mierzysz jeden ten sam kabel... albo napięcie kondensatorów w sterowniku. :p |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Ja bym to nieco inaczej połączył,przełącznikiem równoległym (przełączanym jednym "hebelkiem"-cienka czarna linia łącząca równoległe styki) a linia czerwona dodatkowe połączenie.Przełącznik może mieć punkt "zerowy" w położeniu środkowym. Masz wtedy możliwość przełączenia do PRACY-szeregowe i ŁADOWANIA- równoległe a miedzy nimi całkowite rozłączenie pakietów.
ladowanie.jpg proponowane zmiany |
Pobierz Plik ściągnięto 344 raz(y) 7,85 KB |
|
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Nie muszę łączyć tego równolegle, za to odpowiedzialna jest wtyczka (DB25) po podpięciu której akumulatory łączą się równolegle ze sobą (ładuję po złączach balansowania).
Mnie interesuje tylko rozłączanie tych dwóch połączeń na czas ładowania. Zapewne to jest właśnie napięcie kondensatorów.
Wibi, gdzie znajdę taki hebelek? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Mi kondensatory w regulatorze utrzymują napięcie przez wiele godzin. Po wyłączeniu rozładuj i sprawdź jeszcze raz. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Ikuc18
Łatwiej napisać niż zrealizować Schemat wydaje się dobry ale...zapomniałem o prądach jakie przez te rozłączniki-przełączniki będą płynąć a to już poważne wyzwanie. Wprawdzie samo przełączanie będzie się odbywać przy minimalnym lub zerowym prądzie, ale już praca baterii wpływa na styki a tego nie uwzględniłem,sorry.Spróbuj poszukać coś w sklepach z elementami elektro-energetycznymi ale może się okazać, że odpowiednich w handlu nie ma,sam widziałem tylko na max 63A a to może być za mało do pracy ciągłej. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
wibi napisał/a: | ...sam widziałem tylko na max 63A a to może być za mało do pracy ciągłej. |
Skoro przełącza obecnie złączem DB25 to na pewno styczniki wytrzymują większe prądy.
Ale tak w ogóle te przepinanie, przełączanie przy takich prądach to pespektywicznie i użytkowo słaby i w praktyce ryzykowny pomysł. Trzeba dążyć do stabilnej konstrukcji i dedykowanego zasilacza z BSM-em przy aku lub dołączanym balanserem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 08 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015
|
|
|
Można dać 63A trójfazowe i je zrównoleglić, ale małe to to nie będzie |
|
|
|
|
|