ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ebike power speed
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   ebike power speed

Witam was. zaczynając od silników przekładniowych, poprzez spartę, testując wiele ogniw różnych firm dzięki wiedzy zdobytej na tym forum chciałbym przedstawić swoją jeszcze nie skończoną konstrukcję.

elementy składowe:
1) silnik nine continent 10x06 z obręczą 28" powinien lecieć 55km/h na 48V
2) wzmocnione szprychy 2,3mm
3) obręcz stożkowa wiercona pod powiększone nyple od komara
4) akumulator - 130 ogniw! 65 ogniw panasonic NCR 18650A 3100mA i 65 ogniw panasonic 18650CG 2200mA. W sumie około 25Ah.
5) sterownik 1000W 48V
6) rower - crossroad kupiony za 300zł na allegro
7) opony schwalbe land cruzer w wkładką antyprzebiciową 1,75"
8) manetka kciukowa
9) stacyjka z chin za 8zł :P
10) amor bujany pod siedzenie
długo można by wymieniać co tam jeszcze jest :P

Ogniwa mają sprawność CGR 1750 przy prądzie 2.0C
a NCR niestety nie sprawdzałem aż tak dokładnie, ale pod obciążeniem 7A mają 14,750Ah.

Sądzę, że pobór mocy podczas jazdy (800w) / 48V ~ 21A, więc dla pakietu 25Ah, to zaledwie prąd 1C jak najbardziej dopuszczalny przez producenta. Zasięg - liczę na 50km z dużą prędkością. Przy 30km/h i wspomaganiu pedałami - około 100km może przejedzie.
Ta drewniana skrzynka będzie łądnie skręcona jak wyrównam ostatecznie wszystkie ogniwa i obklejona folią carbonową :D będzie ładnie się prezentować.














 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Mmmm Drewienko bedzie sie fajnie jarało jak cos sie zewrze.. Zeby zjadłem na 18650... zmien obudowe kolego
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

bezpieczniki oczywiście będą na CGR 20A i na NCR 30A płaskie samochodowe.

A z obudową to jest trochę problem. Plastikowa ma to do siebie, że przy takim ciężarze pęka na łódzkich dziurach. Sklejka jest w miarę lekka i elastyczna, dlatego wybrałem ją do budowy. Jakby ktoś miał jakieś propozycję jaką lepszą obudowę zastosować, to na pewno przemyślę.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Jaranie się 18650? Przy zwarciu nie ma opcji żeby się ogniwa jaraly. Prędzej kable się popalą ale przy odpowiednio grubych będzie spoko :twisted:
A ogniwa zacne i sporo ich :mrgreen:
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

kabelki są 4mm :D
Już wiem, ze na grubości kabli się nie oszczędza, bo potem się palą i są duże straty :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Kolejna konstrukcja z zasilaniem na 18650 :) sporo Ah, powinien być fajny zasięg, ale obudowa do wymiany. Na razie wygląda to strasznie :P ale pewnie dlatego taka plątanina bo człowiek nie może się doczekać uruchomienia :P . Ja robiłem jedna skrzynkę prostokątną z laminatu, fajnie na wymiar wyszła, wlazło w nią 120 ogniw i cały osprzęt do baterii http://forum.arbiter.pl/v...przemieszczacz. Jesteś skazany na taką skrzynkę bo będziesz to woził na bagażniku z racji mikro trójkąta w ramie. Jeżeli boisz się żywica poliestrowej to kup trochę droższą bezwonna epoksydową i też fajnie idzie laminowanie, a obudowa pancerna nie pęka a w razie czego można ja na zewnątrz wzmocnić jeszcze kątownikiem aluminiowym.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Dzięki eryk1000. Przemyślę to laminowanie, robiłem kiedyś z żywicy (szpachlowałem hondę NSR) ale średnio mi to wyszło. Żywica odklejała się od plastików i trochę się boje jeszcze raz za to zabierać. plastik był matowiony papierem i odtłuszczany nitrem. A jak to się laminuje - na zasadzie układa się kształt z maty szklanej i potem smaruje tą matę żywicą np za pomocą pędzla?

(muszę ogarnąć temat jak będzie chwila wolnego)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

był już temat o laminowaniu http://forum.arbiter.pl/v...owanie+skrzynki , Tas to fajnie opisał i więcej chyba nie trzeba pisać. Co do początkowego wyglądu nie musi być super pięknie, na koniec to możesz zawsze przeszlifować wyrównać pomalować i jest piękna :) a wymiar skrzynki zrobisz sobie idealnie pod to co potrzeba
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

Jak ma byc tymczasowa obudowa to polecam male skrzynki narzędziowe. Sa rozne rozmiary ale sa solidne i wchodzi tam przynajmniej 80-90 ogniw w najmniejsze i na pewno 120-130 w wieksze.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

NIe wiem czy te zdjęcia są mylące ale jak na 130 paluszków laptowych to zajmuje to na oko na tym bagażniku gigantycznie dużo miejsca. Miałem baterie 10s12p i było to zgrabne i stosunkowo lekkie. Spokojnie dwie takie by się objętościowo zmiesciły w mapniku. Ostatecznie była to przeciez kostka 18cm x 22cm x 7 cm około. Pomijając że nie do końca rozumiem jak będziesz łączył paluszki 2200 z 3100 to twoje 130 paluszków waży około 6.5 kila. Rozważyłbym opcję zamontowanie tego jednostronnie w jakimś pudełku lub sakwie zlokalizowanej bezpośrednio z prawej lub lewej strony główki ramy. Wbrew pozorom przy takiej wadze i odpowiednim zamocowaniu w tym miejscu nie bedzie to miało wpływu na prowadzenie roweru. Można będzie jeżdizć bez trzymanki itp. Dodatkowa zaleta to ochrona w czasie wywrotki oraz amortyzacja całosci przez przedni amor. No i oszczędność miejsca. Można dać wtedy na tył normalne sakwy i się zapakować na wycieczek. Pozdro:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

w tej skrzynce będzie równieć sterownik, bms, gniazda i wszystkie potrzebne kable.
Skrzynka ma wymiar 40x20x14. Gdyby nie to, że baterie sa w koszykach, które mają dużą przestrzeń na odprowadzanie temperatury to zapewne byłoby to o połowę mniejsze :D

Dzięki za link do tematu. Chwilowo będę jeździł na tym co mam i zobaczę, czy konstrukcja się sprawdzi. (prędkość i przebieg) W miedzy czasie wylaminuje sobie skrzynkę na li-po do drugiego mocniejszego bajka, a drewienko rozbiorę na koniec sezonu i na przyszły sezon na pewno wrzucę w laminat. (o ile skrzynka wytrzyma) :D

Chętnie bym zrobił tą skrzynkę teraz, ale już nie mam czasu. trzeba jeździć :D wewntualnie jak naprawie rower zastępczy to zabiorę się za laminowanie :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

To bedą dwie osobne przełączane batki tak? Z pkt widzenia żywotności aku lepiej byłoby miec jedna większą:). No ale jak rozumiem masz co masz.
BMS jest przecież malutki. Sterownik na zewnatrz np miedzy kołem a sztyca podsiodłowa lub pomiędzy kołem a bagażnikiem - ma wtedy wentylacje jako taką:).
No ale jak nie ma czasu to nie ma:).
Pozdro i szerokości:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

prace trwają :)

Zastanawiam się jak umieścić stacyjkę (na ostatnich 2 zdjęciach jest przykład) Od góry lepiej, bo kluczyk nie wyleci, ale mniej praktycznie bo woda się będzie dostawać ... co myślicie?
Sterownik już jest bezpieczniki wszystko pomontowane, jeszcze kostki do manetki brakuje.

Na ostatnim foto prosty schemacik instalacji, zawsze musi być, bo potem się nie pamięta po 2 latach który przewód. Kabelki wszystkie opisane markerem na taśmie jest papierologia który przewód do czego leci :D










 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

Fajna konstrukcja ale jako stacjonarna, nie na rower.
niestety konieczny jest kompromis między logicznym i wygodnym w serwisowanie rozkładzie elementów a objetoscia i ciezarem calosci. Sądzę ze jak zmontujesz i pojezdzisz, większa prędkość, przechyly, podskakiwanie na krawężniku, dolach a nawet odpukac upadek to dojdziesz sam do tego ze .... przesadzikes z rozmiarami. Tak sądzę i to bez wzgledu na to jak to będzie ostatecznie wykonczone..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

hmmm czas pokaże.

Mam gazelle seryjna bateria 12Ah 36V, na aluminiowej ramie - postawiłem ją na wagę 29,5KG moja konstrukcja waży 31kg. Różnica niewielka a moc i pojemność x2. Jedno trzeba przyznać - gazelle po miejskich drogach zaczyna się rozpadać - puściła obręcz i przebiła dętkę z tyłu, bateria zrobiła się luźna zaczęła klekotać - podłożyłem gumowe ograniczniki do drzwi i na razie jest dobrze, amortyzator jak ją kupiłem był dobry po 2 miesiącach jazdy po 30km dziennie ma już taki luz, że przy hamowaniu trzeba się nogami podpierać, a rower firmowy i wydaje się mieć bardzo dobrą opinię, Jeżdżę po ścieżkach z kostki brukowej staram się omijać krawężniki, ale szybsza jazda przez park i już coś jest do wymiany. Dlatego postanowiłem zrobić konstrukcję bardziej toporną skręconą na śruby, jedyne czego się obawiam, to że pod ciężarem usiądzie stalowy bagażnik na którymś krawężniku.
ponadto prędkość rzędu 50km/h pozwoli nadrobić stracony czas na wolne przejeżdżanie krawężników :D

Trzymam kciuki za swoją konstrukcję, jeżeli anwet ten rower nie wypali, to doświadczenie które zdobyłem na budowe tego e-bike jest bezcenne. Chciałbym pocieszyć się z niego ze 2-3 lata przy moim zacięciu na pewno zrobi kilkanaście/dziesiąt tys km, a to co odłoże na benzynie starczy na KMXa :twisted:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group