|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
ebike power speed |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015 ebike power speed
|
|
|
Witam was. zaczynając od silników przekładniowych, poprzez spartę, testując wiele ogniw różnych firm dzięki wiedzy zdobytej na tym forum chciałbym przedstawić swoją jeszcze nie skończoną konstrukcję.
elementy składowe:
1) silnik nine continent 10x06 z obręczą 28" powinien lecieć 55km/h na 48V
2) wzmocnione szprychy 2,3mm
3) obręcz stożkowa wiercona pod powiększone nyple od komara
4) akumulator - 130 ogniw! 65 ogniw panasonic NCR 18650A 3100mA i 65 ogniw panasonic 18650CG 2200mA. W sumie około 25Ah.
5) sterownik 1000W 48V
6) rower - crossroad kupiony za 300zł na allegro
7) opony schwalbe land cruzer w wkładką antyprzebiciową 1,75"
manetka kciukowa
9) stacyjka z chin za 8zł
10) amor bujany pod siedzenie
długo można by wymieniać co tam jeszcze jest
Ogniwa mają sprawność CGR 1750 przy prądzie 2.0C
a NCR niestety nie sprawdzałem aż tak dokładnie, ale pod obciążeniem 7A mają 14,750Ah.
Sądzę, że pobór mocy podczas jazdy (800w) / 48V ~ 21A, więc dla pakietu 25Ah, to zaledwie prąd 1C jak najbardziej dopuszczalny przez producenta. Zasięg - liczę na 50km z dużą prędkością. Przy 30km/h i wspomaganiu pedałami - około 100km może przejedzie.
Ta drewniana skrzynka będzie łądnie skręcona jak wyrównam ostatecznie wszystkie ogniwa i obklejona folią carbonową będzie ładnie się prezentować.
|
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
Mmmm Drewienko bedzie sie fajnie jarało jak cos sie zewrze.. Zeby zjadłem na 18650... zmien obudowe kolego |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
bezpieczniki oczywiście będą na CGR 20A i na NCR 30A płaskie samochodowe.
A z obudową to jest trochę problem. Plastikowa ma to do siebie, że przy takim ciężarze pęka na łódzkich dziurach. Sklejka jest w miarę lekka i elastyczna, dlatego wybrałem ją do budowy. Jakby ktoś miał jakieś propozycję jaką lepszą obudowę zastosować, to na pewno przemyślę. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
Jaranie się 18650? Przy zwarciu nie ma opcji żeby się ogniwa jaraly. Prędzej kable się popalą ale przy odpowiednio grubych będzie spoko
A ogniwa zacne i sporo ich |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
kabelki są 4mm
Już wiem, ze na grubości kabli się nie oszczędza, bo potem się palą i są duże straty |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
Kolejna konstrukcja z zasilaniem na 18650 sporo Ah, powinien być fajny zasięg, ale obudowa do wymiany. Na razie wygląda to strasznie ale pewnie dlatego taka plątanina bo człowiek nie może się doczekać uruchomienia . Ja robiłem jedna skrzynkę prostokątną z laminatu, fajnie na wymiar wyszła, wlazło w nią 120 ogniw i cały osprzęt do baterii http://forum.arbiter.pl/v...przemieszczacz. Jesteś skazany na taką skrzynkę bo będziesz to woził na bagażniku z racji mikro trójkąta w ramie. Jeżeli boisz się żywica poliestrowej to kup trochę droższą bezwonna epoksydową i też fajnie idzie laminowanie, a obudowa pancerna nie pęka a w razie czego można ja na zewnątrz wzmocnić jeszcze kątownikiem aluminiowym. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
Dzięki eryk1000. Przemyślę to laminowanie, robiłem kiedyś z żywicy (szpachlowałem hondę NSR) ale średnio mi to wyszło. Żywica odklejała się od plastików i trochę się boje jeszcze raz za to zabierać. plastik był matowiony papierem i odtłuszczany nitrem. A jak to się laminuje - na zasadzie układa się kształt z maty szklanej i potem smaruje tą matę żywicą np za pomocą pędzla?
(muszę ogarnąć temat jak będzie chwila wolnego) |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
był już temat o laminowaniu http://forum.arbiter.pl/v...owanie+skrzynki , Tas to fajnie opisał i więcej chyba nie trzeba pisać. Co do początkowego wyglądu nie musi być super pięknie, na koniec to możesz zawsze przeszlifować wyrównać pomalować i jest piękna a wymiar skrzynki zrobisz sobie idealnie pod to co potrzeba |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Jak ma byc tymczasowa obudowa to polecam male skrzynki narzędziowe. Sa rozne rozmiary ale sa solidne i wchodzi tam przynajmniej 80-90 ogniw w najmniejsze i na pewno 120-130 w wieksze. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
NIe wiem czy te zdjęcia są mylące ale jak na 130 paluszków laptowych to zajmuje to na oko na tym bagażniku gigantycznie dużo miejsca. Miałem baterie 10s12p i było to zgrabne i stosunkowo lekkie. Spokojnie dwie takie by się objętościowo zmiesciły w mapniku. Ostatecznie była to przeciez kostka 18cm x 22cm x 7 cm około. Pomijając że nie do końca rozumiem jak będziesz łączył paluszki 2200 z 3100 to twoje 130 paluszków waży około 6.5 kila. Rozważyłbym opcję zamontowanie tego jednostronnie w jakimś pudełku lub sakwie zlokalizowanej bezpośrednio z prawej lub lewej strony główki ramy. Wbrew pozorom przy takiej wadze i odpowiednim zamocowaniu w tym miejscu nie bedzie to miało wpływu na prowadzenie roweru. Można będzie jeżdizć bez trzymanki itp. Dodatkowa zaleta to ochrona w czasie wywrotki oraz amortyzacja całosci przez przedni amor. No i oszczędność miejsca. Można dać wtedy na tył normalne sakwy i się zapakować na wycieczek. Pozdro:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
w tej skrzynce będzie równieć sterownik, bms, gniazda i wszystkie potrzebne kable.
Skrzynka ma wymiar 40x20x14. Gdyby nie to, że baterie sa w koszykach, które mają dużą przestrzeń na odprowadzanie temperatury to zapewne byłoby to o połowę mniejsze
Dzięki za link do tematu. Chwilowo będę jeździł na tym co mam i zobaczę, czy konstrukcja się sprawdzi. (prędkość i przebieg) W miedzy czasie wylaminuje sobie skrzynkę na li-po do drugiego mocniejszego bajka, a drewienko rozbiorę na koniec sezonu i na przyszły sezon na pewno wrzucę w laminat. (o ile skrzynka wytrzyma)
Chętnie bym zrobił tą skrzynkę teraz, ale już nie mam czasu. trzeba jeździć wewntualnie jak naprawie rower zastępczy to zabiorę się za laminowanie |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
To bedą dwie osobne przełączane batki tak? Z pkt widzenia żywotności aku lepiej byłoby miec jedna większą:). No ale jak rozumiem masz co masz.
BMS jest przecież malutki. Sterownik na zewnatrz np miedzy kołem a sztyca podsiodłowa lub pomiędzy kołem a bagażnikiem - ma wtedy wentylacje jako taką:).
No ale jak nie ma czasu to nie ma:).
Pozdro i szerokości:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
prace trwają
Zastanawiam się jak umieścić stacyjkę (na ostatnich 2 zdjęciach jest przykład) Od góry lepiej, bo kluczyk nie wyleci, ale mniej praktycznie bo woda się będzie dostawać ... co myślicie?
Sterownik już jest bezpieczniki wszystko pomontowane, jeszcze kostki do manetki brakuje.
Na ostatnim foto prosty schemacik instalacji, zawsze musi być, bo potem się nie pamięta po 2 latach który przewód. Kabelki wszystkie opisane markerem na taśmie jest papierologia który przewód do czego leci
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Fajna konstrukcja ale jako stacjonarna, nie na rower.
niestety konieczny jest kompromis między logicznym i wygodnym w serwisowanie rozkładzie elementów a objetoscia i ciezarem calosci. Sądzę ze jak zmontujesz i pojezdzisz, większa prędkość, przechyly, podskakiwanie na krawężniku, dolach a nawet odpukac upadek to dojdziesz sam do tego ze .... przesadzikes z rozmiarami. Tak sądzę i to bez wzgledu na to jak to będzie ostatecznie wykonczone.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
hmmm czas pokaże.
Mam gazelle seryjna bateria 12Ah 36V, na aluminiowej ramie - postawiłem ją na wagę 29,5KG moja konstrukcja waży 31kg. Różnica niewielka a moc i pojemność x2. Jedno trzeba przyznać - gazelle po miejskich drogach zaczyna się rozpadać - puściła obręcz i przebiła dętkę z tyłu, bateria zrobiła się luźna zaczęła klekotać - podłożyłem gumowe ograniczniki do drzwi i na razie jest dobrze, amortyzator jak ją kupiłem był dobry po 2 miesiącach jazdy po 30km dziennie ma już taki luz, że przy hamowaniu trzeba się nogami podpierać, a rower firmowy i wydaje się mieć bardzo dobrą opinię, Jeżdżę po ścieżkach z kostki brukowej staram się omijać krawężniki, ale szybsza jazda przez park i już coś jest do wymiany. Dlatego postanowiłem zrobić konstrukcję bardziej toporną skręconą na śruby, jedyne czego się obawiam, to że pod ciężarem usiądzie stalowy bagażnik na którymś krawężniku.
ponadto prędkość rzędu 50km/h pozwoli nadrobić stracony czas na wolne przejeżdżanie krawężników
Trzymam kciuki za swoją konstrukcję, jeżeli anwet ten rower nie wypali, to doświadczenie które zdobyłem na budowe tego e-bike jest bezcenne. Chciałbym pocieszyć się z niego ze 2-3 lata przy moim zacięciu na pewno zrobi kilkanaście/dziesiąt tys km, a to co odłoże na benzynie starczy na KMXa |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|