ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie hamulce pod 9c 28xx tył tarcze?
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   Jakie hamulce pod 9c 28xx tył tarcze?

Witam.
Jak wiadomo jest tam mało miejsca między zaciskiem a hubem. Generalnie szukam listy hampli które podejdą bez kombinacji.
Pozdro.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

podkładka pod tarcze 2mm i wchodzi 99% zacisków ;)
Sam sobie możesz taką wystrugać pilnikiem z kawałka blachy alu.

Ja jestem fanem BR-M675, ale z metalicznymi okładzinami, takie miałem w poprzednim bajku, w nowo budowanym też. Za 240zł da się komplet przykampić na alledrogo/w sklepach na promocjach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015   

Dzięki za podpowiedź.
BR-M675 oo slx - dość wysoko. No zobaczymy. Narazie musze zapleść koło...
Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
corniak 
początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015   Re: Jakie hamulce pod 9c 28xx tył tarcze?

Nie wiem czy temat jeszcze aktualny... W każdym razie jestem użytkownikiem hamulców w rowerze typu V-brake, model: XTR z tytanowymi szczękami. Mogę z czystym sumieniem zarekomendować te hamulce. Przedni hamuje na dwa palce. Koszt komplet tył to 350 zł. Moim zdaniem tarczowy hamulec o takiej skuteczności musi kosztować razy dwa...
Polecam dla osób, które oczywiście mają piwoty:)
_________________
Kolczyki z diamentami
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015   

Ja generalnie w 100% nie polecam magury HS11 hydrauliczne vrake to największy syf jaki kiedykolwiek miałem. Zmieniłem na zwykłe v-brake i moc hamowania wzrosła około 2x. Przy mocy 1,5Kw hamulec shimano br-m422 spokojnie daje radę i blokuje koło nawet z wciśniętą na maxa manetką przy dużej prędkości. Klocki mają zrobione 3 tys i jest jakieś 60%; komplet 12zł.

Na przodzie mam wyżej wspomniane br-m675 i przy tarczy 180 dają radę nawet na żywicznych okładzinach i tarczy alhonga. Rowerek skacze na przednie koło z dociążonym tyłem (aku 14KG+ nine continent). Grunt po założeniu to dobrze odtłuścić tarczę i klocki. Tarcze są konserwowane olejem, żeby nie rdzewiały w transporcie. Ja używam płyn K2 do odtłuszczania hamulców. Jak coś zaczyna piszczeć psiknę płynu i znowu zrywa asfalt :)
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

A jakie jest Wasze zdanie w kwestii wymiany oleju mineralnego na syntetyczny w zestawach sprzedawanych z olejem mineralnym (np shimano br-m375,445,446,447)? niby nie można w nich stosowac klocków metalicznych (być może chodzi o możliwość przegrzania oleju mineralnego właśnie). Ktoś ma w tym jakąś praktykę?

Co do podkładek pod tarczę najłatwiej wyciąć dremelem czy czymś podobnym środek ze starej tarczy jakieść i już jest fajna podkładka 2mm (można popytać w serwiach rowerowych i dostać za free).
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Jako podkładkę pod tarcze mam po 2 podkładki 5mm płaskie i się sprawdzają.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

raymaxxx napisał/a:
A jakie jest Wasze zdanie w kwestii wymiany oleju mineralnego na syntetyczny w zestawach sprzedawanych z olejem mineralnym (np shimano br-m375,445,446,447)? niby nie można w nich stosowac klocków metalicznych (być może chodzi o możliwość przegrzania oleju mineralnego właśnie). Ktoś ma w tym jakąś praktykę?

Co do podkładek pod tarczę najłatwiej wyciąć dremelem czy czymś podobnym środek ze starej tarczy jakieść i już jest fajna podkładka 2mm (można popytać w serwiach rowerowych i dostać za free).


Jeśli zalejesz hamulce shimano syntetykiem to pozbędziesz się uszczelek. Dosłownie. Można stosować metaliki, mam m445 i jeździłem na metalikach. Przegrzać można zawsze, czy to na żywicznych, półmetalicznych czy też metalicznych. Na matalach nastąpi to szybciej ale znowu szybciej się zatrzymamy. Zresztą przegrzanie hamulców na mineralnym czy na docie = ten sam efekt, zapowietrzenie hamulców, mniejszy czy większe ale zapowietrzenie układu i koniec.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

no tak, głównie to zależy od ilości wody w oleju, bo to ona pierwsza odparowuje zapowietrzając układ. samego oleju to raczej nie da się zagotowac w takich hamulcach nawet orzy metalikach.

Poważnie się rozpuszczą uszczelki? z czego oni je robią, myślałem że to trend proeko i kwestia ceny oleju mineralnego a nie jakości użytych uszczelek...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015   

Shimano np na dot działa tak:
-zalewasz
-odpowietrzasz
-jeździsz
-zostawiasz rower na noc
-rano olej cieknie przy tłoczkach w zacisku a gdy naciśniesz na klamkę wali przez tłoczek przy zbiorniczku

Hamulce Shimano można zalać olejem z zawieszenia w citroenie LHM+ (jeśli ktoś przypadkiem taki ma bo inaczej to głupota). Oryginalny Shimano to nie majątek, dużo też go tam nie wchodzi więc buteleczka 100ml starczy na zalanie i późniejsze odpowietrzania.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015   

a jak zalejesz spowrotem mineralnym to też już wtedy cieknie? może cieknie dlatego że DOT jest znacznie rzadszy?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015   

raymaxxx napisał/a:
a jak zalejesz spowrotem mineralnym to też już wtedy cieknie? może cieknie dlatego że DOT jest znacznie rzadszy?


Proszę tu masz pokazane co się dzieje z uszczelkami nie przystosowanymi do danego oleju.
http://www.forumrowerowe....ju-a-olej-dota/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group