Jakie hamulce pod 9c 28xx tył tarcze? |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015
|
|
|
podkładka pod tarcze 2mm i wchodzi 99% zacisków
Sam sobie możesz taką wystrugać pilnikiem z kawałka blachy alu.
Ja jestem fanem BR-M675, ale z metalicznymi okładzinami, takie miałem w poprzednim bajku, w nowo budowanym też. Za 240zł da się komplet przykampić na alledrogo/w sklepach na promocjach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
corniak
początkujący
Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015 Re: Jakie hamulce pod 9c 28xx tył tarcze?
|
|
|
Nie wiem czy temat jeszcze aktualny... W każdym razie jestem użytkownikiem hamulców w rowerze typu V-brake, model: XTR z tytanowymi szczękami. Mogę z czystym sumieniem zarekomendować te hamulce. Przedni hamuje na dwa palce. Koszt komplet tył to 350 zł. Moim zdaniem tarczowy hamulec o takiej skuteczności musi kosztować razy dwa...
Polecam dla osób, które oczywiście mają piwoty:) |
_________________ Kolczyki z diamentami |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015
|
|
|
Ja generalnie w 100% nie polecam magury HS11 hydrauliczne vrake to największy syf jaki kiedykolwiek miałem. Zmieniłem na zwykłe v-brake i moc hamowania wzrosła około 2x. Przy mocy 1,5Kw hamulec shimano br-m422 spokojnie daje radę i blokuje koło nawet z wciśniętą na maxa manetką przy dużej prędkości. Klocki mają zrobione 3 tys i jest jakieś 60%; komplet 12zł.
Na przodzie mam wyżej wspomniane br-m675 i przy tarczy 180 dają radę nawet na żywicznych okładzinach i tarczy alhonga. Rowerek skacze na przednie koło z dociążonym tyłem (aku 14KG+ nine continent). Grunt po założeniu to dobrze odtłuścić tarczę i klocki. Tarcze są konserwowane olejem, żeby nie rdzewiały w transporcie. Ja używam płyn K2 do odtłuszczania hamulców. Jak coś zaczyna piszczeć psiknę płynu i znowu zrywa asfalt |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
A jakie jest Wasze zdanie w kwestii wymiany oleju mineralnego na syntetyczny w zestawach sprzedawanych z olejem mineralnym (np shimano br-m375,445,446,447)? niby nie można w nich stosowac klocków metalicznych (być może chodzi o możliwość przegrzania oleju mineralnego właśnie). Ktoś ma w tym jakąś praktykę?
Co do podkładek pod tarczę najłatwiej wyciąć dremelem czy czymś podobnym środek ze starej tarczy jakieść i już jest fajna podkładka 2mm (można popytać w serwiach rowerowych i dostać za free). |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Jako podkładkę pod tarcze mam po 2 podkładki 5mm płaskie i się sprawdzają. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
raymaxxx napisał/a: | A jakie jest Wasze zdanie w kwestii wymiany oleju mineralnego na syntetyczny w zestawach sprzedawanych z olejem mineralnym (np shimano br-m375,445,446,447)? niby nie można w nich stosowac klocków metalicznych (być może chodzi o możliwość przegrzania oleju mineralnego właśnie). Ktoś ma w tym jakąś praktykę?
Co do podkładek pod tarczę najłatwiej wyciąć dremelem czy czymś podobnym środek ze starej tarczy jakieść i już jest fajna podkładka 2mm (można popytać w serwiach rowerowych i dostać za free). |
Jeśli zalejesz hamulce shimano syntetykiem to pozbędziesz się uszczelek. Dosłownie. Można stosować metaliki, mam m445 i jeździłem na metalikach. Przegrzać można zawsze, czy to na żywicznych, półmetalicznych czy też metalicznych. Na matalach nastąpi to szybciej ale znowu szybciej się zatrzymamy. Zresztą przegrzanie hamulców na mineralnym czy na docie = ten sam efekt, zapowietrzenie hamulców, mniejszy czy większe ale zapowietrzenie układu i koniec. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
no tak, głównie to zależy od ilości wody w oleju, bo to ona pierwsza odparowuje zapowietrzając układ. samego oleju to raczej nie da się zagotowac w takich hamulcach nawet orzy metalikach.
Poważnie się rozpuszczą uszczelki? z czego oni je robią, myślałem że to trend proeko i kwestia ceny oleju mineralnego a nie jakości użytych uszczelek... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Shimano np na dot działa tak:
-zalewasz
-odpowietrzasz
-jeździsz
-zostawiasz rower na noc
-rano olej cieknie przy tłoczkach w zacisku a gdy naciśniesz na klamkę wali przez tłoczek przy zbiorniczku
Hamulce Shimano można zalać olejem z zawieszenia w citroenie LHM+ (jeśli ktoś przypadkiem taki ma bo inaczej to głupota). Oryginalny Shimano to nie majątek, dużo też go tam nie wchodzi więc buteleczka 100ml starczy na zalanie i późniejsze odpowietrzania. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015
|
|
|
a jak zalejesz spowrotem mineralnym to też już wtedy cieknie? może cieknie dlatego że DOT jest znacznie rzadszy? |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015
|
|
|
raymaxxx napisał/a: | a jak zalejesz spowrotem mineralnym to też już wtedy cieknie? może cieknie dlatego że DOT jest znacznie rzadszy? |
Proszę tu masz pokazane co się dzieje z uszczelkami nie przystosowanymi do danego oleju.
http://www.forumrowerowe....ju-a-olej-dota/ |
|
|
|
|
|