Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Lawetowanie samochodu - jak? |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2008
|
|
|
Akumulatory mam nisko i jakby genetator nie był wysoki to może się zmiesci.
Takie generatory z ramą ogladalem i jak się ramę odejmie to są całkiem,całkiem.
Ciekawe jak z emisja spalin w takim pojeździe,pewnie nie przepuszcza bo brak katalizatora np.
Skończy się na pomysle... |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Tak,Tak,ocywiście.
Samochód jak na elektryka niezbyt fortunny bo BMW E30 rok.90
|
Hehe też o nim myślałem, ale dałem sobie spokój bo miał automat i był cholernie ciężki :]
Jak Ci się toto porusza? Ile waży gotowy do jazdy?
Adam Wysokiński napisał/a: |
Z przodu 7 szt. Trojan T-105,z tyłu też 7 szt.
Lemco 135-200 i regulator Curtis.
|
Tylko że jak wrzucisz pod maskę generator, to trochę przód może opaść a tył się podniesie,
poza tym ile wtedy będzie ważył cały samochód?
Adam Wysokiński napisał/a: |
Takie generatory z ramą ogladalem i jak się ramę odejmie to są całkiem,całkiem.
Ciekawe jak z emisja spalin w takim pojeździe,pewnie nie przepuszcza bo brak katalizatora np.
Skończy się na pomysle...
|
Nie poddawaj się, zarejestrujesz jako elektryk a potem sobie dorzucisz generator i tyle.
W życiu nikt Ci się do tego nie przyczepi, chyba że sam na siebie napiszesz donos
Tylko jak mówię, ile toto będzie ważyć w całości? Czy silnik wydoli z ruszeniem z miejsca?
Pzdr. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
To jest akurat coupe wiec chyba najlzejsze nadwozie.
Moja ładniejsza połowa ma kombi i to faktycznie ciężkie jest.
Z dołożeniem później generatora to masz racje.
Ile to waży to nie wiem bo jeszcze nie ważylem,ale z przyspieszenia jestem zadowolony
myslałem ze będzie gorzej.
Naprawdę uważasz że dołożenie np. 30 kg w postaci agregatu unieruchomi samochód? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
Można włożyć mały silnik spalinowy zużywający mało paliwa na KMh, lub na kWh.
Silnik sprzęgnąć z elektrycznym silnikiem BUŁGAREM (takie miałem kiedyś w moich autach), wyregulować obroty spalinowca tak, żeby elektryczny dawał bez obciążenia ok. 95V.
Podanie zasilania przez dodatkowy stycznik, lub wyłącznik i koniecznie diodę z chodzącego silnika napędu na luzie (bieg); to uruchomi spalinowca. Ustawiony gaz spalinowca da odpowiednie obroty i silnik BUŁGAR (lub inny) będzie prądnicą, która będzie (koniecznie przez inną diodę najlepiej 400A) ładować akumulatory.
Cała jazda zależy od wydajności spalinowca i może być bez przerwy.
BUŁGAR 10 kW waży 45 kg.
Ewentualnie: BUŁGAR 6,5 kW waży chyba ok. 33 kg (do 37kg). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
|
|
|
To jest bardzo dobry pomysł jak myślę.
Odpada konieczność stosowania prostownika z 220~.
Lepsze byłoby Lemco jako prądnica(masa). |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: |
Naprawdę uważasz że dołożenie np. 30 kg w postaci agregatu unieruchomi samochód? |
Eee to to waży 30kg?
Jakoś nie chce mi się wierzyć że silnik spalinowy + prądnica na te 8kW będzie ważyć tak mało...
Masz coś konkretnego na oku?
A pomysł Zbyszka rzeczywiście rewelka, można nawet pójść nieco dalej i sprzęgnąć
spalinowca obok elektrycznego pod maską i odpalać go przy danych obrotach,
ale to już chyba za dużo zachodu i raczej mało wykonalne mechanicznie... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | Jakoś nie chce mi się wierzyć że silnik spalinowy + prądnica na te 8kW będzie ważyć tak mało...
Masz coś konkretnego na oku? |
Ja mam na mysli agregat ze 3 kw i jazde z przerwami
Dzisiaj wpadl mi do glowy inny pomysl
Zbyszek pisal o silniku spalinowym i np. bulgarze jako pradnica
mam bulgara i tak sie zastanawiam
Znajomy kupil pare miesiecy temu silni spalinowy Holida
to taka podrobka hondy, chyba 5,5 konia stabilzator obrotow ustawiany i walek wyjsciowy do dowolnego wykorzystania
cena jak pamietam 500-800 zł jakos tak |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: |
Ja mam na mysli agregat ze 3 kw i jazde z przerwami
|
To raczej ciut przymało, musiałbyś jechać 50 km/hi zatrzymywać się co jakieś 200 km
na dłużej. Jak już się bawić w spaliny to raczej coś większego moim zdaniem
Adam Wysokiński napisał/a: |
Dzisiaj wpadl mi do glowy inny pomysl
Zbyszek pisal o silniku spalinowym i np. bulgarze jako pradnica
mam bulgara i tak sie zastanawiam
Znajomy kupil pare miesiecy temu silni spalinowy Holida
to taka podrobka hondy, chyba 5,5 konia stabilzator obrotow ustawiany i walek wyjsciowy do dowolnego wykorzystania
cena jak pamietam 500-800 zł jakos tak |
Pomysł niegłupi ale za mała moc, z 5,5 konia wyciśniesz może 3,5 kW więc to trochę lipa.
Pzdr.
L. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
Przy tym silniku tak,ale producent ma w ofercie wiekszej mocy
wazne ze dosyc tanie i podobno dobre
jest jeszcze troche czasu to cus sie wymysli,no nie? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
LEMCO jako prądnica byłby lepszy i mniejszy, ale drogi, a na dorywczy dalszy wyjazd BUŁGAR powinien zdać egzamin.
Kiedyś robiłem taką hybrydę ze studentem z PG (na praktyce): BUŁGAR 10 kW z silnikiem spalinowym od motocykla MZ 150 cm3 (dwusuw). Ten agregat mieliśmy w środku auta, jedynie rura wydechowa - wąż gumowy wystawał przez tylne okno. Całość zdała egzamin, przy spokojnej jeździe przez 200 km akumulatory były tylko niedoładowane; ale całość była głośna i spliny, więc nie montowaliśmy tego pod maskę i spalinowiec wrócił do motocykla. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
|
|
|
Muszę się tym zająć w końcu od strony profesjonalnej kurde balans!
Kumpel dłubie w projektach silników, trzeba wziąć jakiś silnik indukcyjny, przezwoić
stojan, wypieprzyć wałek, wytoczyć nowy wałek i zapakować na niego neodymy.
Pogadam z nim żeby mi policzył, drugi kumpel pracuje w fabryce silników indukcyjnych
i może załatwić taki silnik bez uzwojenia albo może i nawet uzwojony tak jakbym chciał.
Jeżeli wszystko by poszło dobrze, być może za jakieś 600-800 zł dałoby się sklecić taką prądnicę 6-8 kW. Albo silnik bezszczotkowy, jeżeli spojrzeć na to od drugiej strony. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Tak,Tak,ocywiście.
Samochód jak na elektryka niezbyt fortunny bo BMW E30 rok.90
|
To kiedy w końcu wrzucisz jakieś fotki BMW?
Jeździsz sobie kurna i co? Łap się za fotopstryka i do roboty :] |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
Zdjęcia chociaż z komórki, aby dały pogląd.
A jest czym się chwalić. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
daje foty
mam nadzieje,że nikt się nie obrazi
odbiegam od tematu
normalny samochód,nic szczególnego
PIC01578.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 892 raz(y) 166 KB |
PIC01576.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 927 raz(y) 181,61 KB |
PIC01574.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 896 raz(y) 195,88 KB |
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
Czyściej wykonany od mojego.
Trzeba było aku. w bagażniku włożyć w powiększoną skrzynię z komory koła zapasowego.
Maszyna extra - "arcydzieło sztuki". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|