ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
przeróbka hamulców tarczowych
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   przeróbka hamulców tarczowych

Hej. Ponieważ w zwykłych rowerach chyba nikt tego nie robi, potrzebuję zrobić specyficzny hamulec tarczowy - jedna dźwignia na 2 tarcze do leżącego KMXa + samoróbka wyłącznik, który odpowiednio będzie włączał sterownik w tryb zwierania faz. Efekt który chciałbym uzyskać to z jednej klamki hydraulicznej hamowanie 2 zaciskami na 2 tarcze 160mm + spowalnianie silnikiem. (bez odzysków energii, ale żeby klcki starczały na dłużej niż tydzień :)

Problemów jest kilka - nie wiem jak można przedłużyć przewód hamulcowy i zrobić trójnik z klamki do 2 zacisków.
Klamka miałaby być w raz zaciskami od shimano malaysia br-m455/brm456.

Myślicie, że da to radę?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Nie wiem jak w rowerach ale wiem że AVT lub stunterzy w motocyklach mają podpinane hamowanie przód i tył pod jedną klamkę bądź 2 klamki pod jedną ręką. Może w okręgu tych tematów szukaj rozwiązania dla siebie.

Zwieranie faz bez regena = cała wytracana energia idzie w ciepło, nie za dobry pomysł :neutral:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

damy radę, czujnik temperatury będzie w osi, najwyżej dam radiator i będzie git - 2 klamka będzie zamontowana na wszelki wypadek od tylnego, ale w kmxie nie działają na tył duże siły. Zaprojektowany jest tak, że siedzi się blizej przednich kół.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

W motocyklach dwusuwowych z dozownikiem oleju linka gazu w pewnym momencie ma trójnik: wchodzi linka od gazu - wychodzą dwie linki: jedna do gaźnika, druga do dozownika oleju. Może zapożycz tego typu rozwiązanie?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

maniekrox, tylko że on ma hydrauliki a nie linkowe ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

na lince to lajtowo trójnbik się robi taki to zrobiłem, ale za mała swiła i spore straty...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Hmmm tak więc przydał by się trójnik do przewodu hamulcowego hydraulicznego.

Na pewno na forum ktoś już rozgryzał ten temat :wink:

Czy jedna klamka starczy na oba hamulce?

Zamówiłem zaciski z wyższej półki shimano deore br-m615 + mam klamki od magury HS 11 czy taka klamka starczy, czy mam kombinować z klamką od skutera?

Jak nikt nie ma pomysłu, to wezmę akuminiowy klocek i nawiercę z jednej strony po czym przegwintuje go gwintownikiem odpowiednim i w ten sposób zrobie 3 otwory na 3 przewody standardowe. Mam zestaw wzorników do pośredniego mierzenia gwintu, gwintownik się kupi/zrobi na tokarce u kumpla w garażu i generalnie widzę możliwość albo 3 takich samych otworów z wydrążonymi ścieżkami cieńszym wietłem za pomocą wiertarki stołowej i imadła, albo drugi klocek - klamka od skutera z czujnikiem stopu. Wydaje się to fajnym pomysłem, bo mam sterownik z regenem. Jeżeli hamował bym w tedy przodem, to spokojnie tył dochamowywał by i miałby sterowanie 3 kół z jednej klaki - niezwykle wygodne i nie ścierają się klocki. pytanie tylko, jak BMS reaguje na hamowanie regenem :D
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

glebor napisał/a:
Czy jedna klamka starczy na oba hamulce?

Tu jest pewien problem. Rowerowa pompka ma bardzo mały tłoczek i przy 2 zaciskach klamka wpada mocno nim zacznie się hamowanie. Jest tak przy tanim modelu shimano. Może przy lepszych hamulcach ten efekt nie wystąpi. Przy pompce od skutera czy quada problemu nie ma ale ciężar i gabaryty nie są zachęcające.
Gwint w zaciskach i pompkach to M8x0,75
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Dzięki to już wiem jaki gwintownik zamówić :)

Od magury jest duża szeroka klamka i raczej mocno tłoczki się wysuwają od hydraulicznych vbrake, dlatego pomyślałem najpierw, żeby wykorzystać to co mam, Od shimano br-m615 zamiwiłem same zaciski właśnie bez oryginalnych rączek, bo widziałem jak to działa i orgunalne shimanowskie klamki na pewno nie dadzą rady na 2 zaciski. Te od magury można wyregulować wciskając śrubką tłoczek w klamce mocniej lub mniej - co ułatwi regulację położenia i wstępnie dopcha ilość płynu do obu zacisków. Zobaczymy, w końcu te hamulce nie są aż takie duże. Swoją drogą ciekawy jestem, czy ktoś robi przewody hydrauliczne na wymiar do hamulców rowerowych.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

I jak idzie przeróbka? ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Nie idzie chwilowo, bo nie ma czasu, jest koncepcja taka




Jeden kanał nawiercić wiertłem m7 na wiertarce stołowej, w niego 2 kanały po bokach
Potem wjechać w to gwintownikiem M8x0.75 materiał aluminiowa malutka kostka i będzie super trwały na przewody dać trochę taśmy telfonowej do rur, żeby nie ciekło w miejscu gwintowania i za 20zł jest taki trójnik, że mucha nie siada :P
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Tylko, że taki przewód uszczelnia się przez docisk oliwki do gniazda w dnie otworu. Gwint nie ma tu nic do rzeczy
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

to u mnie będzie się dociskać w inny sposób, nie jestem w stanie zrobić tego inaczej, chyba, że ktoś ma pomysł jak :)
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 10 Cze, 2015   

Glebor wykop w necie strone trop.zaklad rowerow nie typowych on ma te rozgalezniku klamka z motoru z przewodem do rozdzirlnika i wyjscia na nornalne przewody rowerowe hydraulicznr do klockow.

Uzywa tego bo musi byc rowne hamownie 2 kol z przodu.w tym samym czasie mozna tez takim od quada on ma 4 otwory jesli masz jak zrobic przejsciowkr z motorowych przewodow na rowerowe lub cos podobnego to tez jakas koncepcją.
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pią 26 Cze, 2015   

rozwiązaniem dla ciebie jest zestaw tektro auriga e-twin z czujnikami
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group