ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
Autor Wiadomość
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
  Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy

Mam problem, który przyprawia mnie o ból głowy. Mianowicie, po kilku przejechanych kilometrach tylne koło wypada z ramy. Zauważyłem, że wypada ośka po stronie przerzutek. Dzieje się to, tylko wtedy kiedy używam silnika (w piaście), kiedy kręcę pedałami jest OK.
Zauważyłem, że kiedy używam silnika to przekręca się oś i to powoduje, że koło "wyskakuje" z ramy.
Spotkaliście się z takim problemem? Są jakieś podkładki zabezpieczające koło?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Są. Dziś też musiałem przyblokować koło w słoneczniku, bo zaczęła się ruszać oś po zlocie. W moim wykonaniu, to zwykły plaski klucz 10-ka założony na spłaszczenia osi i przypięty do widelca.
Pamiętaj, że ośka na pewno rusza się w widelcu również z drugiej strony.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Masz jakiś błąd konstrukcyjny albo błąd montażowy w rowerze. W prawidłowo zamontowanym silniku wystarczają normalne fabryczne podkładki "z uchem".
Wrzuć może jakieś zdjęcia jak to masz u siebie zamontowane, to będzie wiadomo w czym jest problem i jak to rozwiązać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

To wszystko przez ten zabójczo mocny sterownik 45A :twisted:

Podstawowe pytanie, masz torque arm'a? Jest to konieczne przy takich mocach.
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Dzięki za zainteresowanie, tematem.
tas: Podkładki zamontowałem takie, jakie dostałem z silnikiem. Zwykłe - płaskie od środka a te z uchem od wewnątrz i na nie są przykręcone śruby. W innej konfiguracji silnik nie chciał się zmieścić w rame.



W dzisiaj wyrwało całe koło, poharatało rame, przewód i przerzutki.

atomek1000: Z jazdy frajda jest nieziemska, tylko 20% czasu jeżdżę a pozostałe 80% skręcam koło. :D Torque arm'a nie mam, przypuszczam, że to jest jakaś blokada osi silnika?
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Tutaj jest fajna kolekcja blokad ośki
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=26444
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Masz ramę gdzie oś słabo się zagłębia. Przynajmiej z jednej strony.
Rozwiązanie albo podpiłuj nieco ramę aby oś glębiej osiadła albo zastosuj jakąś blokadę osi.
Choć ja bym zaczął od czynności prozaicznej. Sądząc po idealnym stanie nakrętki na oś nie dociągałeś jej zbyt intensywnie? To ma być doje... na maxa.
Śa też nakrętki które mają ponacinaną powierzchnię celem lepszego blokowania. W takiej sytuacji być może lepiej dać tę blokadę od środka (jęsli rozstaw pozwoli.
Sterownik 45A nie ma tu nic do rzeczy. Przy dobrze osadzonej osi notorycznie używane nawet 80V65A nie stanowi problemu.
Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

OK, w takim razie doje... na maxa :)
Co myślicie o tym:
http://www.ebay.com/itm/T...=item3cf7c85b49
lub o tym
http://www.ebay.com/itm/E...=item20f9495af3
ma to sens?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Myślimy że za drogo :D to co masz w pierwszym linku u tasa jest za 2 dyszki, u Bartka w MaxEV za 25 ;) warto zaglądać w reklamowane u nas sklepy a nie ślepo zagranicą szukać :razz:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

W kolejności ważności:
1. Nieprawidłowo zamontowana podkładka blokująca
2. Zła podkładka od strony silnika
3. Prawdopodobnie brak wyszlifowania kołnierza haka od strony silnika odginającego górną połowę wewnętrznej podkładki.
4. Wnioskując po tym, że oś nie chowa się w haku - brak podcieniowania ucha ramy klik
5. Poza wyskakiwaniem osi - prawdopodobnie zacisk hamulca trzyma tylko 80% ścieżki tarczy co skutkuje słabym hamowaniem i szybkim zużyciem okładzin.

Czyli ogólnie wszystko jest źle i wypada bo musi wypadać. Jak to zrobisz prawidłowo to się będzie trzymać bardzo dobrze :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Dzięki za uwagi, zabieram się za szlifowanie.
W jaki sposób poprawnie zamontować podkładki?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Tutaj są podstawy:
http://ebike.nexun.pl/montaz-silnika-wskazowki/
Jeśli przecięło Ci przewody do silnika to prawie na pewno popaliło halle, trzeba wymienić.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.

Według tego zdjecia http://ebike.nexun.pl/wp-...07/IMG_7559.jpg podkładka blokująca powinna być umieszczona na takiej głębokości:



tzn tak aby cała się "chowała"? Dziś spiłowałem ~1mm i jak widać sporo brakuje aby podkładka była w takiej pozycji:



Czy po prostu ta podkładka może być umieszczona w ten sposób (ale od wewnętrznej strony)



I jeszcze jedno pytanie, torque arm'a montuje się po obu stronach czy tylko po jednej?
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 13 Maj, 2015   

Przy normalnym napędzie nie występują siły między osią i ramą - tutaj są, i to duże. Z nich wynika moment obrotowy!
Zastanów się nad własnoręcznym wypiłowaniem "podkładek" które:
1. grubością zabezpieczą oś przed przekręceniem w otworze;
2. ramieniem (ramionami) mocowanym do ramy uchronią przed obróceniem/wyrwaniem osi z jej miejsca.
Gdybyś dał foto większego fragmentu ramy - i to z obu stron - podpowiemy Ci kształt "torque arm-sów"
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Czw 14 Maj, 2015   

Tak, wiem skąd się bierze problem, z momentu obrotowego :)
Jutro rano wrzucę zdjęcie a z tym wypiłowaniem podkładek niegłupi pomysł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group