ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
Autor Wiadomość
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Ogólnie zastanawiam się czy torque arm powinien być umieszczony w ten sposób?



Koło obraca się w prawo, więc moment obrotowy tez jest w prawo. Sensowniej będzie gdy siła nacisku na torque arm'a będzie działa w kierunku ramy a nie przeciwnym?

Bez znaczenia czy zastosuje podkładki sprężyste czy zwykłe?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Moment skręcający będzie działał na osi w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Daj spokój z tymi zabezpieczeniami. Ja jeżdze już ponad 4 lata, dałem podkładki,śruby mocno skręcone i nic nie wypada :cool:
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015   

Niestety, nie mogłem odpuścić z dodatkowymi zabezpieczeniami ponieważ koło wyrywało z ramy ale wracając do tematu - torque arm'y działają. Umieściłem dwa po obu stronach osi. Roboczy montaż jak na poniższych zdjęciach pozwolił na przejechanie kilkunastu kilometrów.


Aktualnie mam problem z tylnym hamulcem, montaż silnika uniemożliwia regulację zacisków hamulca (poniższe zdjęcie)

Aby można wyregulować zaciski trzeba odsunąć tarczę od ramy roweru. Pomyślałem, że na tokarce można zmniejszyć grubość podkładki blokującej o ~1mm (po stronie przerzutek), natomiast po stronie tarczy hamulcowej dołożyć zwykłą podkładkę o grubości ~1mm, tak aby odsunąć koło od ramy.
Jest to dobre rozwiązanie? Może ktoś już miał podobny problem i podzieli się doświadczeniem?

Poza tym w sklepie rowerowym rekomendowali zmianę klocków hamulcowych z żywicznych na metaliczne? Wy jakich używacie?
 
 
pavik 
początkujący


Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

Najlepszym sposobem jest zrobienie własnych podkładek, nie jest to trudne, musi być oczywiście otwór dopasowany i wyszlifowany by ciasno wchodziło na oś tak jak podkładki oryginalne, z tym ze robi się je z większego kawałka metalu by zmieścił się tam w odpowiedniej odległości jeszcze jeden otwór pod np: rama na tyle - śruba mocujące zacisk hamulcowy, z przodu na widelca tez pod śrubę hamulca, jeśli nie ma tych otworów to często są otwory do mocowania błotniki. Wtedy jest najpewniej bo wszystko sztywno siedzi
 
 
tomoaza 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2015
Posty: 196
Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

Jak najbardziej metaliczne, a co do problemu z regulacją hamulca z powodu zbyt małej odległości pomiędzy silnikiem a tarczą, to fakt można taką podkładkę dystansującą zrobić samemu, ale zapytaj Tasa z NEXUNA , ja kupiłem od niego gotową podkładkę.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

pavik - napewno nie trzeba szlifować :) szlifuje sie wtedy kiedy chce sie uzyskać przynajmniej 0.01 mm tolerancji :P Tokarka wchodzi jedynie w grę. Polecam użyć wałka (materiału) ze stali nierdzewnej.
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   Zabezpieczenie osi przed obrotem

newbe napisał/a:
Tak, wiem skąd się bierze problem, z momentu obrotowego :)
Jutro rano wrzucę zdjęcie a z tym wypiłowaniem podkładek niegłupi pomysł.

Mam pytanie w podobnym temacie.Kupiłem w "MaxEv" silnik Bestmotor 500/800W [na przednie koło] i do mojego widelca nie bardzo pasowało dwuczęściowe zabezpieczenie osi.Założyłem tylko dolną część która wchodzi na oś a do wolnego otworka [który służy do połączenia z drugim elementem] włożyłem śrubę M5 i z drugiej strony nakrętkę.I ta nakrętka oparła się o tył golenia i wydaje mi się że to spełni swoje zadanie czyli oś nie obróci się w widelcu.Ale wysłałem zdjęcie Bartoszowi z MaxEv i on twierdzi że jest źle bo siła działająca na oś jest odwrotna do kierunku
obrotów silnika.A ja byłem pewny że silnik próbuje zakręcić ośką w tym samym kierunku w którym się obraca.Więc jak to właściwie jest?Będę wdzięczny za podpowiedź bo mam mętlik w głowie.Załączyłem dwa zdjęcia.

IMG_0507.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 785 raz(y) 3,18 MB

IMG_0506.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 813 raz(y) 2,54 MB

 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Zgadza sie, zamontowane jest źle, drugą część koniecznie przymocuj do widelca, innej opcji nie ma. Bo to co jest teraz nie chroi przed niczym - Bartek ma rację.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Jest źle. Jak silnik do przodu to ośka chce do tyłu, normalna akcja i reakcja. Jakbyś dał tą śrubkę z przodu to wtedy blokuje. Nie będzie jednak dobrze jeśli byś używał hamowania regeneracyjnego. Lepiej zrób tak jak przewidział producent.
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:
Jest źle. Jak silnik do przodu to ośka chce do tyłu, normalna akcja i reakcja. Jakbyś dał tą śrubkę z przodu to wtedy blokuje. Nie będzie jednak dobrze jeśli byś używał hamowania regeneracyjnego. Lepiej zrób tak jak przewidział producent.

Założyłem już jak trzeba.Wcześniej problem z montażem wynikł z tego że nie wpadłem na to że dolny element można założyć wygięciem w dół a ja zakładałem odwrotnie.Teraz chyba będzie dobrze?Załączam zdjęcie.

IMG_0516.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 891 raz(y) 2,4 MB

Ostatnio zmieniony przez Śro 30 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Źle. Siła teraz będzie działała do góry.Obróć tą krótką blachę na osi wygięciem do góry. Ma się oprzeć o widelec. Przy ruszaniu oś będzie miała tendencję do obracania się w prawo, jak wskazówki zegara.
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

zeeltom napisał/a:
Źle. Siła teraz będzie działała do góry.Obróć tą krótką blachę na osi wygięciem do góry. Ma się oprzeć o widelec. Przy ruszaniu oś będzie miała tendencję do obracania się w prawo, jak wskazówki zegara.

No to teraz już nic nie wiem bo Bartosz z MaxEv przysłał mi linka do zdjęcia na którym dolna blacha jest obrócona zagięciem w dół. Próbuję dać zagięciem w górę ale musiałbym podszlifować boczną krawędź górnej blachy bo opiera się o widelec i nie wchodzi.To jak? Szlifować i dać zagięcie w górę? http://www.maxev.pl/pliki/galeria/7-1.jpg

IMG_0517.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 1,45 MB

Ostatnio zmieniony przez Śro 30 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Pomyśl chwilę i wyobraź sobie jakie siły powstają na osi przy ruszaniu koła do przodu. Oś będzie się chciała kręcić w drugą stronę. W przypadku, który pokazał TAS ośka będzie przez pierwszą blachę pchała tę długą blachę do góry. Czy opaska zatrzyma ten ruch? Wątpię. Co innego, jeśli ta zagięta oprze się o widelec. Wtedy opaska metalowa utrzymuje wszystko w kupie, a siła skręcająca zablokuje się na widelcu. Ja mam po prostu założony odpowiedni klucz płaski oparty o widelec od przodu i przyłapany opaską. Cała siła obrotu osi opiera się na widelcu. Prędzej puści klucz, lub wyrobi się spłaszczenie ośki.
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

zeeltom napisał/a:
Pomyśl chwilę i wyobraź sobie jakie siły powstają na osi przy ruszaniu koła do przodu. Oś będzie się chciała kręcić w drugą stronę. W przypadku, który pokazał TAS ośka będzie przez pierwszą blachę pchała tę długą blachę do góry. Czy opaska zatrzyma ten ruch? Wątpię. Co innego, jeśli ta zagięta oprze się o widelec. Wtedy opaska metalowa utrzymuje wszystko w kupie, a siła skręcająca zablokuje się na widelcu. Ja mam po prostu założony odpowiedni klucz płaski oparty o widelec od przodu i przyłapany opaską. Cała siła obrotu osi opiera się na widelcu. Prędzej puści klucz, lub wyrobi się spłaszczenie ośki.

Dzięki za odpowiedź.Czyli biorę się za szlifowanie górnej aby dolna wlazła i oparła się o widelec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group