Zwiększenie mocy sterownika - dodanie tranzystorów |
Autor |
Wiadomość |
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015 Zwiększenie mocy sterownika - dodanie tranzystorów
|
|
|
Tas: Wątek wydzielony z innego tematu. http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3733
Cezar38 napisał/a: | Ma ktoś doświadczenie czy jak kupię sterownik 1500W 45A to mogę go przerobić na 120A jakoś? |
W tym sterowniku 1500W 45A (jesli mowisz o Greentime'e to siedzi 15szt IRF juz nie pamietam jakich ale bez ich wymiany raczej zapomij o 120A.
Ja swoj nieco stuningowalem, jeszcze co prawda nie testowalem przy pradach maksymalnych ale wg. mnie powinien miec ok 60-65A (to chyba gorna granica dla niego) |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 19 Maj, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
w tym sterowniku są irfb4410 po wymianie na 4110 pogrubieniu sciezek itp mozesz osiagnac 70A ale więcej przy 15 mosfetach nie radzę. 120A to nie przelewki, do tego trzeba solidnego radiatora i więcej mosfetów. |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
A czy mogę dolutować np 9 tranzystorów dodatkowo gdzieś na osobnym radiatorze i mieć ich w sumie np 24? |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
tylko czy jest to warte zachodu? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Ciężko będzie upchnąć to w obudowę. Cenowo też się nie bardzo kalkuluje |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Przy 24 mosach to już może nie grać ze względu na małą wydajność pradowa sterowników kluczy tranzystorów ich pojemność bramek będzie tak duża że sterownik nie będzie wstanie przeladować tych pojemności i będą się strasznie grzać i wydajność będzie o wiele mniejsza. Nie polecam. |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Zamiast kombinowac z przerostem formy nad trescia, kup sterownik o wyszej mocy i problem z bani.
Wiem wiem, ale to kosztuje, no coż, takie zycie.
Greentime ma naprawde w dobrej cenie te kontrolery - zreszta to jedna i tasama kopia chinki od chinki. |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Dziękuję za wskazówki, ale zakup sterownika blokowego nie ma sensu do mocnego silnika. Naczytałem się dość ludzi na Endless-sphere.com, co na blokowych 100A Lyenach, Kellysach. Infeneonach Zombie nawet na najcięższych silnikach jadą w lesie 60sek z umiarkowaną prędkością (ale pełnym gazie) i mają silnik gorący i CA odcina moc.
Albo przerabiam już posiadany sterownik na moc i mam to "za darmo" (i zbieram w miedzy czasie na lepszy->), albo kupuję wektorowy sterownik. Inne warianty zwyczajnie się mi nie opłacają. W koszcie roweru dorzucić te 400zł do wektorowego to jest żaden koszt, a komfort jazdy i zwiększenie mocy/momentu kosmos zupełnie jak inny rower. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Że tak zacytuję zelenavozila.com
Cytat: | Electrical Specs:
Continuous power handling: 5000W (please read the following note about wattage ratings), if you stall the motor at zero RPM and put 4000W into it of course you will melt it, even 1000W could would damage it if left stalled for long enough. Your wheel size plays a large factor in this, the larger the wheel the less efficient the motor, on flat surfaces this is generally a non issue, but if you choose to climb steep hills with a 29″ wheel using this motor I suggest you carefully monitor the motor temp and also the controller temperature. Another note about using large wheel/tire diameters is to watch your power. This motor produces very large amounts of torque and a 28-30″ diameter tire is a very long lever. |
Każdy silnik da się spalić, ale po to mamy forum porady, przestrogi i wskazane rozwiązania, żeby się tak nie stało |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Nie o tym mówię czy trzeba się pilnować czy nie, bo wszyscy na przeciążonych silnikach się pilnują. Jak już wydaję np 4000zł na rower to czy wydam 4000 czy 4400 to jest zupełnie bez znaczenia drobna kwota ta różnica nic nie znacząca, a efekt jest taki jakby się jechało na całkowicie innej maszynie. Jechałem na Falconie ze sterownikiem wektorowym 80A i silnikiem 9c 10x6 a sam mam sterownik 60A Infeneon i ten sam silnik i to były 100% różne rowery. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
No to kup SABVOTONa i po problemie,
faktycznie jak masz dac za mocny 100A powiedzmy 800zl to lepiej kupic wektorka za 900-1000 80A i bedzie szal z jazdy. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Cezar38 napisał/a: | dorzucić te 400zł do wektorowego to jest żaden koszt |
gdzie za 400zł dostaniesz dobry wektorowy sterownik ktory daje 80A? |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, ale powoli i ze zrozumieniem :roll: |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Cezar38 napisał/a: | Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, ale powoli i ze zrozumieniem |
to napisz konkretnie do jakiego dorzucasz 400 stowki? |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Do żadnego, bo nie ma programowalnych sterowników 80-100A ~72V za mniej niż 800zł. Najtańsza alternatywa programowalna z PC i do tego zwyczajny blokowy KBL72101X to jest ponad 1100zł i to od chińczyka. Najtańszy sabvoton 80A u chińczyka znalazłem z przesyłką i opłatami za 1500zł. A w kraju na gwarancji za 1000 LOL
Dlatego mówię, że nie opłaca mi się kupować nic pomiędzy. Albo uda mi się przerobić sterownik ten co mam 1500W i udziadować z tego 80-100A albo nie uda.
No ale z tego co mówicie - kiepsko z przeróbkami. Ja też się słabo znam na elektronicy to już w ogóle lipa. |
_________________ Bike MK2 6500W |
Ostatnio zmieniony przez Cezar38 Wto 19 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|