ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy sterownika - dodanie tranzystorów
Autor Wiadomość
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   Zwiększenie mocy sterownika - dodanie tranzystorów

Tas: Wątek wydzielony z innego tematu. http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3733

Cezar38 napisał/a:
Ma ktoś doświadczenie czy jak kupię sterownik 1500W 45A to mogę go przerobić na 120A jakoś?


W tym sterowniku 1500W 45A (jesli mowisz o Greentime'e to siedzi 15szt IRF juz nie pamietam jakich ale bez ich wymiany raczej zapomij o 120A.
Ja swoj nieco stuningowalem, jeszcze co prawda nie testowalem przy pradach maksymalnych ale wg. mnie powinien miec ok 60-65A (to chyba gorna granica dla niego)
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 19 Maj, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

w tym sterowniku są irfb4410 po wymianie na 4110 pogrubieniu sciezek itp mozesz osiagnac 70A ale więcej przy 15 mosfetach nie radzę. 120A to nie przelewki, do tego trzeba solidnego radiatora i więcej mosfetów.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

A czy mogę dolutować np 9 tranzystorów dodatkowo gdzieś na osobnym radiatorze i mieć ich w sumie np 24?
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

tylko czy jest to warte zachodu?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Ciężko będzie upchnąć to w obudowę. Cenowo też się nie bardzo kalkuluje
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Przy 24 mosach to już może nie grać ze względu na małą wydajność pradowa sterowników kluczy tranzystorów ich pojemność bramek będzie tak duża że sterownik nie będzie wstanie przeladować tych pojemności i będą się strasznie grzać i wydajność będzie o wiele mniejsza. Nie polecam.
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Zamiast kombinowac z przerostem formy nad trescia, kup sterownik o wyszej mocy i problem z bani.
Wiem wiem, ale to kosztuje, no coż, takie zycie.

Greentime ma naprawde w dobrej cenie te kontrolery - zreszta to jedna i tasama kopia chinki od chinki.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Dziękuję za wskazówki, ale zakup sterownika blokowego nie ma sensu do mocnego silnika. Naczytałem się dość ludzi na Endless-sphere.com, co na blokowych 100A Lyenach, Kellysach. Infeneonach Zombie nawet na najcięższych silnikach jadą w lesie 60sek z umiarkowaną prędkością (ale pełnym gazie) i mają silnik gorący i CA odcina moc.
Albo przerabiam już posiadany sterownik na moc i mam to "za darmo" (i zbieram w miedzy czasie na lepszy->), albo kupuję wektorowy sterownik. Inne warianty zwyczajnie się mi nie opłacają. W koszcie roweru dorzucić te 400zł do wektorowego to jest żaden koszt, a komfort jazdy i zwiększenie mocy/momentu kosmos zupełnie jak inny rower.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Że tak zacytuję zelenavozila.com

Cytat:
Electrical Specs:
Continuous power handling: 5000W (please read the following note about wattage ratings), if you stall the motor at zero RPM and put 4000W into it of course you will melt it, even 1000W could would damage it if left stalled for long enough. Your wheel size plays a large factor in this, the larger the wheel the less efficient the motor, on flat surfaces this is generally a non issue, but if you choose to climb steep hills with a 29″ wheel using this motor I suggest you carefully monitor the motor temp and also the controller temperature. Another note about using large wheel/tire diameters is to watch your power. This motor produces very large amounts of torque and a 28-30″ diameter tire is a very long lever.


Każdy silnik da się spalić, ale po to mamy forum porady, przestrogi i wskazane rozwiązania, żeby się tak nie stało :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Nie o tym mówię czy trzeba się pilnować czy nie, bo wszyscy na przeciążonych silnikach się pilnują. Jak już wydaję np 4000zł na rower to czy wydam 4000 czy 4400 to jest zupełnie bez znaczenia drobna kwota ta różnica nic nie znacząca, a efekt jest taki jakby się jechało na całkowicie innej maszynie. Jechałem na Falconie ze sterownikiem wektorowym 80A i silnikiem 9c 10x6 a sam mam sterownik 60A Infeneon i ten sam silnik i to były 100% różne rowery.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

No to kup SABVOTONa i po problemie,

faktycznie jak masz dac za mocny 100A powiedzmy 800zl to lepiej kupic wektorka za 900-1000 80A i bedzie szal z jazdy.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Cezar38 napisał/a:
dorzucić te 400zł do wektorowego to jest żaden koszt

gdzie za 400zł dostaniesz dobry wektorowy sterownik ktory daje 80A?
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, ale powoli i ze zrozumieniem :roll:
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Cezar38 napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, ale powoli i ze zrozumieniem :roll:

to napisz konkretnie do jakiego dorzucasz 400 stowki?
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Do żadnego, bo nie ma programowalnych sterowników 80-100A ~72V za mniej niż 800zł. Najtańsza alternatywa programowalna z PC i do tego zwyczajny blokowy KBL72101X to jest ponad 1100zł i to od chińczyka. Najtańszy sabvoton 80A u chińczyka znalazłem z przesyłką i opłatami za 1500zł. A w kraju na gwarancji za 1000 LOL :shock:

Dlatego mówię, że nie opłaca mi się kupować nic pomiędzy. Albo uda mi się przerobić sterownik ten co mam 1500W i udziadować z tego 80-100A albo nie uda. :)
No ale z tego co mówicie - kiepsko z przeróbkami. Ja też się słabo znam na elektronicy to już w ogóle lipa.
_________________
Bike MK2 6500W
Ostatnio zmieniony przez Cezar38 Wto 19 Maj, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group