ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:)
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:)

Panie i panowie:)

Pytanie podyktowane:)? Jakie macie opony moto, które pasowałyby na zamianę typowego koła z oponą rowerowa do ebika?

Wydzielam dwie kategorie:

- enduro - czyli z jakimś tam rodzajem klockowatego bieżnika;
- street - czyli bieżnik typu slick i wszystkie wariacje na temat.

Przy typowaniu prosiłbym opisać:

- własne doświadczenie z danego typu oponą;
- rozmiar opony - mile z komentarzem vs rozmiar rowerowy;
- rozmiar pasującej do niej felgi;
- problemu w centrowaniu feli (ewentualnie zaplataniu);
- problemu w nakładaniu i trzymaniu opony na feli;
- inne uwagi typu długość szprych.

Pzdr. prawie motorowy toft;).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Uzbrajałem dużo kół z mocnymi silnikami na obręczach moto, widziałem dużo opon moto i po prawdzie żadna z nich nie mogła być alternatywą dla rowerowej.
Rodzynkiem stanowią opony, które wyszukał Adamo - Heidenau K46 2.50/19", z tych wszystkich, jakie miałem w ręku, one były najbardziej rowerowe.

- Miękkie (jak na moto)
- Lekkie
- Bieżnik jak w MTB
- wąska 2.5
- Idealnie wygląda na obręczy 1.5

Tak to wygląda na żywo.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

opony moto w rowerze mają tylko dwie zalety:
- są bezpieczniejsze przy dużych prędkościach
- szprychy w feldze są ustawione pod odpowiednim kątem i nie ma szans żeby popękały

Reszta to wady
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015   

Wszyscy sobie zdajemy sprawę z tego, że wybór obręczy/opon moto to jest ponad 5kg wagi roweru ale ciężko jakieś alternatywy znaleźć. Sam szukam zestawu do swojego bajka w okolicach 24" (19" moto) celuję i wybór zestawu rowerowego jest strasznie ograniczony.
Przejechałem wszystkie salony rowerowe w promieniu 30km i nie znalazłem nic co by się nadawało do >5kw.
Widziałem nie raz co potrafi zrobić zwykły RH290x z obręczą i lipa z takimi typowymi rozwiązaniami rowerowymi.
W ręku miałem dużo mocnych silników zaplecionych i to wygląda naprawdę fajnie, jest wytrzymałe, tylko te 5kg... (mowa o obu kołach takich samych, a nie 1 koło moto, a drugie rowerowe)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Tas zakładaj Haideau a będzie Pan zadowolony :mrgreen:
Dają max przyczepności, pewność prowadzenia bodaj w każdym terenie a na trawersach trzymają jak na płaskim :smile:
Efekt rogala jak po pierwszej jeździe elektrykiem hehe
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Ja osobiście szukam czegoś bardziej turystycznego w wiekszości na asfalty. 80% moich tras to są spokojne asfalty turystycznie. Te Heidenau K46. Jakie to ma opory toczenia względem opony rowerowej? Da się zrobić tricka polegającego na nabiciu na maxa powiedzmy 5 atm aby zmniejszyć opory toczenia? Czy przy wyzszym cisnieniu bedzie zwlekać oponkę?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

No pod słaby silnik to raczej nie polecam choć zużycie prądu było 19.5 Wh/km przy ok 3 atm na silniku 7x9 starego typu.
Jak zwiększyłem do 3.5 atm to opór toczenia mocna zmalał :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2015   

Ja mam zasadę, że pakuję tyle powietrza, ile jest max napisane na oponie.
Kiedyś przy 2 atm robiłem 25 km zamiast 40 przy 3 atm, na które pozwalała opona.
 
 
breq 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 12 Cze, 2015   

Cześć Wszystkim! (mój pierwszy post tutaj)
Ciekawy temat. Sam właśnie szukam opon do nowego ebike (w planach rama full i MXUS 3000W 23x3).

Z opon 19 x 2,50 tylko dwa typy znalazłem:
http://allegro.pl/opona-1...5176574824.html
i wspomniane Heidenau K46
http://allegro.pl/opona-2...5098405238.html

Z opon 19 x 2,25 jest znacznie większy wybór:
http://allegro.pl/opona-r...4947787367.html
http://allegro.pl/opona-r...5155434100.html
http://allegro.pl/opona-r...4889522679.html
http://allegro.pl/opona-m...5095465903.html
http://allegro.pl/opona-1...5436836987.html
http://allegro.pl/opona-d...5444607052.html
i jakiś inny model Heidenau
http://allegro.pl/kniazw-...5138611356.html

Macie jakieś doświadczenia z którymś z modeli (albo ogólne uwagi)?

Sam szukam opon głównie na różnej jakości drogi rowerowe i asfalty lecz chciałbym, żeby dało się też ruszyć w teren.
Zastanawiam się czy szerokość 2,25 będzie ok, czy jednak lepiej 2,50. A może nie ma sensu się zastanawiać i do tych zastosowań też brać Heidenau K46 (napompowane "na kamień")?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień :!:
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
breq 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

MixhaL napisał/a:
W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień :!:
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie.

Dzięki za odpowiedź. :)
Myślisz, że te Heidenau M3 też się do niczego nie nadają?

Znacie może jakąś mniej terenową alternatywę dla Heidenau K46 (w dowolnej cenie)? Może jest coś ciekawego gdzieś za granicą?
 
 
breq 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Cześć,
Znalazłem jeszcze takie opony 19" x 2,50" szosowe:

Continental KKS 10 2.50-19 45 J TT RF (indeks prędkości 100km/h, indeks nośności 165kg)
http://www.24opony.pl/opo...45-j-tt-rf.html

Mitas H02 2.50-19 41 L TT (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...9-41-l-tt-.html

Heidenau NR-1 2.50-19 41 L TT WW (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...41-l-tt-ww.html

IRC Tire NR7 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO

Anlas NR-14 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO

Cheng Shin C-106 2.50-19 TT 41N (indeks prędkości 140km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO

Co o nich myślicie? Ja najbardziej się skłaniam ku Continentalom ale mają najniższy indeks prędkości i obawiam się, że nie sprawdzą się np. przy prędości 90 km/h.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Te co teraz dales wygladaja znacznie ciekwiej. Przedewszystkim sa drozeze. Juz samo to moze dawac wieksza jakosc. Pytanie tylko jak z oporami toczenia?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

90km/h no gratuluję odwagi, mam nadzieje ze ramę masz topowej jakości i nie starsza niż 1-2 lata bo jak strzeli Ci Główka w ramię albo amorze to nie chce wiedzieć co się z Tobą stanie
Sama rama z dobrym amorem to koszt 6 - 10 tys.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

ee, 70 jechałem na zwykłym rowerze z górki i nie było kłopotu... A znam takich co i 100 polecieli... Kolarze na zjazdach dają regularnie po 80-90 i jest git.
Ale wróćmy do opon:). Myślę, że te indeksy generalnie zawsze są trochę na wyrost... Swoją drogą to są opony dętkowe mam nadzieje?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group