ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016   

U mnie działał 10k. Mniejszy (1k) obcinał o małe wartości, tak jak piszesz.
Ale wartość nie ważna, byle działało.
Ale ogólnie to zagadnienie jest off-topic w tym temacie.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016   

Dzięki za odpowiedz widać będę musiał poeksperymentować, jeśli mogę prosić moda o przeniesienie do odpowiedniego tematu jeśli jest taka potrzeba to z góry dziękuję bo niestety nie mogłem zaleść właściwego, najlepiej było by utworzyć nowy temat sterownik gt 1500 i tam pisać o wszystko na jego temat
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Nie wiem co zrobiłem źle

-przelutowałem te małe prostokątne coś bliżej kondensatorów (z prawej na lewo)
-przelutowałem kabelki z VCC na VDD (z prawej na lewo)
-wylutowałem dwa rezystory wstawiając potencjometr 50k

przed wlutowaniem, potencjometr normalnie na omomierzu wyregulowałem na 19,3k
po wlutowaniu pomiar wariuję, czasem powoli rośnie, czasem jest na minus, różne mam odczyty jak zamienie bieguny sond, na ogół brak reakcji na kręcenie potencjometrem (nawet kondensatory rozładowywuję aby mieć pewność że nie siedzi żaden prąd w układzie a pomiar dalej wariuje)
ale po udlutowaniu pomiar jest prawidłowy i dobrze reaguję jak kręcę potkiem


nawet jeżeli to by była wina multimetru, po podłączeniu napięcia (47,1V, robię LVC pod 16s) sterownik działa, ale nie odcina 5V z manetki, niezależnie czy zwiększam R czy zmniejszam do granic, ciągle mam 5V

Co poszło nie tak?
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017   

ODczyt mi wariuje tylko pod napięciem,
a napięcie na potku jest 46,7V

ma iść główne napięcie przez ten potencjometr?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Pod napieciem odczyt może warować, nie powinno się mierzyć tak :)
A co do samej granicy to cięzko powiedzieć. Nie powinien nie wyłączać.
Udało się to rozgryźć?
czy bez potka da się uruchomić sterownik?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017   

tas napisał/a:
Pod napieciem odczyt może warować, nie powinno się mierzyć tak :)


Mierząc pod napięciem opór, multimetr w tym momencie staje się drugim opornikiem podłączonym równolegle, dobrze rozumuję ?
tas napisał/a:

A co do samej granicy to cięzko powiedzieć. Nie powinien nie wyłączać.
Udało się to rozgryźć?
czy bez potka da się uruchomić sterownik?


Bez potka, dalej jest 5V na manetce, dioda czerwona na sterowniku mryga tak samo jak mrygała wcześniej

Jeszcze nie podłączałem pod rower wiec nie wiem czy to hula czy nie
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

A co powiecie na taki sterownik, fabrycznie ustawiony na 41V lvc. Chciałem zaniżyć na 36V (12S). Podpiąłem się potencjometrem precyzyjnym zamiast rezystora 2402 na prawo od stacyjki od czarnego przewodu (zmieniłem z pomarańczowego na czarny bo taką miałem złączkę). Ustawianie na niższą wartość czy nawet jak go wyrzucę ten rezystor nic nie zmieniają, sterownik mi przy 36V i tak się załącza. Dziwne bo nawet jak tam jest te 24kR to też się załącza. Czy to może być fabryczna wada czy coś robię źle :???:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

markkar, obczaj to:
Na płytce po prawej masz pad oznaczony jako 60V i tam najpewniej przylutowana stacyjka ustawia LVC na 51V, zauważ, że pad jest podłaczony do innego opornika.
Zatem własnie dokładnie ten 24k reguluje LVC
Dodatkowo ścieżka za tym rezystorem idzie na procka więc to już fokle wygląda, że to dobre miejsce.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Tas na Ciebie z szybką odpowiedzią to zawsze można liczyć :lol:
Czy możesz dokładniej zaproponować co mam dalej zrobić, ten 24k jak go nawet wyrzucę nic nie zmienia. Mam przelutować stacyjkę na pady 60V i wtedy sprawdzać? I niby czemu przy fabrycznym ustawieniu sterownik się załącza na 36v?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Kurde no, musi to działać :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

To wyślę Ci ten sterownik i jak rozgryziesz stawiam Jacka Danielsa bo u mnie nie działa :wink:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

nieeeeeee nie wysyłaj bo ja nie mam czasu na dłubania, mimo chęci :(
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Ok sprawdzę na sterowniku 36V i dam znać.
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Zrobiłem podejście drugie do sterownika 36V z odcięciem przy 30V i zdecydowanie w tym samym miejscu (pad 60V) jest inny rezystor jak przy sterowniku 48V. Bez grzebania jeszcze podłączyłem baterię 25V i to samo, na manetce dalej jest 5V, nie rozłącza sterownika. Pytania mam dwa: czy na pewno napięcie na manetce ma zniknąć, to logiczne ale już pojęcia nie mam o co chodzi. I drugie, po drugiej stronie od vcc powinna być dioda a jest rezystor "0". Pod rezystorem jak go odlutowałem jest symbol diody. Może mieć to jakieś znaczenie?
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

I już wszystko jasne, kontroler jest tak skonstruowany iż na manetce napięcie będzie nawet jak spada poniżej LVC. Trzeba to wpiąć w całą instalację i wtedy regulować. Podsumowując manetka nie jest punktem kontrolnym przy odcinaniu LVC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group