Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Piasta ,przekładnia planetarna do koła rowera elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2009 Piasta ,przekładnia planetarna do koła rowera elektrycznego
|
|
|
Witam,zrobiłem sobie rower elektryczny ... Posiadam w nim stale przełożenie ok 6:1 silnik 450W bez możliwości pedałowania i od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad przerobieniem go na spalinowy bo po prostu brak mocy.Jednak znajomy elektronik stanowczo odradził mi takiego postępowania i kazał dorobić biegi jak i polecił przekładnie planetarne w piaście kola.Zastanawiam się na ile takie rozwiązanie będzie dobre,jak dobrać taka piastę,jakie ona ma najwyższe przełożenie i ile ten tuning będzie mnie kosztować?
Fota:
Fot.7.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 667 raz(y) 413,82 KB |
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2009
|
|
|
Wstaw tylną piasę z kasetą 7-8-rzędową. Do tego przerzutka i manetka. W 100zl sie zamkniesz w najtańszych podzespołach.
Ew. piasta typu Nexus z 7-mioma biegami w środku. Cena za komplet myśle że ze 200zl |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
Ok,ale co dać z przodu aby uzyskać przełożenie wyższe od tego co jest?
Do czego dążę,bo wszystko jest dobrze jak jeżdżę po prostych odcinkach-prąd rzędu 5A,problem zaczyna się wtedy kiedy jedziemy pod gore wskazówka w amperomierzu 30A chciala by odlecieć a silnik po jezdzie zalatuje spalenizną.To tak jakby jeździć samochodem ciągle na 5 biegu.
Uzyskam może trochę bardziej szczegółowej porady?
Pozdrawiam Mictronic! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
Jeśli dasz przerzutkę w piaście, to masz z głowy. Jak pod górkę, to wrzucisz niższy bieg i będzie po bólu i swądu nie będzie czuć |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
Jeśli Twoja tylna zębatka(jest z wolnobiegiem?) daje się normalnie wkręcić na tylną piastę to najlepszym wyjściem będzie piasta z przerzutkami. Ewent. widze że masz jeszcze pole do regulacji na przednich zębatkach.
Przełożenia piast sprawdź w katalogach, w necie na pewno znajdziesz. |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
Widzę ze muszę to zrobić kompletnie inaczej,założę kasetę i co dalej ... przełożenie będzie o wiele mniejsze niż było.Musze przerobić cale przeniesienie napędu.Na myśl przychodzi mi również mała przeróbka ramy by silnik znajdował się jak najbliżej przedniej kasety.Trzeba też zamienić przednie przełożenie z rowerowych na drobno zębowe (jak w skuterach elektrycznych) no i znalezienie przerzutek oraz ewentualne naspawanie na nie jeszcze kilka większych rozmiarów ...
Sporo pracy,zobaczymy co z tego wyjdzie... :/ |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
Napisz ile zębów mają zębatki na silniku, korbie i kole. |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009
|
|
|
To może tak:
Fot.7.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 516 raz(y) 155,58 KB |
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
Właśnie.
Mam zamiar zrobić podobnie jak kolega:
W tym celu będę musiał trochę pociąć ramę żeby odległość silnika od zębatki była jak najmniejsza... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
A może jednak wstawić wolne koło i wrócić do pedałów?
Trochę główkowania i na pewno się da to zrobić. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
Piszesz, że masz przełożenie 1:6 a mnie wychodzi że ok. 1:2. Na zdjęciu z elektrody masz przekładnie 1:6, ja wcześniej miałem 1:5,5 i na brak mocy nie narzekałem, przy 500W ruszałe mz miejsca pod każdą górkę.
Ta przekładnia z elektrody wydaje się być super. Żeby podnieść jeszcze moc, dałbym kasete z zębani 12-34. |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
Jak to liczyć?
48/16=3
48/28=1,7
3*1,7=5,1
Gdzie robię błąd..?
Druga sprawa to u kolegi niby wychodzi 6:1 a ma większy pobór prądu niż ja(sporo większy!). |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
Sorry to ja się walnąłem na 48/28, policzyłem odwrotnie
Wygląda na to że najproście było by zmienić tylko zębatki na pierwszej przekładni. Skuterowe są bodajże miedzy 11 a 80 zębów, tylna mogła by wtedy zostać.
Gdybyś jednak zmienił również i kasetę 12-34 to miałbyś przełożenia między 1:8 a 1:3. |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
Tak wiec na pierwszym stopniu zainstaluje sobie myślę ta 80 zębową a na silniku 11.Potem przenoszę z korby 28z na kasetę z tylu załóżmy 32z.
Tak więc wychodzi 8:1 i 3:1
Teraz prędkość
obroty silnika na jałowym wg naklejki 2150rpm to przy obciążeniu załóżmy będzie 1500rpm
1500/8=190 rpm na kole
190/60=3obr/sek 6m/s
6*3,6=22km/h
....
Przydałoby się jeszcze zamienić zębatkę 28z na ta co mam teraz przy silniku.
W każdym razie dziękuje narazie wszystkim za pomoc,muszę to jeszcze przemyśleć oraz postarać się o fundusze na ten "tuning" . |
|
|
|
|
|