Kross turystyczny |
Autor |
Wiadomość |
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 15 Cze, 2014 Kross turystyczny
|
|
|
Zakładam "garaż" bo to jest bardzo dobre rozwiązanie przynajmniej dla mnie a może ktoś znajdzie tu coś dla siebie
Tu fotka jeszcze z sterownikiem w torbie na kierownicy i bateriami czyli pierwsze testy..
Całkiem niedawno kupiłem i zamontowałem do mojego Krossa silnik 250Watt na 24V.
Silnik nie generuje żadnych oporów
Zapodałem mu lipola 6 cel 22.2V i kręcił do 29km/h obręcz 28".
Obecnie przeniosłem sterownik pod ramę co zaowocowało skróceniem kabli zasilających silnik o jakieś 65 cm i zauważalnym wzrostem mocy oraz prędkości do 35km/h
Docelowo należało by wymienić przewody na możliwie grubsze dla zminimalizowania strat..
Używam silnika go wyłącznie jako pomoc do ruszania i pod wszelkie górki aby nie mieszać przerzutkami i nie zwalniać a apetyt to średnio ok 1Ah na każde 10 km
Dla mnie to strzał w dziesiątkę choć to tylko 250 Watt |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Nie 15 Cze, 2014
|
|
|
Jaka waga silnika? Szukam własnie silnika, który nie powoduje oporu, ale jednocześnie chciałbym, żeby te 50km/h na prostej ciągnął. Jak z głośnością? |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Pon 16 Cze, 2014
|
|
|
Bezoporowy silnik elektryczny BLDC z przekładnią planetarną i wolnobiegiem RHBM-F24
- nominalna moc silnika: 250 W;
- zasilanie silnika: 24 V;
- sprawność: <= 78%;
- waga silnika razem z obręczą: ok 2,8 kg;
- długość przewodu: ok. 150 cm;
- silnik zapleciony jest na aluminiowej obręczy 36 szprych;
Jest cichy ale to subiektywna opinia bo porównania na razie za dużego nie mam. |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
|
|
|
W piątek "przetestowałem" sprzęt na dystansie 103 km z czego połowa pod wiatr
Generalnie używałem zestawu tylko kilkakrotnie w kluczowych momentach. Da się na tym ciąć 35 km/h na 6s 28" ale jak by ktoś chciał nie tylko jako wspomaganie w kluczowych momentach to proponował bym 2gi taki bez oporowy zestaw na tylne koło aby nic nie upalić
Wszystko ładnie zmieściło się do arthura
Przy 7s było by 40/h i zapewne silnik wytrzymał by 8s ale już przy 6s trzeba ostrożnie z manetką aby nie walić amperami ponad możliwości silnika pamiętając o średnicy koła, masie całkowitej... |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
JeromeBaldino
młodzik JeromeBaldino
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
|
|
|
A ten silniczek ma sprzęgło? |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
|
|
|
Nie wiem czy ma sprzęgło
W spec. jest info że jest bez oporowy co zresztą jest prawdą. Raz rozkręcone koło kręci się i kręci i kreci aż miło |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
norbi7807
początkujący
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014
|
|
|
Adamo gdzie kupiłeś silnik? Sam zaplatałeś czy gotowy zestaw i z jakich pakietów zrobiłeś aku? |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Sob 12 Lip, 2014
|
|
|
Norbi kliknij to w wujka googla i będziesz miał sklep
Zestaw do konwersji roweru na elektryczny, przeznaczony do montażu w przednim kole.
Aku http://www.hobbyking.com/..._Lipo_Pack.html
ale śmiało możesz dać 7s
3 aku wchodzi do arthura na miękko + sterownik i hebel. |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014
|
|
|
Prosisz się o kłopoty - tak się tego nie robi w żadnym przypadku.
Już się połamały wyprowadzenia rezystora a jeśli nie już to za chwile.
Pozdro |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014
|
|
|
O jakie kłopoty ???
Rezystor jest zbędny do ok 50 V
Odciąłem go bo był taki warunek pracy sterownika. Nie chciał z nim pracować..
Pakiet w torbę wygląda tak
|
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
Zimowa metamorfoza krosa teraz jeszcze bardziej turystycznego
Silnik 800Watt przekładniowy
Nie ogarniam schematów elektrycznych ale podłączenie BMS-a tak ma poprawnie wyglądać
|
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
Kabelek BMS <-> Sterownik MINUS lichy, fajnie by dać grubszy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015
|
|
|
Dzięki Tas!
Po zrobieniu zdjęcia zalutowałem grubszy prawie 3 mm w drucie |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015
|
|
|
Wersja prawie finalna bo zostało tylko oświetlenie zasilić więc rower do garażu dziś trafia
Powywalałem przejściówki bo to rozgardiasz z nimi był.
|
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015
|
|
|
Po kilku dniach garażowania nie da się uruchomić. Nie reaguje na odkręcenie manetki gazu. Podłączałem ładowarkę bo może BMS się przywiesił i nic.
Panowie od czego zacząć diagnostykę aby sobie życia nie utrudniać.. ? |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
|