ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kross turystyczny
Autor Wiadomość
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 15 Cze, 2014   Kross turystyczny

Zakładam "garaż" bo to jest bardzo dobre rozwiązanie przynajmniej dla mnie a może ktoś znajdzie tu coś dla siebie :razz:
Tu fotka jeszcze z sterownikiem w torbie na kierownicy i bateriami czyli pierwsze testy..



Całkiem niedawno kupiłem i zamontowałem do mojego Krossa silnik 250Watt na 24V.
Silnik nie generuje żadnych oporów :grin:
Zapodałem mu lipola 6 cel 22.2V i kręcił do 29km/h obręcz 28".
Obecnie przeniosłem sterownik pod ramę co zaowocowało skróceniem kabli zasilających silnik o jakieś 65 cm i zauważalnym wzrostem mocy oraz prędkości do 35km/h
Docelowo należało by wymienić przewody na możliwie grubsze dla zminimalizowania strat..
Używam silnika go wyłącznie jako pomoc do ruszania i pod wszelkie górki aby nie mieszać przerzutkami i nie zwalniać a apetyt to średnio ok 1Ah na każde 10 km
Dla mnie to strzał w dziesiątkę choć to tylko 250 Watt :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 15 Cze, 2014   

Jaka waga silnika? Szukam własnie silnika, który nie powoduje oporu, ale jednocześnie chciałbym, żeby te 50km/h na prostej ciągnął. Jak z głośnością?
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pon 16 Cze, 2014   

Bezoporowy silnik elektryczny BLDC z przekładnią planetarną i wolnobiegiem RHBM-F24
- nominalna moc silnika: 250 W;
- zasilanie silnika: 24 V;
- sprawność: <= 78%;
- waga silnika razem z obręczą: ok 2,8 kg;
- długość przewodu: ok. 150 cm;
- silnik zapleciony jest na aluminiowej obręczy 36 szprych;

Jest cichy ale to subiektywna opinia bo porównania na razie za dużego nie mam.
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014   

W piątek "przetestowałem" sprzęt na dystansie 103 km z czego połowa pod wiatr :mrgreen:
Generalnie używałem zestawu tylko kilkakrotnie w kluczowych momentach. Da się na tym ciąć 35 km/h na 6s 28" ale jak by ktoś chciał nie tylko jako wspomaganie w kluczowych momentach to proponował bym 2gi taki bez oporowy :grin: zestaw na tylne koło aby nic nie upalić :mrgreen:
Wszystko ładnie zmieściło się do arthura



Przy 7s było by 40/h i zapewne silnik wytrzymał by 8s ale już przy 6s trzeba ostrożnie z manetką aby nie walić amperami ponad możliwości silnika pamiętając o średnicy koła, masie całkowitej... :razz:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014   

A ten silniczek ma sprzęgło?
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014   

Nie wiem czy ma sprzęgło :wink:
W spec. jest info że jest bez oporowy co zresztą jest prawdą. Raz rozkręcone koło kręci się i kręci i kreci aż miło :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
norbi7807 
początkujący


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014   

Adamo gdzie kupiłeś silnik? Sam zaplatałeś czy gotowy zestaw i z jakich pakietów zrobiłeś aku?
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Norbi kliknij to w wujka googla i będziesz miał sklep
Zestaw do konwersji roweru na elektryczny, przeznaczony do montażu w przednim kole.
Aku http://www.hobbyking.com/..._Lipo_Pack.html
ale śmiało możesz dać 7s :)
3 aku wchodzi do arthura na miękko + sterownik i hebel.
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   



Prosisz się o kłopoty - tak się tego nie robi w żadnym przypadku.
Już się połamały wyprowadzenia rezystora a jeśli nie już to za chwile.

Pozdro
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

O jakie kłopoty ???

Rezystor jest zbędny do ok 50 V
Odciąłem go bo był taki warunek pracy sterownika. Nie chciał z nim pracować..
Pakiet w torbę wygląda tak :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Zimowa metamorfoza krosa teraz jeszcze bardziej turystycznego :grin:
Silnik 800Watt przekładniowy :wink:



Nie ogarniam schematów elektrycznych ale podłączenie BMS-a tak ma poprawnie wyglądać :smile:

_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Kabelek BMS <-> Sterownik MINUS lichy, fajnie by dać grubszy :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Dzięki Tas!
Po zrobieniu zdjęcia zalutowałem grubszy prawie 3 mm w drucie :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015   

Wersja prawie finalna bo zostało tylko oświetlenie zasilić więc rower do garażu dziś trafia :grin:
Powywalałem przejściówki bo to rozgardiasz z nimi był.

_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015   

Po kilku dniach garażowania nie da się uruchomić. Nie reaguje na odkręcenie manetki gazu. Podłączałem ładowarkę bo może BMS się przywiesił i nic.
Panowie od czego zacząć diagnostykę aby sobie życia nie utrudniać.. ?
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group