Konstrukcja nr. 2 - Kands Maestro & 9C |
Autor |
Wiadomość |
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015 Konstrukcja nr. 2 - Kands Maestro & 9C
|
|
|
Czas na kolejny dzienniczek
W końcu zdecydowałem się przełożyć graty z wiekowego "górala" do ramy crossowej.
Rama to wciąż budżetowa konstrukcja Kands Maestro '14.
Jak to w crossach - standardowe koła mają 28 cali, silnik zapleciony był w 26 cali i jako że nie chciałem już kombinować po prostu założyłem mniejsze koło na tył, nawet bardzo tego nie widać
Niestety, mniejsze koło = nie działają v-brake.
Zamontowałem więc Avid BB7 z tarczą 180mm na tył - tutaj jestem nieco zdziwiony gdyż hamulce za bardzo nie chcą hamować.. może to choroba wieku młodzieńczego, powalczę z tym później.
W porównaniu do poprzedniej konstrukcji z obu stron silnika założyłem porządne, dedykowane blokady obrotu osi mocowane na śruby od IS/bagażnika. Torque arm'y zrobione z 10mm nierdzewki, dodatkowo skręcone śrubą zaciskają się na ośce, może w końcu odważę się odpalić regen
Reszta osprzętu to znana tu bateria lipo 16s3p i silnik 9C 10x6.
Bateria ukryta w torbie em3ev.
Niestety nie ma szans aby sterownik włożyć do środka więc pozostaje problem przyczepionych do ramy przewodów, które już i tak znacznie skróciłem, nie wygląda to na pewno estetycznie ale chwilowo nie mam pomysłu jak je pochować...
Komfort jazdy znacznie lepszy w porównaniu do ramy pozbawionej wszelkich amortyzatorów.
Zdjęcie z dzisiejszego, testowego wypadu na lodowisko nad zalewem
Do montażu pozostało jeszcze trochę osprzętu tj. oświetlenie, pełna manetka (klamkomanetki okazały się być zbyt duże i uniemożliwiają wygodne umieszczenie manetki kciukowej).
Chyba pomyślę także o jakichś matach grzewczych na gripy ;] |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
O biały 9C - ładnie się prezentuje
Zajebiste zdjęcie na lodzie! Rower wygląda jak wklejony w tło jeziora.
Dopiero po powiększeniu zauważyłem, że to lód.
To u Was południu takie mrozy?? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Taki ładny rower, szkoda go utopić |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2016
|
|
|
Pierwsza usterka to zerwane gwinty mocowania tarczy hamulcowej.
Próbowałem nagwintować ponownie i wkręcić sprężynkę 'helicoil'. Przerobiłem tak jeden otwór ale nie mogłem wkręcić w niego żadnej śrubki...
Ostatecznie zdecydowałem się na rozwiercenie otworów na wylot i przytwierdzenie tarczy na stałe śrubami. Śrubki samokontrujące dodatkowo wysmarowane niebieskim klejem. Mam nadzieję że nic się nie odkręci bo pewnie narobiłoby bałaganu
Jakby ktoś się zastanawiał to m5x25 jest perfekcyjne dla tarczy z dystansem.
Zdaje się że powoli docieram do etapu gdzie zepsułem już wszystko co się dało.
Jeszcze pare awarii i będę gotowy na dedykowaną ramę |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
W międzyczasie zrobiłem mały mod bocznika.
Jak sądzicie, zda egzamin?
|
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
Po co tak bardzo zmniejszałeś ten bocznik? Aż tak bardzo duży prąd potrzebujesz? Tylko nie przecholuj, tranzystory nie mają nieskończenie dużego prądu |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
A przy okazji ta cewka stała się nadajnikiem zakłóceń. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
Zdecydowanie za mała rezystancja. Ale będzie ogień ( żeby tylko nie dosłownie ) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
jakby dolutować ze 40 mosfetów, pogrubić ścieżki to by pewnie tesle na tym modzie odpalił |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016
|
|
|
@Piotrrs11 zrób zdjęcie wnętrza sterownika tak żeby było widać jakie masz tam tranzystory i ile. |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016
|
|
|
Powyższy mod bocznika to taki humorystyczny antyprzykład
Ze zmian w rowerze - wymiana sterownika rozwiązała problemy z przerywaniem 'ciągu'.
Przy okazji w sterowniku zrobiłem mod regena na 16s i podlałem trochę cyny na bocznik, na tą chwilę nie mogę stwierdzić jaki prąd płynie zamiast 45A <Nie ma nawet kiedy jeździć > ale zdecydowanie czuć różnicę |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|