HUB MID Drive- 9c800 |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015
|
|
|
Cytat: |
PostWysłany: Dzisiaj 11:52 Temat postu:
Eeeee lepiej nie wrzucaj bo po co komu taka potwora |
Jak rama roweru była by większa (np 22 cale) to można by zrobić większą skrzynkę (taką typową z laminatu) i silnik ukryć w środku (oczywiście zakotwiczony z ramą) i jeszcze pakiet z Turnigów by się zmieścił, a tylko sterownik dać pod ramę. Wtedy by się mocno nie odróżniał. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015
|
|
|
Tomas napisał/a: | Cytat: |
PostWysłany: Dzisiaj 11:52 Temat postu:
Eeeee lepiej nie wrzucaj bo po co komu taka potwora |
Jak rama roweru była by większa (np 22 cale) to można by zrobić większą skrzynkę (taką typową z laminatu) i silnik ukryć w środku (oczywiście zakotwiczony z ramą) i jeszcze pakiet z Turnigów by się zmieścił, a tylko sterownik dać pod ramę. Wtedy by się mocno nie odróżniał. |
Żeby mieć taką rame, trzeba być wielkoludem |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015
|
|
|
Starsze crystalite seri 4xxx miały nieco miejsza średnicę więc może by zgrabniej wyglądało. Obecnie z małych DD to znam tylko smarpie z goldena. Ktoś zna jakieś inne. Smartpie jest sporo miejszy. Prtzekładniowe maja jedna wadę a mianowicie przekładnię:). Która podatna jest (sprzęglo tryby) na strzały mocy i zwolnienia koła w wyniku np najazdu na kamienieni korzenie itd. W dd tego unikasz. Za to przekładniowy możesz obrócić. Czyli przerobić tak aby obudowa stała a kręciła się oś. Co w sumie byłoby niezła opcją. Ale dd nie przejdzie. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
toft napisał/a: | Gratuluję:). Filmik daj koniecznie:). Nie tylko dla Tasa, czuję sie zazdrosny;). Swoją drogą chyba się starzejesz;). Człowiek z wiekiem zaczyna dostrzegać ryzyko;). Pamiętając twoją poprzednią konstrukcję głęboko wierzę , że obecna ma lepsze osiągi, parametry itd. Ale sumarycznej adrenaliny z jazdy poprzednią raczej nie przebije;).
Reasumując. Bardzo fajny. Choć to mocowanie skoro i tak spawałeś można było zrobi zagięte i niżej nieco... Pzdr:).
PS> Filmik zrób na torze 4x w Rybniku w parku tyle że pod górę:). |
Racja, nie przebije ale powoduje, że wracają miłe wspomnienia:). Mocowanie jest zrobione dosłownie na mm. Na zdjęciu tylko tak wygląda, że jest dużo miejsca, w rzeczywistości tak nie jest ( popatrz, że na zdj. mam skręconą kierownice). Mocowanie jest optymalnie zamocowane dla środka ciężkości, można się kłaść w zakrętach i nie ma strachu przed wywrotką. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Takie mocowanie daje rade? Nie wygina się nic? Wygląda na w miarę nie inwazyjne dla roweru
Fajnie gdybyś dał więcej info to pewnie wiecej pojawiło by się takich konstrukcji |
Mocowanie lekko się wygina ale nie przeszkadza to w ogule w pracy napędu. Przerzutka napinająca łańcuch silnika bardzo dobrze się sprawuje.:). W końcu blacha z RUDEGO 102 6MM |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Każdy mniej lub bardziej myśli o hubo-midzie a tu w końcu ktoś to zrobił i działa jak należy. Brawo
Mnie interesują przełożenia, mianowicie ile zębów na silniku, jaka kaseta na kole, czy przy korbie są zębatki takie same czy inne ilości zębów? |
Dzięki bardzo . Przełożenie jest tu opisane i moce http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3816. Z przodu mam blaty 2x 36t. Łańcuch od silnika jest singlem a do kasety już normalny. Ile zębów kaseta, nie chce mi się liczyć . 7 przełożeń. Obliczałem to z obwodu koła sprawdzeniu ile obrotów wykona koło po obruceniu 1 raz korby i ile na 7. z tego te pomnożenie w linku powyżej. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Pavyan napisał/a: | Fajny pomysł i efekty, teraz pewnie kosmetyką będziesz się zajmował
Też od razu pojawiła się u mnie myśl, że ten długi niepodparty wspornik może posiadać niepożądaną "elastyczność", poza tym myślę, że silnik powinien być maksymalnie wysoko, blisko ramy - czemu jest tak nisko, prześwitu nad nim jest niemało, można by go zbliżyć do ramy; bez problemu to można chyba zrobić - skrócić i wyciąć nowe widełki.
To oddali go od podłoża, a nie jest daleko od niego - przy jeździe terenowej (korzenie, kamienie) to byłoby korzystniejsze, bezpieczniejsze dla silnika, ale i dla jeźdźca.
W dodatku samo skrócenie usztywniłoby nieco wysięgnik (krótsze ramię przy tej samej długości stopy mocującej go do ramy).
Tak zupełnie "na oko" można go skrócić o 80-100mm, kąty są korzystne, bez zmiany długości łańcucha silnik powędrowałby tyle do góry (i lekko do przodu). |
Długo projektowałem ten pojazd, uwierz mi, wszystko w nim jest przemyślane, nawet aerodynamika. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Yin napisał/a: | Też jestem za tym żeby podnieść silnik - teraz jest spore ryzyko że zawadzi o coś w czasie latania w terenie. Jak zamontowałeś zębatkę na silniku przez adapter z wolnobiegiem na tarcze czy na oryginalny gwint? Nagraj koniecznie filmik z śmigania |
Na oryginalny gwint. Tylko że gwint jest na odkręcanie przy HUB-MID. Kupiłem iglaki, zrobiłem rowek w wolnobiegu, nakręciłem, wywierciłem otwór wiertłem bosh a kiedy doszło do końca gwintu odwróciłem wiertło na okrągłą stroną i złamałem, zalałem kropelką i trzyma jak narazie dobrze. Może trochę prymitywny sposób ale skuteczny. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Ładna maszyna Mam kilka pytań. Jakie masz akumulatory (napięcie, pojemność)? Jaką masz moc? Jak to jest głośne? Jak oceniasz trudność przeróbki na taki mid? Ile kosztowało przerobienie korby na wolnobieg? |
1. HC 60V 5Ah
2. 1,5KW według sterownika.
3. Ciche, nawet przechodnie się nie oglądają, przy 40 na godzine bardziej wiatr szumi niż to hałasuje
4. Poziom TRUDNE ale do wykonania, dużo nerwów i cierpliwości trzeba mieć chyba że ktoś mieszka w warsztacie i ma OBI, tokarza i spawacza za płotem to wtedy nie.
5. Adapter od YIN 10zł plus wolnobieg 25zł plus korba Because 150
Wynik-185zł bez blatów i wiercenia otworów. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
Jak poradziłeś sobie z odwróconym wolnobiegiem na silniku? Bo w linku wyżej temat ten pozostał bez odpowiedzi |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Jak poradziłeś sobie z odwróconym wolnobiegiem na silniku? Bo w linku wyżej temat ten pozostał bez odpowiedzi |
Masz tu zdjęcia.:)
IMG_20150625_152458.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 886,4 KB |
IMG_20150625_152833.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 650,66 KB |
|
|
|
|
|
|