ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
HUB MID Drive- 9c800
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Cytat:

PostWysłany: Dzisiaj 11:52 Temat postu:
Eeeee lepiej nie wrzucaj bo po co komu taka potwora :lol:


Jak rama roweru była by większa (np 22 cale) to można by zrobić większą skrzynkę (taką typową z laminatu) i silnik ukryć w środku (oczywiście zakotwiczony z ramą) i jeszcze pakiet z Turnigów by się zmieścił, a tylko sterownik dać pod ramę. Wtedy by się mocno nie odróżniał.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Tomas napisał/a:
Cytat:

PostWysłany: Dzisiaj 11:52 Temat postu:
Eeeee lepiej nie wrzucaj bo po co komu taka potwora :lol:


Jak rama roweru była by większa (np 22 cale) to można by zrobić większą skrzynkę (taką typową z laminatu) i silnik ukryć w środku (oczywiście zakotwiczony z ramą) i jeszcze pakiet z Turnigów by się zmieścił, a tylko sterownik dać pod ramę. Wtedy by się mocno nie odróżniał.

Żeby mieć taką rame, trzeba być wielkoludem ;)
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Albo budować na silniku planetarnym.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015   

Starsze crystalite seri 4xxx miały nieco miejsza średnicę więc może by zgrabniej wyglądało. Obecnie z małych DD to znam tylko smarpie z goldena. Ktoś zna jakieś inne. Smartpie jest sporo miejszy. Prtzekładniowe maja jedna wadę a mianowicie przekładnię:). Która podatna jest (sprzęglo tryby) na strzały mocy i zwolnienia koła w wyniku np najazdu na kamienieni korzenie itd. W dd tego unikasz. Za to przekładniowy możesz obrócić. Czyli przerobić tak aby obudowa stała a kręciła się oś. Co w sumie byłoby niezła opcją. Ale dd nie przejdzie.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

toft napisał/a:
Gratuluję:). Filmik daj koniecznie:). Nie tylko dla Tasa, czuję sie zazdrosny;). Swoją drogą chyba się starzejesz;). Człowiek z wiekiem zaczyna dostrzegać ryzyko;). Pamiętając twoją poprzednią konstrukcję głęboko wierzę , że obecna ma lepsze osiągi, parametry itd. Ale sumarycznej adrenaliny z jazdy poprzednią raczej nie przebije;).
Reasumując. Bardzo fajny. Choć to mocowanie skoro i tak spawałeś można było zrobi zagięte i niżej nieco... Pzdr:).

PS> Filmik zrób na torze 4x w Rybniku w parku tyle że pod górę:).



Racja, nie przebije ale powoduje, że wracają miłe wspomnienia:). Mocowanie jest zrobione dosłownie na mm. Na zdjęciu tylko tak wygląda, że jest dużo miejsca, w rzeczywistości tak nie jest ( popatrz, że na zdj. mam skręconą kierownice). Mocowanie jest optymalnie zamocowane dla środka ciężkości, można się kłaść w zakrętach i nie ma strachu przed wywrotką.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Takie mocowanie daje rade? Nie wygina się nic? Wygląda na w miarę nie inwazyjne dla roweru :razz:
Fajnie gdybyś dał więcej info to pewnie wiecej pojawiło by się takich konstrukcji :twisted:




Mocowanie lekko się wygina ale nie przeszkadza to w ogule w pracy napędu. Przerzutka napinająca łańcuch silnika bardzo dobrze się sprawuje.:). W końcu blacha z RUDEGO 102 6MM :grin:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Każdy mniej lub bardziej myśli o hubo-midzie a tu w końcu ktoś to zrobił i działa jak należy. Brawo :!:

Mnie interesują przełożenia, mianowicie ile zębów na silniku, jaka kaseta na kole, czy przy korbie są zębatki takie same czy inne ilości zębów?



Dzięki bardzo :oops: . Przełożenie jest tu opisane i moce http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3816. Z przodu mam blaty 2x 36t. Łańcuch od silnika jest singlem a do kasety już normalny. Ile zębów kaseta, nie chce mi się liczyć :razz: . 7 przełożeń. Obliczałem to z obwodu koła sprawdzeniu ile obrotów wykona koło po obruceniu 1 raz korby i ile na 7. z tego te pomnożenie w linku powyżej.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Pavyan napisał/a:
Fajny pomysł i efekty, teraz pewnie kosmetyką będziesz się zajmował :grin:
Też od razu pojawiła się u mnie myśl, że ten długi niepodparty wspornik może posiadać niepożądaną "elastyczność", poza tym myślę, że silnik powinien być maksymalnie wysoko, blisko ramy - czemu jest tak nisko, prześwitu nad nim jest niemało, można by go zbliżyć do ramy; bez problemu to można chyba zrobić - skrócić i wyciąć nowe widełki.
To oddali go od podłoża, a nie jest daleko od niego - przy jeździe terenowej (korzenie, kamienie) to byłoby korzystniejsze, bezpieczniejsze dla silnika, ale i dla jeźdźca.
W dodatku samo skrócenie usztywniłoby nieco wysięgnik (krótsze ramię przy tej samej długości stopy mocującej go do ramy).
Tak zupełnie "na oko" można go skrócić o 80-100mm, kąty są korzystne, bez zmiany długości łańcucha silnik powędrowałby tyle do góry (i lekko do przodu).



Długo projektowałem ten pojazd, uwierz mi, wszystko w nim jest przemyślane, nawet aerodynamika. :wink:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Yin napisał/a:
Też jestem za tym żeby podnieść silnik - teraz jest spore ryzyko że zawadzi o coś w czasie latania w terenie. Jak zamontowałeś zębatkę na silniku przez adapter z wolnobiegiem na tarcze czy na oryginalny gwint? Nagraj koniecznie filmik z śmigania :)




Na oryginalny gwint. Tylko że gwint jest na odkręcanie przy HUB-MID. Kupiłem iglaki, zrobiłem rowek w wolnobiegu, nakręciłem, wywierciłem otwór wiertłem bosh a kiedy doszło do końca gwintu odwróciłem wiertło na okrągłą stroną i złamałem, zalałem kropelką i trzyma jak narazie dobrze. Może trochę prymitywny sposób ale skuteczny. :grin:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

a i dzięki za pomysł konsultantom z NEXUN :grin:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Mechano napisał/a:
Ładna maszyna :) Mam kilka pytań. Jakie masz akumulatory (napięcie, pojemność)? Jaką masz moc? Jak to jest głośne? Jak oceniasz trudność przeróbki na taki mid? Ile kosztowało przerobienie korby na wolnobieg?


1. HC 60V 5Ah
2. 1,5KW według sterownika.
3. Ciche, nawet przechodnie się nie oglądają, przy 40 na godzine bardziej wiatr szumi niż to hałasuje :lol:
4. Poziom TRUDNE ale do wykonania, dużo nerwów i cierpliwości trzeba mieć chyba że ktoś mieszka w warsztacie i ma OBI, tokarza i spawacza za płotem to wtedy nie. :grin:
5. Adapter od YIN 10zł plus wolnobieg 25zł plus korba Because 150
Wynik-185zł bez blatów i wiercenia otworów.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Jak poradziłeś sobie z odwróconym wolnobiegiem na silniku? Bo w linku wyżej temat ten pozostał bez odpowiedzi
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Przeczytaj odpowiedź dla Yin:)
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Wolnobieg jest dwu stronny. Można go zakładać z jakiej się chce strony.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

bloodyopel napisał/a:
Jak poradziłeś sobie z odwróconym wolnobiegiem na silniku? Bo w linku wyżej temat ten pozostał bez odpowiedzi


Masz tu zdjęcia.:)

IMG_20150625_152458.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 886,4 KB

IMG_20150625_152833.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 650,66 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group