|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
KMX leżący z amortyzacją i elektryką 48V 30Ah vmax 50km/h |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015 KMX leżący z amortyzacją i elektryką 48V 30Ah vmax 50km/h
|
|
|
Witam. Chciałbym przedstawić wam mój rower elektryczny.
Zastosowane komponenty to:
akumulatory panasonic NCR 18650A 130szt - co daje bateryjkę 31Ah na 48V
ogniwa połączone w pakiet 13S10P kontrolowana za pomocą balancera.
Do tego porjektu poleciał silnik nine continent 9x7 9r800C oraz sterownik infineon na 27A 1300W, oraz półmanetka z maxeva. Szprychy dorabiane także w maxevie 2,3mm nierdzewne.
Rower ma 2 tryby prędkości:
- do 30km/h tryb ekonomiczny blokujący moc i prędkość maksymalną
- bez blokady - 27A mocy i 1300W na tym trybie rower wyciąga 50km/h
Rowerek wyposażony min w kierunkowskazy, tylne światło przerabiane na diodach 3528 SMD oraz kierunkowskazy na diodach smd 5050 układ własny piszczek, kilka oporników 2 tranzystory i jazda do tego radio z carrefoura były kiedyś po 20zł na wyprzedaży, grają czysto i biorą około 30mA więc bardzo mało. Przed sterownikiem jest bezpiecznik 50A na sterownik, oraz bezpiecznik 315mA na światła. Dodatkowo jest instalacja sterująca na 5V - mająca sterować zdalną stacyjką ale to jest w najbliższych planach. Fotek nie mam, bo rower został w serwisie celem wycentrowania kół.
Ramę wykonywał Pan Krzysztof Bimko. Muszę powiedzieć, że było kilka niedociągnięć tego projektu, ale wiadomo to nie jest seryjna produkcja, muszę pogratulować zapału, bo generalnie mimo drobnych niedociągnięć jest to całkiem niezła konstrukcja.
W planach jest zmiana hamulców na hudrauliczne tarczowe, bo mechaniczne ni jak się sprawują przy 50km/h. Do tego będzie z prawej strony uchwyt na telefon, a kabelek na ładowanie już jest poprowadzony.
Poniżej krótka prezentacja, nawet radio doceniło moją pracę
FILMY:
Przed elektryką:
https://www.youtube.com/watch?v=ligkORIF4xc
Z założoną elektryką:
https://youtu.be/Yv2j5bMbhEk
Aktualne foty będą w poniedziałek |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015
|
|
|
Fajna sprawa, kolejna trajka na forum gratulacje
Jeśli to nie tajemnica, powiedz jaki koszt wykonania ramy? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015
|
|
|
Około 1600zł mowa tutaj o całym rowerze;
natomiast do przeróbki są hamulce, linki były do wymiany i przerzutki bardzo kiepskiej klasy, koła do centrowania przednie, klamki pod elektrykę hamulcowe, rower był bez koła tylnego, bo docelowo miało być elektryczne, to było wszystko robione na używanych częściach. Następny rower będę składał sam od podstaw, nie wiem ile to wyjdzie, ale szacuje na 60% tej ceny, czyli około 900zł na stali cr-mo i zamierzam to pospawać za pomocą mieszanki starmix. Kupiłem miga gazowego i będę sam spawał wszystkie elementy; zapisałem się już na kurs spawacza i mam nadzieję, że pod koniec tych wakacji ruszę z budową nowego bajka i na przyszły rok skończę - ma mieć pełną amortyzację - chciałbym zbudować stalową kopię matixa, ponieważ w serii nie ma jak upchnąć akumulatorów, a z drugiej strony seryjna konstrukcja matixa pod obciążeniem silnika i baterii nie wydaje mi się, żeby służyła bez problemów. Jako student INŻYNIERII MATERIAŁOWEJ wiem, że stal ma największy współczynnik wytrzymałości i jest bardziej odporna na zmęczenie, również istnieje granica zmęczenia - tzw prawo hooke'a do pewnych naprężeń zmęczenie materiału nie następuje, czego nie można powiedzieć o aluminium. Aluminiowy rower podczas eksploatacji cały czas doznaje mikro uszkodzeń i w końcu w którymś miejscu pęka. Dlatego wolę stal. Przy dobrej mieszance pierwiastków można uzyskać podobną wytrzymałość i nieznacznie większą wagę od aluminium. Można tutaj porównać stare lutowane ramy stalowe w kolarkach. Miałem okazję na tym jeździć i powiem, że byłem zaskoczony - kolarka która ma około 30-40 lat a waga jak mój aluminiowy kross, który miał już spawaną rurę od mocowania siodła, bo pękła. Dobra stal z tego co się orientuje to Cr-Mo (stal z dodatkiem chromu i molibdenu) o oznaczeniu 4130. Przy spawaniu w osłonie gazów nie utleniają się pierwiastki aż tak mocno jak przy spawaniu proszkowym. Mam okazję teraz odbyć kurs po znajomości i nauczyć się spawać. Wykonane spawy mogę rozciąć i obejrzeć strukturę i przetop pod mikroskopem laboratoryjnym na studiach, więc raczej będzie to pospawane bardzo porządnie, zanim wezmę się za rower na pewno wykończę ze 2 butle 6kg i kilkadziesiąt KG drutu.
Zwykła stal jest tania, ale pytałem właśnie o stal Cr Mo 4130 i w łodzi ciężko z dostępnością, przy małej ilości. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | stal ma największy współczynnik wytrzymałości i jest bardziej odporna na zmęczenie, również istnieje granica zmęczenia - tzw prawo hooke'a do pewnych naprężeń zmęczenie materiału nie następuje, czego nie można powiedzieć o aluminium. Aluminiowy rower podczas eksploatacji cały czas doznaje mikro uszkodzeń i w końcu w którymś miejscu pęka. |
Święta prawda i powinni o tym wszyscy pamiętać.
Szkoda, że nie będzaiesz spawasz tigiem. 4130 traktować migomatem to grzech
Konstrukcja przepiękna
Sam zastanawiałem się nad taką trajką. Problem bo po ścieżkach nie można. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015
|
|
|
A dlaczego nie mogę poruszać się trajką po drodze rowerowej?
rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;
Mam taki sterownik, który mniej więcej odcina przy 30km/h jak jest załączona blokada w infineonie, jest zasilany na 48V, jedynie moc silnika, ale nikt nie udowodni, że jest mocniejszy, na to nikt nie patrzy, a trajkami i rikszami nie przekraczającymi 90cm można spokojnie śmigać jak zwykłym rowerem. Mój ma rozstaw 82cm. To był strzał w dziesiątkę. Jest u nas w łodzi kilka chodników, na których pajace poustawiali latarnie na niecały metr od krawężnika. Tym rowerem jedzie się w miarę komfortowo, ale trajka 90cm miała by spory problem. Idealnie mieści się także pomiędzy słupkami, a na zakrętach dzięki bardzo niskiemu środkowi ciężkości trzyma się znakomicie.
Generalnie nie wyobrażam sobie jeżdżenia szeroką trajką po jezdni w śród samochodów. To dość niebezpieczne, bo trajka jest niska i pomimo odblaskowej chorągiewki i tak kiepsko je widać z perspektywy samochodu. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015
|
|
|
Powodzenia w konstruowaniu wlasnej trajki. Jak ci sie uda cos fajnego stworzyc to z pewnoscia nie bedziesz narzekal na brak pracy. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | Mój ma rozstaw 82cm |
To elegancko. Jak patrzę na zdjęcie to wydaje się szersza dlatego tak napisałem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|