ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja silnika TOPRUN na sterownik zewnętrzny
Autor Wiadomość
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015   Modyfikacja silnika TOPRUN na sterownik zewnętrzny

Przedstawiam parę fotek silnika toprun po modyfikacji na sterownik zewnętrzny

Trzeba trochę ośkę w środku podszlifować żeby dało się przecisnąć przewód zasilający i ścieniować ośkę na gwincie aby pasowała do standardowej ramy bo jest to zrobione tylko z jednej strony







Ciekawe ile da się z tego silnika wycisnąć przy zasilaniu 48V bo druty w silniku trochę cieniutkie. 6x 0.5 na izolacji
Zasilałem silnik z akumulatora 13 ogniw LiFePO4 z sterownika bezczujnikowego 12MOS
to na biegu jałowym silnik pobiera 0.72A ale na obciążeniu pobiera 20A przy prędkości 36km/h napięcie spada do 39.5V i po przejechaniu paru kilometrów zrobił się dobrze ciepły.
Myślę ze na sterowniku czujnikowym powinien pobierać mniejszy prąd ale pewnie prędkość spadnie
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Jak udało się odpalić bika na tym silniku?
Jak wrażenia? Na jakim napięciu i ile amper podajesz do niego?

Ciepły się zrobił bo dałeś mu 1Kw gdzie nominalnie to jest chyba 350W. :)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Ogólnie to silnik za mocny nie jest determinują go wymiary geometryczne.Więcej napięcia powoduję większe odkładanie się mocy w stojanie silnika .Przyspieszenia za bardzo nie ma ale można się rozpędzić do tych ok 35km/h
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Będę przerabiał swoją Spartę i właśnie chciałem wykorzystać sterownik na 24V, żeby uniknąc tego efektu. Jednak planuję dać jakieś 20-22A w ten silnik - co da 528W.

Co sądzicie na ten temat?

@Tomson - jakie kable dałeś do tego silnika? Gdzie takie można dostać?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Do 550W to jeszcze temperatura silnika do przyjęcia
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

tomson napisał/a:
Do 550W to jeszcze temperatura silnika do przyjęcia


Możesz podpowiedzieć jakie kable zastosowałeś do tego silnika czy to jest 1,5 do faz + 0,4 do hallotronów? Czy to są jakieś specjalne?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Zastosowałem kabel taki jaki jest dostępny
http://maxev.pl/p157,prze...a-bldc-3-5.html
_________________
pozdr
Tomek
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Stosowałem dokładnie ten sam przewód i nic nie musiałem przy ośce szlifować ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017   

Czy wszystkie wersje mają tak niechlujnie wklejone halle? Przez moje ręce przeszły dwa takie silniki i oba trzeba było jeszcze raz kleić, bo strach było to dalej użytkować.

W którym miejscu cieniowałeś ośkę? o ile dobrze pamiętam to silnik po odkręceniu hamulca bębnowego pasował w typowe widełki 135mm.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017   

Oryginalnie w moim silniku oska z jednej strony była okrągła to musiałem ją frezować na frezarce aby weszła w widełki tylnego koła i trochę wygładzić kanał w ośce żeby przeprowadzić przewód w środku
_________________
pozdr
Tomek
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Właśnie kupiłem taki silnik po przerobieniu z hallami. dla żony.
Jaką mu dać konfigurację? Napięcie i amperaż sterownika, aby poleciał jak najszybciej, ale bez niepotrzebnego przeginania gdy magnesy nie przyjmą mocy i pójdzie większość w gwizdek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group