|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory - opisy i pomiary |
Autor |
Wiadomość |
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008 Akumulatory - opisy i pomiary
|
|
|
Propozycja na początek, zapodana przez kol. 7h7:
1. Nazwa producenta
2. Typ/model, dane techniczne
3. Tabelki i wykresy
4. Podsumowanie (jakość/cena, uwagi, wnioski)
Należy trzymać się tematu, dyskusje zabronione |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
VIPOW 12V 20Ah
Test sześciu sztuk nowych akumulatorów (3-4 cykle)
Ładowane automatyczną ładowarką impulsową 48V 200W (napięcie ładowania 59V potem utrzymuje napięcie 56V)
Pomiary wykonane nie później jak 3godziny od ładowania.
Rozładowanie dwoma żarówkami 12V 50W.
Wykresy przedstawiają tylko zmiany napięcia żeby nie zaciemniać, w tabelce komplet danych źródłowych,
Do czasu w pozycji pierwszej opisanym jako -0,01 przypisana jest wartość napięcia tuż przed podłączeniem obciążenia( nie ujęte w wykresie)
Do czasu w pozycji drugiej opisanum jako 0 przypisana jest wartość napięcia tuż po podłączeniu obciążenia.
Kolejne pomiary wykonywane co 5min, ostatni pomiar po spadku napięcia poniżej 10,5V.
Obrazki zapisane w szerokości 1000pixeli.
6szt VIP 12-20 tabela.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1716 raz(y) 118,92 KB |
6szt VIP 12-20 wykresy.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1665 raz(y) 109,31 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Lisciasty Wto 06 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008
|
|
|
VIPOW 12V 14Ah i CTM CTC14-12
2 szt VIP12-14 i CTM12-14 Tabela.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1678 raz(y) 83,71 KB |
2 szt VIP12-14 i CTM12-14 wykresy.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1661 raz(y) 110,21 KB |
|
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Sie, 2008 HAZE 12V/9Ah
|
|
|
Przetestowałem 8 szt aku HAZE 12V/ 9Ah, warunki pomiarowe bez zmian.
W ZWIĄZKU Z ŻADNYM ZAINTERESOWANIEM PROBLEMEM NIE SILĘ SIĘ NA WYKRESY I TABELKI.
Aku powtarzalne, czas rozładowania do napiecia 10,5V przy obciążeniu dwoma żarówkami 50W/12V to 36 min |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008
|
|
|
CTM 12V 7 Ah używany sporadycznie do zasilania lampki rowerowej (10/20W, aktualnie 10/35W). Zakupiony 2 lata temu na Allegro (przyszedł w stanie całkowitego rozłądowania - nie miałem miernika, ale nie potrafił zaświecić żarówki od latarki 2,4V), pierwsze ładowanie przez ok 30-60 minut prowadzone w sposób nieprawidłowy prostownikiem samochodowym - Na początku prąd był rzędu 1,5A, potem spadł do ok 1A, parę razy "zagwizdał" zaworem. Dalsze ładowania przy użyciu "Elektronicznego Zasilacza Kolejkowego EZK-1" nastawianego na ok 14V (miernikiem, nie wg skali).
Pomiary powtórze z mniejszym prądem (na starcie było ok 9,7A, na końcu ok 9A), oraz tym razem akumulator prawidłowo naładuje. Okazało się, że ustawiłem zasilacz na ponad 15V, przez co miernik pod koniec ładowania wskazywał ok 14,1V, po odpięciu dość szybko napięcie spadło. Pomiary zaczałem pół godziny po ładowaniu. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
|
|
|
Powtórka z rozrywki:
CTM 12V 7Ah 2-letni.
Jak widać teraz był lepiej naładowany (13V na start)
Wnioski:
-Teoretycznie bez strat powinien pociagnąć tą żarówe (i pomijalnie słaby wentylator) przez ponad godzinę. Rozładowywałem go prądem ok 0,7C, normalnie pobieram z niego max 0,4C, więc rezultaty powinny być trochę lepsze dla rzeczywistego obciążenia. Nie zmienia to jednak faktu, że pojemność "uciekła" przez te 2 lata.
-Poniżej 10,5V akumulator lawinowo traci moc.
-Odczekanie 15 minut pozwoliło mi na pobieranie prądu przez dodatkowe 5 minut - dobre jako awaryjna "rezerwa" (ma znaczenie, gdy się jedzie po ciemku w lesie ) |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010
|
|
|
Witam
Test Akumulatorów LiFePO4 cylindrycznych w wymiarze 38120S_10C(złącza śrubowe).
Bateria złożona z 10 cel.
Obciążenie złożone z żarówek halogenowych 50W o łącznej mocy 300W.
Połączone 3 szeregowo i 2 równolegle
Charakterystyka napięciowa czas w minutach
Charakterystyka mocy oddawanej
Charakterystyka prądu rozładowania
Rozładowanie zakończone przy spadku napięcia wyjściowego do 26V.
Napięcie na celi po rozładowaniu zaraz po odłączeniu 3.15V ustabilizowała się na 3.2V
Napięcie na celach przed rozładowaniem od 3.3V do 3.50V
Podczas ładowania wszystkich ogniw w szeregu różnica napięć na celach dochodziła do 0.2V
także obowiązkowo przydałby się balancer.Co prawda były to nowe cele jeszcze nie zbalsowane i musiałem je ładować każdą z osobna.
Obwód pomiarowy był zrobiony przewodem 2.5mm2 wszystkie złącza to typu banan 4mm pozłacane a urządzeniem pomiarowym był logger eagle tree
Ładowałem teraz akumulator z balasowaniem napięcia na celach
obciazenie żarówki 3 w szeregu i 2 równolegle (300W)
No teraz z akku wyszło 9684mAh a w ładowaniu bez balansera 9147mAh
Wykres mocy i napiecia na obciążeniu.
Prąd max 8.24A
moc max 270W
moc min 174W
napięcie min 25.18V
napięcie max 32.77V |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
Pomęczyłem akumulatory LiFePO4 model A38140SE o pojemności nominalnej 12Ah do testu użyłem 4 ogniw a jako obciążenia stosowałem żarówki halogenowe 12V 50W.
Zamieszczam wykresy z pomiarów przy rozładowaniu prądem 2C i 3C i było 4C ale bardzo mi się grzały złączki i do końca pomiaru zostało 3C
A38120SE_2C.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 734 raz(y) 716,21 KB |
A38120SE_4C_3C_4celeLIFEPO4.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 754 raz(y) 720,41 KB |
A123_4cele_15C.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2751 raz(y) 363,76 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Czw 23 Cze, 2011, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
Dzięki:) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Nie bardzo wiem jak przenieść ten post. Po prostu zgłupiałem. Nie mam takiej opcji jak przeniesienie pojedynczego postu. Teraz jest w temacie "test" w dziale Osprzęt. Chyba najłatwiej będzie, jeśli napiszesz go jeszcze raz w odpowiednim temacie a ten się wykasuje. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2013 Ogniwa LiFePO4 pryzmatyczne 8Ah Model: SV-HK-8A
|
|
|
Akumulatory pryzmatyczne LiFePo4 o pojemności nominalnej 8Ah.
Waga ogniwa 190g
Prąd ciągły 3C
Prąd impulsowy 6C
Do elektrody plusowej zgrzana blaszka a więc nie ma problemu z lutowaniem ogniwa.
Model: SV-HK-8A
Type:LiFePo4
Capacity:8Ah
Dimension(H*W*L):12*80*93mm.
Weight 190 g.
Energy Density:116Wh/kg,260 Wh/I |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 680 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2013
|
|
|
Ciekawe porównanie z danii
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 19 Cze, 2013
|
|
|
http://www.toshiba.com/in...ochure_5383.pdf
Toshiba wymyśliła nowy typ akumulatorów litowych - mogą się one bardzo szybko ładować gigantycznymi prądami. Naładowanie ogniwa 20Ah w mniej niż 10 minut prądem 8C! Poczytajcie broszurkę... Dodatkowo ciekawostka - w kooperację z Toshibą weszła polska firma Wamtechnik z Piaseczna. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|