ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory - opisy i pomiary
Autor Wiadomość
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   Akumulatory - opisy i pomiary

Propozycja na początek, zapodana przez kol. 7h7:

1. Nazwa producenta

2. Typ/model, dane techniczne

3. Tabelki i wykresy

4. Podsumowanie (jakość/cena, uwagi, wnioski)


Należy trzymać się tematu, dyskusje zabronione
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008   

VIPOW 12V 20Ah
Test sześciu sztuk nowych akumulatorów (3-4 cykle)
Ładowane automatyczną ładowarką impulsową 48V 200W (napięcie ładowania 59V potem utrzymuje napięcie 56V)
Pomiary wykonane nie później jak 3godziny od ładowania.
Rozładowanie dwoma żarówkami 12V 50W.

Wykresy przedstawiają tylko zmiany napięcia żeby nie zaciemniać, w tabelce komplet danych źródłowych,
Do czasu w pozycji pierwszej opisanym jako -0,01 przypisana jest wartość napięcia tuż przed podłączeniem obciążenia( nie ujęte w wykresie)
Do czasu w pozycji drugiej opisanum jako 0 przypisana jest wartość napięcia tuż po podłączeniu obciążenia.
Kolejne pomiary wykonywane co 5min, ostatni pomiar po spadku napięcia poniżej 10,5V.

Obrazki zapisane w szerokości 1000pixeli.

6szt VIP 12-20 tabela.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1716 raz(y) 118,92 KB

6szt VIP 12-20 wykresy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1665 raz(y) 109,31 KB

Ostatnio zmieniony przez Lisciasty Wto 06 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 05 Maj, 2008   

VIPOW 12V 14Ah i CTM CTC14-12

2 szt VIP12-14 i CTM12-14 Tabela.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1678 raz(y) 83,71 KB

2 szt VIP12-14 i CTM12-14 wykresy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1661 raz(y) 110,21 KB

 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Lip, 2008   

Test akumulatorów AA i AAA z Chip
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 15 Sie, 2008   HAZE 12V/9Ah

Przetestowałem 8 szt aku HAZE 12V/ 9Ah, warunki pomiarowe bez zmian.

W ZWIĄZKU Z ŻADNYM ZAINTERESOWANIEM PROBLEMEM NIE SILĘ SIĘ NA WYKRESY I TABELKI.

Aku powtarzalne, czas rozładowania do napiecia 10,5V przy obciążeniu dwoma żarówkami 50W/12V to 36 min
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

CTM 12V 7 Ah używany sporadycznie do zasilania lampki rowerowej (10/20W, aktualnie 10/35W). Zakupiony 2 lata temu na Allegro (przyszedł w stanie całkowitego rozłądowania - nie miałem miernika, ale nie potrafił zaświecić żarówki od latarki 2,4V), pierwsze ładowanie przez ok 30-60 minut prowadzone w sposób nieprawidłowy prostownikiem samochodowym - Na początku prąd był rzędu 1,5A, potem spadł do ok 1A, parę razy "zagwizdał" zaworem. Dalsze ładowania przy użyciu "Elektronicznego Zasilacza Kolejkowego EZK-1" nastawianego na ok 14V (miernikiem, nie wg skali).



Pomiary powtórze z mniejszym prądem (na starcie było ok 9,7A, na końcu ok 9A), oraz tym razem akumulator prawidłowo naładuje. Okazało się, że ustawiłem zasilacz na ponad 15V, przez co miernik pod koniec ładowania wskazywał ok 14,1V, po odpięciu dość szybko napięcie spadło. Pomiary zaczałem pół godziny po ładowaniu.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008   

Powtórka z rozrywki:

CTM 12V 7Ah 2-letni.



Jak widać teraz był lepiej naładowany (13V na start)

Wnioski:
-Teoretycznie bez strat powinien pociagnąć tą żarówe (i pomijalnie słaby wentylator) przez ponad godzinę. Rozładowywałem go prądem ok 0,7C, normalnie pobieram z niego max 0,4C, więc rezultaty powinny być trochę lepsze dla rzeczywistego obciążenia. Nie zmienia to jednak faktu, że pojemność "uciekła" przez te 2 lata.
-Poniżej 10,5V akumulator lawinowo traci moc.
-Odczekanie 15 minut pozwoliło mi na pobieranie prądu przez dodatkowe 5 minut - dobre jako awaryjna "rezerwa" (ma znaczenie, gdy się jedzie po ciemku w lesie :D )
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Gru, 2008   

Test akumulatorów AA i AAA z K S, szczegółowy.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010   

Witam

Test Akumulatorów LiFePO4 cylindrycznych w wymiarze 38120S_10C(złącza śrubowe).
Bateria złożona z 10 cel.
Obciążenie złożone z żarówek halogenowych 50W o łącznej mocy 300W.
Połączone 3 szeregowo i 2 równolegle




Charakterystyka napięciowa czas w minutach

Charakterystyka mocy oddawanej

Charakterystyka prądu rozładowania

Rozładowanie zakończone przy spadku napięcia wyjściowego do 26V.

Napięcie na celi po rozładowaniu zaraz po odłączeniu 3.15V ustabilizowała się na 3.2V

Napięcie na celach przed rozładowaniem od 3.3V do 3.50V

Podczas ładowania wszystkich ogniw w szeregu różnica napięć na celach dochodziła do 0.2V
także obowiązkowo przydałby się balancer.Co prawda były to nowe cele jeszcze nie zbalsowane i musiałem je ładować każdą z osobna.

Obwód pomiarowy był zrobiony przewodem 2.5mm2 wszystkie złącza to typu banan 4mm pozłacane a urządzeniem pomiarowym był logger eagle tree



Ładowałem teraz akumulator z balasowaniem napięcia na celach
obciazenie żarówki 3 w szeregu i 2 równolegle (300W)

No teraz z akku wyszło 9684mAh a w ładowaniu bez balansera 9147mAh
Wykres mocy i napiecia na obciążeniu.
Prąd max 8.24A
moc max 270W
moc min 174W
napięcie min 25.18V
napięcie max 32.77V
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

Pomęczyłem akumulatory LiFePO4 model A38140SE o pojemności nominalnej 12Ah do testu użyłem 4 ogniw a jako obciążenia stosowałem żarówki halogenowe 12V 50W.
Zamieszczam wykresy z pomiarów przy rozładowaniu prądem 2C i 3C i było 4C ale bardzo mi się grzały złączki i do końca pomiaru zostało 3C







A38120SE_2C.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 734 raz(y) 716,21 KB

A38120SE_4C_3C_4celeLIFEPO4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 754 raz(y) 720,41 KB

A123_4cele_15C.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2751 raz(y) 363,76 KB

_________________
pozdr
Tomek
Ostatnio zmieniony przez tomson Czw 23 Cze, 2011, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

Dzięki:)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

Nie bardzo wiem jak przenieść ten post. Po prostu zgłupiałem. Nie mam takiej opcji jak przeniesienie pojedynczego postu. Teraz jest w temacie "test" w dziale Osprzęt. Chyba najłatwiej będzie, jeśli napiszesz go jeszcze raz w odpowiednim temacie a ten się wykasuje.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 12 Lut, 2013   Ogniwa LiFePO4 pryzmatyczne 8Ah Model: SV-HK-8A

Akumulatory pryzmatyczne LiFePo4 o pojemności nominalnej 8Ah.

Waga ogniwa 190g

Prąd ciągły 3C
Prąd impulsowy 6C

Do elektrody plusowej zgrzana blaszka a więc nie ma problemu z lutowaniem ogniwa.










Model: SV-HK-8A

Type:LiFePo4

Capacity:8Ah

Dimension(H*W*L):12*80*93mm.

Weight 190 g.

Energy Density:116Wh/kg,260 Wh/I
_________________
pozdr
Tomek
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 12 Lut, 2013   

Ciekawe porównanie z danii

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 19 Cze, 2013   

http://www.toshiba.com/in...ochure_5383.pdf

Toshiba wymyśliła nowy typ akumulatorów litowych - mogą się one bardzo szybko ładować gigantycznymi prądami. Naładowanie ogniwa 20Ah w mniej niż 10 minut prądem 8C! Poczytajcie broszurkę... Dodatkowo ciekawostka - w kooperację z Toshibą weszła polska firma Wamtechnik z Piaseczna.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group