ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory - opisy i pomiary
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 19 Cze, 2013   

Fajnie, ale cena panie, cena?
A co z moimi testami? :P
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 20 Cze, 2013   

Robią się Zeltomie - robią
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Cze, 2013   

To przy okazji sprawdź też te większe. Nie pamiętam 18, czy 20 Ah.
Bo będę potrzebował 4 szt.
A tak przy okazji... jak to jest z tym ładowaniem?
Piszą w danych technicznych, żeby ładować do 15V. I owszem. Ustawiam na zasilaczu 15V i gdy prąd osiąga, tzn spada do około 0.1A przy tych 15V uznaję, że się naładował. Odpinam zasilacz i po paru minutach napięcie na akku spada do jakichś 13.8V. To w końcu ile powinno być na naładowanym akumulatorze? 15V, czy 13.8V?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Cze, 2013   

Na tego typu akumulatorach po kilku h to ok 13V, a dla otwartych to ok 12,6V.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013   

Jeżeli akumulator pracuje cyklicznie to możesz go ładować do ok 14.8V jeżeli pracuje buforowo (czyli np zasila awaryjnie urządzenia a podczas normalnej pracy jest stale utrzymywany w pełni naładowany) to zaleca się nie przekraczać 13,5V
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Cze, 2013   

Osiąga 15V, ok, wyłączam, a po godzinie mam 13V, to co? Mam go znów ładować do 15? Jakieś to nie jest jasne.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013   

Nauka zna takie przypadki od wtorku do środy jest jeden dzień, a od środy do wtorku sześć. A tak na poważnie napięcie końcowe jest np. zależne od temp. i im wyższa to napiecie niższe i jeżeli pojedziesz dużym prądem i akumulator się zagrzeje to trzymając go na 15v będzie się cały czas grzał, aż go wybuli, i będzie do wywalenia. Ładujesz do 15v, a potem jak spadnie poniżej 12, nie ma się co pastwić.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013   

->zeeltom

Tak jak opisałeś to wcześniej .... czekasz na ok 15V i lecisz aż prąd spadnie... to wszystko. Ołowiane akumulatory własnie się tak zachowują, wszystko OK. To nie są li-iony tutaj napięcie nie jest miarą naładowania akumulatora. Oczywiście możesz się do niego odnieść i jakiś tam wyznacznik to będzie jednak nie jest to 100% miarodajne.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013   

zeeltom pewnie żartował pytaniem, albo chciał, żeby inni zrozumieli prawdę.
Wszystkie akumulatory (załóżmy że w pracy cyklicznej) ładujemy do napięcia xxx zadanego przez producenta, ale niektóre jeszcze jednocześnie przy określonym prądzie końcowego ładowania.
- Kwasowe dwunastowoltowe tzw. żelowe (AGM, ŻEL, VRLA) zazwyczaj do napięcia między 14,6V - 15V) przy prądzie bliskim zero amper, klasyczne trochę większe napięcie i określony prąd (parametry producenta). Po około godzinie od wyłączenia ładowarki napięcie spadnie w przybliżeniu na prawie 13V.
- Litowe LiMnO2 (nominalne 3,7V) ładujemy do 4,20V przy prądzie prawie zero amper i po wyłączeniu ładowarki napięcie bardzo długo pozostaje bez zmian.
- Litowe LiMn2O4 (nominalne 3,7V) ładujemy jak wyzej, ale po kilku godzinach od odłączenia ładowarki napięcie zacznie troszkę spadać na ok. 4,1V
- Litowe LiFePO4 ładujemy zgodnie z instrukcją danego producenta (napięcie końcowe, prąd końcowy ładowania) i zazwyczaj po odłączeniu ładowarki już po godzinie lub dłużej napięcie spada na około 3,34V dla ogniw 3,2V nominalnego.
- Inne jeszcze inaczej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

No i wszystko jasne ;) Ale mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V a inne 13.1V, ale przy rozładowaniu zachowują się mniej więcej równo. Na koniec rozładowania napięcia różnią się 0.1V Piszę tu o połączeniu szeregowym 4 akumulatorów.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

To zbyt duża różnica.
Wyrównaj przez równoległe połączenie i ładowanie do napięcia 13,8V przez jeden tydzień.
Jeśli się poprawi, to jeszcze pochodzą, ale pewnie juz kończy się czas ich eksploatacji (jeszcze sprawa zależy od temperatury: i otoczenia, i akumulatora (lokalizacja).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Mam cały tydzień je ładować??
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Wszystkie połączyć równolegle i przez tydzień utrzymywać napięcie to napięcie.
W środku i między nimi zachodzą ciekawe zjawiska przepływania prądów itp..
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

zeeltom napisał/a:
mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V

Naprawdę takie jest napięcie? Ale chyba nie np. następnego dnia po odłączeniu? Powinno być około 13
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Następnego dnia, to nie wiem, bo w nocy ładuję i potem jeżdżę. Ładowarka jest cały czas podpięta, więc coś tam zapodaje non stop.
Po dłuższym postoju pokazują 13.3V
Wszystkie.
Ale po dłuższym, po godzinie mają różne wskazania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group