|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory - opisy i pomiary |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 19 Cze, 2013
|
|
|
Fajnie, ale cena panie, cena?
A co z moimi testami? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 20 Cze, 2013
|
|
|
Robią się Zeltomie - robią |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Cze, 2013
|
|
|
To przy okazji sprawdź też te większe. Nie pamiętam 18, czy 20 Ah.
Bo będę potrzebował 4 szt.
A tak przy okazji... jak to jest z tym ładowaniem?
Piszą w danych technicznych, żeby ładować do 15V. I owszem. Ustawiam na zasilaczu 15V i gdy prąd osiąga, tzn spada do około 0.1A przy tych 15V uznaję, że się naładował. Odpinam zasilacz i po paru minutach napięcie na akku spada do jakichś 13.8V. To w końcu ile powinno być na naładowanym akumulatorze? 15V, czy 13.8V? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21 Cze, 2013
|
|
|
Na tego typu akumulatorach po kilku h to ok 13V, a dla otwartych to ok 12,6V. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013
|
|
|
Jeżeli akumulator pracuje cyklicznie to możesz go ładować do ok 14.8V jeżeli pracuje buforowo (czyli np zasila awaryjnie urządzenia a podczas normalnej pracy jest stale utrzymywany w pełni naładowany) to zaleca się nie przekraczać 13,5V |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013
|
|
|
Osiąga 15V, ok, wyłączam, a po godzinie mam 13V, to co? Mam go znów ładować do 15? Jakieś to nie jest jasne. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013
|
|
|
Nauka zna takie przypadki od wtorku do środy jest jeden dzień, a od środy do wtorku sześć. A tak na poważnie napięcie końcowe jest np. zależne od temp. i im wyższa to napiecie niższe i jeżeli pojedziesz dużym prądem i akumulator się zagrzeje to trzymając go na 15v będzie się cały czas grzał, aż go wybuli, i będzie do wywalenia. Ładujesz do 15v, a potem jak spadnie poniżej 12, nie ma się co pastwić. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013
|
|
|
->zeeltom
Tak jak opisałeś to wcześniej .... czekasz na ok 15V i lecisz aż prąd spadnie... to wszystko. Ołowiane akumulatory własnie się tak zachowują, wszystko OK. To nie są li-iony tutaj napięcie nie jest miarą naładowania akumulatora. Oczywiście możesz się do niego odnieść i jakiś tam wyznacznik to będzie jednak nie jest to 100% miarodajne. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 22 Cze, 2013
|
|
|
zeeltom pewnie żartował pytaniem, albo chciał, żeby inni zrozumieli prawdę.
Wszystkie akumulatory (załóżmy że w pracy cyklicznej) ładujemy do napięcia xxx zadanego przez producenta, ale niektóre jeszcze jednocześnie przy określonym prądzie końcowego ładowania.
- Kwasowe dwunastowoltowe tzw. żelowe (AGM, ŻEL, VRLA) zazwyczaj do napięcia między 14,6V - 15V) przy prądzie bliskim zero amper, klasyczne trochę większe napięcie i określony prąd (parametry producenta). Po około godzinie od wyłączenia ładowarki napięcie spadnie w przybliżeniu na prawie 13V.
- Litowe LiMnO2 (nominalne 3,7V) ładujemy do 4,20V przy prądzie prawie zero amper i po wyłączeniu ładowarki napięcie bardzo długo pozostaje bez zmian.
- Litowe LiMn2O4 (nominalne 3,7V) ładujemy jak wyzej, ale po kilku godzinach od odłączenia ładowarki napięcie zacznie troszkę spadać na ok. 4,1V
- Litowe LiFePO4 ładujemy zgodnie z instrukcją danego producenta (napięcie końcowe, prąd końcowy ładowania) i zazwyczaj po odłączeniu ładowarki już po godzinie lub dłużej napięcie spada na około 3,34V dla ogniw 3,2V nominalnego.
- Inne jeszcze inaczej. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
No i wszystko jasne Ale mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V a inne 13.1V, ale przy rozładowaniu zachowują się mniej więcej równo. Na koniec rozładowania napięcia różnią się 0.1V Piszę tu o połączeniu szeregowym 4 akumulatorów. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
To zbyt duża różnica.
Wyrównaj przez równoległe połączenie i ładowanie do napięcia 13,8V przez jeden tydzień.
Jeśli się poprawi, to jeszcze pochodzą, ale pewnie juz kończy się czas ich eksploatacji (jeszcze sprawa zależy od temperatury: i otoczenia, i akumulatora (lokalizacja). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
Mam cały tydzień je ładować?? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
Wszystkie połączyć równolegle i przez tydzień utrzymywać napięcie to napięcie.
W środku i między nimi zachodzą ciekawe zjawiska przepływania prądów itp.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V |
Naprawdę takie jest napięcie? Ale chyba nie np. następnego dnia po odłączeniu? Powinno być około 13 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013
|
|
|
Następnego dnia, to nie wiem, bo w nocy ładuję i potem jeżdżę. Ładowarka jest cały czas podpięta, więc coś tam zapodaje non stop.
Po dłuższym postoju pokazują 13.3V
Wszystkie.
Ale po dłuższym, po godzinie mają różne wskazania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|