Styki przełącznika się skleją i będzie porażka. Ja bym to zrobił na prostym generatorku pwm na ne555 i potencjometrem liniowo sterował prędkością.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
A jak padnie tranzystor sterownika, to będzie inaczej?
W mechanicznym jeszcze możesz się poszarpać, a w kontrolerze już nic nie zrobisz.
To silniki DC, a nie BLDC.
Chiński sterownik z Magmy niewiele bardziej jest rozbudowany od zwykłego na NE555. Wystarczy "wzmocnić" układ wykonawczy czyli wymienić tranzystory i pójdzie większy prąd na silnik. O ile na mojego lekkiego jeszcze syna (60kg wagi) taka przeróbka coś da, to na cięższych paralotniarzy może to być jednak za mało. Silniki jednak się nagrzały podczas ostatniego testu i nie wiem ile później musiałbym je studzić żeby nie spalić.
Jednak małym kosztem taki sprzęt nie za bardzo da się zrobić, a pakowanie tysięcy w mocne silniki i zasilanie, gdy to samo można osiągnąć na silniku spalinowym ze skutera za góra parę setek, to sztuka dla sztuki
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
A rozrusznik samochodowy nie pasi?
Kupisz na szrocie za grosze.
A rozrusznik samochodowy nie pasi?
Kupisz na szrocie za grosze.
Najlepiej z jakiejś ciężarówki na 24V do tego 2 duże aku żelowe 12V i łącząc to szeregowo lub równolegle masz dwie prędkości. dodatkowo ciężar aku będzie naturalną kotwicą dla wyciągarki.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
Jak mocniej dmuchnie, to i tak to porwie, trza kotwiczyć
Poczytałem o rozruszniku jako silniku napędzającym zwijarkę gdzieś na Elektrodzie. Główny problem to duży prąd pobierany przez taki silniczek sięgający kilkuset amper. Poza tym rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej przez 2-3 minuty. No i na koniec-wyciągarka jest złożona i nie chce mi się więcej bawić w mechanikę, która moim zdaniem spełnia moje wymogi.
O kotwiczenie się nie martwcie. Całość do ziemi przyciska samochód.
Wolę pobawić się sterownikiem. Znalazłem interesujące mnie mosfety IRF4110. Zastanawiam się tylko czy przerabiać oba sterowniki, czy zrobić od nowa jeden mocny. Jakieś sugestie sprawdzonych rozwiązań sterowników 48V ?
Ja bym robił sterownik do silnika DC od nowa bo to dosłownie garstka elementów. Jeżeli to będzie chodzić na 48V to popatrz na tranzystory irfb3077 maja jeszcze lepsze parametry.
Odgrzebuję temat, ponieważ po wielu próbach, testach i przebudowach wyciągarka w końcu DZIAŁA!
Niestety próby zrobienia tego prosto i tanio nie udały się. W finale zamontowany został duży silnik o mocy ciągłej 12kW z firmy Into ze sterownikiem Kelly 48V 400A. Całość zasilana jest 4 akumulatorami samochodowymi 100Ah. Mocna lina syntetyczna 1000m umożliwiła ostatnio pierwszy prawdziwy hol na około 500m.
Wyciągarka jest przewoźna ale nie lekka. Spokojnie mieści się do bagażnika większego kombi lub vana.
Mamy zrobiony pomiar siły ciągu na siłowniku pneumatycznym zalanym płynem hydraulicznym. Sprawdza się znakomicie. Patent zapożyczony z innej wyciągarki. Monitorowane są również temperatury silnika i sterownika ale przy ostatnich holach silnik nie zagrzał się bardziej niż 50st.C także na razie nie ma nawet wentylatorów.
Wygląda na to, że batalia jest skończona
A wygląda to teraz tak:
https://www.dropbox.com/s...image2.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s...image3.jpg?dl=0
I jak prace? Zmieniło się od ostatniego wpisu? Sam latam na paralotni i brak w promieniu 100 km sensownego miejsca do latania więc albo zostaje silnik na plecach, albo wyciągarka na ziemi, a ta alternatywa z e-wyciągarką co raz bardziej mi się podoba.
Ciekawe czy spisałby się ten silnik https://www.e-biker.pl/si...55h,3,1072,6167
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum