Ile mocy można włożyć w silnik 250W? |
Autor |
Wiadomość |
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015 Ile mocy można włożyć w silnik 250W?
|
|
|
Silnik o nominalnej mocy 800W przyjmuje bez zająknięcia chwilowe moce 3kW i więcej. Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W Mniejsza pojemność cieplna, więc się będzie więcej grzał, pewnie też większy niż w dużym silniku procent mocy pójdzie w ciepło. Ale jak by to jeżdziło, próbował ktoś? I jak długo?
Mam kontroler 45A i najwolniejszego 9c ktorego nigdy nie zagrzałem bardziej niż do stanu "ledwo wyczuwalnie letni". Więc się zastanawiam czy warto wozić ze sobą tyle zbędnych kilogramów? Może niekoniecznie 250, ale powiedzmy 350 plus jakiś sterownik 1,5kW? Pedałowanie mnie nie boli, mogę mu pomóc. A jeżdżę i tak po mieście, głównie po chodnikach/ścieżkach, więc bez szaleństw. Swoją moc wykorzystuję głównie jak chcę z fasonem, na tylnym kole zjechać z krawężnika I to też nie 3kW. Stąd takie myśli. |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015
|
|
|
toft, nie każdy słaby silnik (~250W) jest przekładniowy... |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
Jeździłem na przekładniowym 250W z mocą max 1250W. Silnik był zawsze maksymalnie dość ciepły. Prąd zwiększony 2,5x a napięcie 2x. Silnik przekładniowy z plastikowymi trybami. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
graziano napisał/a: | Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W |
Ja w szczotkowca 250W z Magmy ładowałem 31A przy napięciu 23V (mierzone po stronie akumulatorów) - wychodziło mi 713W około... Jeden silnik poddał się po ok. 2500-3000 km... drugi troszeczkę inny kształtem (nieco krótszej obudowy) po 500 km z tym że skatowany był pakietem Li-po który prawie nie siadał z napięciem... Dodam że silnik zawsze pędzony był na max... Teraz mam 500W z Magmy i jest ok. po jeździe pełnym gazem jedyne co jest gorące to sterownik i kable...
PS. Oba silniki 250W które miałem - dostały zwarcia międzyzwojowego - uzwojenia są czarne od przegrzania a silniki śmierdzą. Druga sprawa to notorycznie palące się szczotkotrzymacze a dokładnie przewody w nich - dopiero zmiana na grubsze i nałożenie koszulek termoodpornych pomaga. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
Bloodyopel - mówimy o małych silnikach mniejszych od dd i typu hub (tak to rozumiem). To jakie znasz silniki dd ważące połowę tego co typowy duży dd? Z obecnie robionych poza jakąś typowa chinszczyzna która przychodzi razem z rowero skuterem to widze tylko smartpie ale i tak to nie sa 3 kilo. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015
|
|
|
Miałem na myśli bezszczotkowego huba DD 250W. Żeby nie jarało szczotek i nie mieliło przekładni Chińczyk waży 3,5 kilo. I myślałem że będzie gorzej, wychodzi na to że "umiarkowanie katowany" taki silniczek potrafi sporo przyjąć i trochę pożyć. |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Pon 27 Lip, 2015
|
|
|
Chińczyk 250W waży 3,5 kilo, co przy masie 9c ponad 6 kilo daje jakąś oszczędność. Tylko że zakładając topic nie zdawałem sobie sprawy ile w praktyce waży bateria - bo do wczoraj wieczora miałem w ręku jedynie pojedyncze lipo, a potem to już tylko razem z rowerem. A że robię baterię od nowa to miałem okazję mieć w ręku całość 16s 2p - przy tej masie ciężko przed sobą usprawiedliwiać oszczędzenie 3 kilo na silniku kosztem 2/3 dostępnej mocy. A to przecież niewielka bateria. |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015
|
|
|
Tu masz silnik od sparty jet to DD o mocy nominalnej 250W i napięcie 24V jest zapleciony w koło 28".Oryginalnie był tam sterownik w środku silnika ale się go pozbyłem i wyprowadziłem
przewody fazowe i do czujników.
Silnik przy przewoltowaniu na obciążeniu napięciem 39V pobiera 800W na sterowniku 12mos bezczujnikowym.Przy zasilaniu 51V na obciążeniu pobiera 1100W.
Przy wyższym napięciu po paru minutach jazdy nie da się przytrzymać reki na silniku przy 39V silnik ma z 45st
Przy zasilaniu 39V rower rozpędza się do 35km/h a n 51V rozpędza się do 42km/h |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015
|
|
|
Jaka jest orientacyjna Srednica tego silnika? Bo wydaje się większy jednak od typowego przekładniowego 250W? Jak jest z momentem? Tzn w stosunku do przekładniowego 250W traktowanego standardowym sterownikiem czyli 36V15A? I wreszcie jaka jest waga? Sory za natłok pytań ale odpowiedz na nie jest bardzo ciekawa:). Pzdr? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015
|
|
|
Pomierzę i poważę za 2-3h. Porównania do przekładniowego nie mam w ogóle bo nigdy takim nie jeździłem |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 30 Lip, 2015
|
|
|
Tak to jest jak czegoś nie zrobi się "od razu" :/ jutro rano postaram się pomierzyć bo potem wyjeżdżam na weekend i już nie będę miał możliwości aż do poniedziałku. Tak więc ustawiam sobie przypomnienie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|