ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-BIKE NA RAMIE FALCON
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

emil dobrze pisze, jeżeli ośka nie dochodzi do końca mocowania może powstawać taki efekt, spróbuj najpierw prawidłowo zamontować koło.
Nie zauważyłem wcześniej bo siedziałem na telefonie.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

Po tych zdjęciach wygląda że koło nie jest centrycznie, tak jakby od strony wolnobiegu oś była przesunięta i wystawała więcej, dobrze by to było zmierzyć czy jest jednakowo.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

Trzeba by wsadzić prosty pręt czy rurkę w miejsca ośki i sprawdzić czy będzie prostopadle do ramy/główki.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015   

Zmierz od osi wahacza do osi koła z lewej i prawej strony koła. 1 mm przesunięcia na osi to jest ~3 mm przesunięcia na obwodzie koła
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015   

tas dobrze pisze, masz źle zaplecione koło, szprychy od strony wolnobiegu muszą być krótsze, a od strony tarczy dłuższe, tak jest w każdym kole, chyba że masz obręcz asymetryczną. Widelec jest ok, na tym zdjęciu widać, że obręcz nie jest również w osi dampera i całej ramy



nie można tego regulować pochyleniem koła bo to, że ono z góry będzie "niby w osi" spowoduje, że przy podłożu po którym się toczy odchyli się jeszcze o drugie tyle od osi całego roweru, rower będzie jeździł przekoszony, będziesz musiał korygować lekkim skrętem kierownicy i będzie delikatnie inaczej skręcał w lewo i w prawo już nie wspominając jak będzie wyglądał dla jadących z tyłu... koło do poprawy ;)
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015   

wsadź zwykłe rowerowe koło i sprawdź jak wygląda sytuacja czy też jest tak, tylko musisz być pewien że koło rowerowe które wsadzasz jest symetryczne bo od niektórych rowerów koła są zaplatane niesymetrycznie np niektóre spece
jeżeli koło rowerowe będzie ok to znaczy że masz silnik źle zapleciony
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

Patrząc na zdjęcia, również jestem zdania, że to tylko (albo w 90%) sprawa odpowiedniego zaplecenia koła (choć zdjęcia mogą być mylące, miarodajny jest tylko pomiar, niestety dość kłopotliwy) i wygląda, że płaszczyzna ramy jest równoległa do płaszczyzny koła
Być może jest tam też sumujący się dodatkowo błąd geometrii, ale właśnie - niewielki, być może akceptowalny.
Jeżeli byłby duży, to - poza wymianą ramy, czego warto byłoby uniknąć - widzę możliwość naprawy poprzez podpiłowanie widełek z jednej strony i nadspawanie z przeciwnej; to tylko ok. 1 do 3mmm, i najlepszy byłby do tego TIG, nie zachlapie okolic, to bardzo "czysta", wręcz chirurgiczna metoda. Żeby nie przegrzać zbytnio, można po nałożeniu kilku mm szwu chłodzić szybko spawany rejon w wodzie, i robić to cyklicznie aż do położenia wymaganej długości szwu (nadlania). Potem widełki spiłować na wymiar pod oś, podmalować i fertig.

Nie wiem tylko, co za stal jest użyta do tej konstrukcji (czy jest spawalna bez ograniczeń i nie musi być obrabiana cieplnie po spawaniu) - jednak to w tym wypadku nie powinno być znaczące, miejsce spawania to nie jest jakaś odpowiedzialna pachwina w krytycznym punkcie ramy, a tylko nadłożenie 1 do 3mm materiału w punkcie stosunkowo mało obciążonym. Żadna dźwignia się tam praktycznie nie tworzy, to końcowy punkt przyłożenia siły.
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015   

emil1906 napisał/a:
Ciężko jest stwierdzić na podstawie zdjęcia co jest nie tak bo z każdej perspektywy wygląda inaczej.Nadal mi się wydaje,że obręcz nie jest poprawnie w osi.
Jak opuścisz koło z prawej strony to opona się wyśrodkuje ale koło jest lekko pochylone co jest niedopuszczalne więc ten układ jest nie poprawny.
Prześle Ci fotę/opis obrazującą jak sprawdzić poprawność geometrii.
Zdiagnozuj usterkę jeśli wahacz okaże sie wadliwy wyślemy nowy.


Hm, myślałem że nie masz nawet czasu ,by zaglądać tu :neutral:

Widocznie :
https://www.youtube.com/watch?v=umu6R1NtQr8
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015   

Jak tam postępy z prac ? :wink:
 
 
uli27 
młodzik


Dołączył: 19 Gru 2015
Posty: 58
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015   

gdzie taką ramę można kupić?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015   

U ludka, który je robi? Zagadaj na PW do niego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kolarzysta 
początkujący


Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: miasto kozy LBN
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   odnośnie koła

Witajcie człowieki.
Pozwoliłem sobie napisać z racji takiej że od lat zajmuję się rowerami ich naprawą i budową.

Koło podczas budowy poddaje się zabiegowi symetryzacji. Używa się do tego symetryzatora. Takowy można kupić lub zrobić samemu.

Koło zaplata się wstępnie, następnie stara równomiernie naprężyć wszystkie szprychy (nie wkrętarką bo można jajco zrobić łatwo- będzie bicie pionowe). Potem przykłada się symetryzator z obydwu stron obręczy do punktu na osi który będzie bezpośrednio przylegał do ramy. Jeśli pomiar daje taki sam efekt z obu stron to koło jest zaplecione symetrycznie.

wygląda to tak
http://velo.pl/akcesoria/narzedzia/park-tool/wag-4

lub tak (składany)
http://velo.pl/akcesoria/narzedzia/park-tool/wag-5
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

Witam koledzy , chciałem poinformować że prawdopodobnie cały zestaw opisany w tym temacie będzie na sprzedaż. Nie mogę znaleźć czasu żeby go dokończyć, jeżeli jest ktoś zainteresowany proszę o info na PW . Wszystko jest nowe i nie używane jedynie przedni amortyzator to używka BOXTERA .
_________________
 
 
Jaroma 
młodzik


Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 63
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016   

... PW :)
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016   

Nie spodziewałem się że będzie aż tylu chętnych w tak krótkim czasie. Postaram się podliczyć wszystko w tym tyg i umieszczę ogłoszenie w odpowiednim dziale . Nie interesuje mnie sprzedaż na poszczególne elementy z braku czasu i faktu że mieszkam za granicą co wiąże się z większymi kosztami wysyłki.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group