|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-BIKE NA RAMIE FALCON |
Autor |
Wiadomość |
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015
|
|
|
emil dobrze pisze, jeżeli ośka nie dochodzi do końca mocowania może powstawać taki efekt, spróbuj najpierw prawidłowo zamontować koło.
Nie zauważyłem wcześniej bo siedziałem na telefonie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015
|
|
|
Po tych zdjęciach wygląda że koło nie jest centrycznie, tak jakby od strony wolnobiegu oś była przesunięta i wystawała więcej, dobrze by to było zmierzyć czy jest jednakowo. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015
|
|
|
Trzeba by wsadzić prosty pręt czy rurkę w miejsca ośki i sprawdzić czy będzie prostopadle do ramy/główki. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015
|
|
|
Zmierz od osi wahacza do osi koła z lewej i prawej strony koła. 1 mm przesunięcia na osi to jest ~3 mm przesunięcia na obwodzie koła |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015
|
|
|
tas dobrze pisze, masz źle zaplecione koło, szprychy od strony wolnobiegu muszą być krótsze, a od strony tarczy dłuższe, tak jest w każdym kole, chyba że masz obręcz asymetryczną. Widelec jest ok, na tym zdjęciu widać, że obręcz nie jest również w osi dampera i całej ramy
nie można tego regulować pochyleniem koła bo to, że ono z góry będzie "niby w osi" spowoduje, że przy podłożu po którym się toczy odchyli się jeszcze o drugie tyle od osi całego roweru, rower będzie jeździł przekoszony, będziesz musiał korygować lekkim skrętem kierownicy i będzie delikatnie inaczej skręcał w lewo i w prawo już nie wspominając jak będzie wyglądał dla jadących z tyłu... koło do poprawy |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015
|
|
|
wsadź zwykłe rowerowe koło i sprawdź jak wygląda sytuacja czy też jest tak, tylko musisz być pewien że koło rowerowe które wsadzasz jest symetryczne bo od niektórych rowerów koła są zaplatane niesymetrycznie np niektóre spece
jeżeli koło rowerowe będzie ok to znaczy że masz silnik źle zapleciony |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015
|
|
|
Patrząc na zdjęcia, również jestem zdania, że to tylko (albo w 90%) sprawa odpowiedniego zaplecenia koła (choć zdjęcia mogą być mylące, miarodajny jest tylko pomiar, niestety dość kłopotliwy) i wygląda, że płaszczyzna ramy jest równoległa do płaszczyzny koła
Być może jest tam też sumujący się dodatkowo błąd geometrii, ale właśnie - niewielki, być może akceptowalny.
Jeżeli byłby duży, to - poza wymianą ramy, czego warto byłoby uniknąć - widzę możliwość naprawy poprzez podpiłowanie widełek z jednej strony i nadspawanie z przeciwnej; to tylko ok. 1 do 3mmm, i najlepszy byłby do tego TIG, nie zachlapie okolic, to bardzo "czysta", wręcz chirurgiczna metoda. Żeby nie przegrzać zbytnio, można po nałożeniu kilku mm szwu chłodzić szybko spawany rejon w wodzie, i robić to cyklicznie aż do położenia wymaganej długości szwu (nadlania). Potem widełki spiłować na wymiar pod oś, podmalować i fertig.
Nie wiem tylko, co za stal jest użyta do tej konstrukcji (czy jest spawalna bez ograniczeń i nie musi być obrabiana cieplnie po spawaniu) - jednak to w tym wypadku nie powinno być znaczące, miejsce spawania to nie jest jakaś odpowiedzialna pachwina w krytycznym punkcie ramy, a tylko nadłożenie 1 do 3mm materiału w punkcie stosunkowo mało obciążonym. Żadna dźwignia się tam praktycznie nie tworzy, to końcowy punkt przyłożenia siły. |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2015
|
|
|
emil1906 napisał/a: | Ciężko jest stwierdzić na podstawie zdjęcia co jest nie tak bo z każdej perspektywy wygląda inaczej.Nadal mi się wydaje,że obręcz nie jest poprawnie w osi.
Jak opuścisz koło z prawej strony to opona się wyśrodkuje ale koło jest lekko pochylone co jest niedopuszczalne więc ten układ jest nie poprawny.
Prześle Ci fotę/opis obrazującą jak sprawdzić poprawność geometrii.
Zdiagnozuj usterkę jeśli wahacz okaże sie wadliwy wyślemy nowy. |
Hm, myślałem że nie masz nawet czasu ,by zaglądać tu
Widocznie :
https://www.youtube.com/watch?v=umu6R1NtQr8 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Jak tam postępy z prac ? |
|
|
|
|
uli27
młodzik
Dołączył: 19 Gru 2015 Posty: 58 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
gdzie taką ramę można kupić? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
U ludka, który je robi? Zagadaj na PW do niego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
kolarzysta
początkujący
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 3 Skąd: miasto kozy LBN
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016 odnośnie koła
|
|
|
Witajcie człowieki.
Pozwoliłem sobie napisać z racji takiej że od lat zajmuję się rowerami ich naprawą i budową.
Koło podczas budowy poddaje się zabiegowi symetryzacji. Używa się do tego symetryzatora. Takowy można kupić lub zrobić samemu.
Koło zaplata się wstępnie, następnie stara równomiernie naprężyć wszystkie szprychy (nie wkrętarką bo można jajco zrobić łatwo- będzie bicie pionowe). Potem przykłada się symetryzator z obydwu stron obręczy do punktu na osi który będzie bezpośrednio przylegał do ramy. Jeśli pomiar daje taki sam efekt z obu stron to koło jest zaplecione symetrycznie.
wygląda to tak
http://velo.pl/akcesoria/narzedzia/park-tool/wag-4
lub tak (składany)
http://velo.pl/akcesoria/narzedzia/park-tool/wag-5 |
|
|
|
|
ARTUR
stażysta
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 179 Skąd: Piła | Goteborg
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016
|
|
|
Witam koledzy , chciałem poinformować że prawdopodobnie cały zestaw opisany w tym temacie będzie na sprzedaż. Nie mogę znaleźć czasu żeby go dokończyć, jeżeli jest ktoś zainteresowany proszę o info na PW . Wszystko jest nowe i nie używane jedynie przedni amortyzator to używka BOXTERA . |
_________________
|
|
|
|
|
Jaroma
młodzik
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 63 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2016
|
|
|
... PW |
|
|
|
|
ARTUR
stażysta
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 179 Skąd: Piła | Goteborg
|
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016
|
|
|
Nie spodziewałem się że będzie aż tylu chętnych w tak krótkim czasie. Postaram się podliczyć wszystko w tym tyg i umieszczę ogłoszenie w odpowiednim dziale . Nie interesuje mnie sprzedaż na poszczególne elementy z braku czasu i faktu że mieszkam za granicą co wiąże się z większymi kosztami wysyłki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|