ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-BIKE NA RAMIE FALCON
Autor Wiadomość
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Zdecydowałem się jednak wyjść na zewnątrz ze sterownikiem , jak ktoś bardzo by się uparł to można wszystko upchać w środku ale z przedłużaniem kabli i lutowaniem na zewnątrz a później dorwać Chińczyka zeby to upchał w środku 😊 Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć sterownik przed wodą, wilgocią? Pada u mnie dość często i bez zabezpieczenia będzie lipa
_________________
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

Kup "plastik w śpreju" i wszystko wypsikaj tym. Ja tak zabezpieczam złącza w sabvotonie przed wodą przy montażu pod ramą. Bdb działa.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015   

tas, też o tym myślałem bo używam plastidipa do modów w aucie . Dzięki za potwiedzenie :razz:
_________________
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Witam koledzy , jestem po zmontowaniu baterii i chcę się zabrać za resztę gratów :razz: To moje pierwsze spotkanie ze sterownikiem i wolę się Was zapytać żeby niczego źle nie polutować/podłączyć . Dodam że do podłączenia mam tylko manetkę gazu (podłączone na zdjęciu ) oraz (włącznik on/off , i stacyjkę ) do podłączenia z przewodem od stacyjki sterownika , ale nie wiem który to przewód w sterowniku . Oczywiście pozostaje tez podłączenie MXUSA . Czego unikać i na co uważać ? Poniżej umieszczam PDF Wiring connection instruction oraz zdjęcie przewodów sterownika


upload images free

New Type Sabvoton sine wave motor controller SPEC---SSC series.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 602 raz(y) 374,16 KB

_________________
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   

Niczego nie unikać, jak będziesz podłączał zgodnie z instrukcją na nic też nie musisz uważać. Tam masz przecież każdy kabelek rozpisany i nawet napisane które podłączyć do czego żeby przeprowadzić hall test.
Stacyjka jak dobrze pamiętam u siebie to E-lock czy coś takiego, chyba czerwony przewód.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   


photo hosting

Właśnie podwajam przewody w silniku i nasuwają mi sie dwa pytania , Jakim sposobem zdjąć koszulkę przewodów nie przecinajac ich ? I czy mogę później zastąpić te koszulki z materiału zwykłymi termokurczliwymi ? Pytam ze względu na temperaturę.

MixhaL, Masz na myśli, B2 Red wire -Electric lock tak ?
Ps. Pierwszy raz zawsze najtrudnejszy ☺
_________________
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

osłona teflonowa oryginalnej izolacji jest znacznie wytrzymalsza niż jakaś tam koszulka termokurczliwa.
Proponuję jej nie usuwać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

Tak to jest E-lock i jest to z tego co widzę druga wtyczka od góry. Ale jeszcze sprawdź dla pewności z instrukcją.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

MixhaL, 4 posty wyżej pod zdjęciem dałem PDF z instrukcja , według niej chyba masz rację :wink:

http://postimg.org/image/6dbp6kvy5/

Przepchałem z trudnością podwójne przewody w silniki i jak widać na zdjęciu nie ma już miejsca ani na jeden więcej , chyba nie będę mógł założyć bezpiecznika . Czy po daniu podwójnych przewodów nadal istnieje duże ryzyko że spalę silnik ?
_________________
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

ARTUR napisał/a:
Czy po daniu podwójnych przewodów nadal istnieje duże ryzyko że spalę silnik ?
Tym większe jest ryzyko :razz: Ale masz przecież czujnik temperatury, nie starczy Ci?
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Sob 29 Sie, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Tym większe jest ryzyko
Dlaczego tym większe ryzyko ?
atomek1000 napisał/a:
Ale masz przecież czujnik temperatury, nie starczy Ci?

Za mało mam doświadczenia żeby to stwierdzić :wink: Twoim zdaniem wystarczy ?
_________________
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Cytat:
To samo się tyczy zasilania silnika, pod samą oś trzeba pociągnąć minimum 10AWG i tak z 10cm przed osią wchodzi na podwojone przewody fazowe fabrycznie.
Ja bym to tak zrobił.


Chodzi o to żeby dać 3 przewody od sterownika 10AWG i podłączyć je do podwojonych przy osi tak ? zostało mi tylko na max 2 kable (10,8 AWG) żeby pociągnąć , jak można rozwiązać ten problem ? Mam więcej zwykłych kabli jak to ma znaczenie .
_________________
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Jak podowisz kable to rośnie ryzyko że spalisz silnik bo.... nie spalisz kabli... które jako cienkie były swego rodzaju bezpiecznikiem.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

toft,
Ok , to w ten sposób .
To może pozostawię seryjne (pojedyncze kabelki a w zamian pociągnę przez oś dwa do bezpiecznika ? będzie to lepszym rozwiązaniem ? Bo i tak nie dam rady 5 dodatkowych kabli , max 3 .
_________________
 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Po lekkiej męczarni udało mi się przeciągnąć dwa cienkie kabelki jak od halli :mrgreen: Nie będą miały dużego prądu więc chyba dadzą rade ? Jak nie ma przeciwwskazań to zaczynam wszystko lutować .
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group