ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
StadtEV -> miejski pogromca korków
Autor Wiadomość
DaVE 
początkujący


Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: podróżnik
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   StadtEV -> miejski pogromca korków

Hey,
witam wszystkich aktywnych użytkowników forum,
w tym temacie będę ciągnął budowe roweru EV,
na podstawie ramy podwójnie amortyzowanej,
akumulatorów z odzysku z laptopów.

Budżet: ~2500zł
Rama: podwójnie amo
Prędkość: 40-50km/h
Zasięg: 50km>
Czas wykonania: <6 miesięcy


Zaczynam od baterii od laptopów które są już na stanie ilość niepoliczalna..
W trakcie rozbierania wszystkich aku ( ok 3000 baterii) i ich rozdzieleniu na pojedyńcze cele,
będe budował ładowarke na 24-48 baterii, tak aby jak najbardziej usprawnić proces
selekcji i parowania ogniw.


Kolejną czynnością będzie wybranie ramy, bądz gotowego roweru do modyfikacji ,
oraz decyzja na jakiej elektronie i silniku to bedzie działało.

Przymiarki do stworzenia skrzyni na aku i rozmieszczenia ich i sterownika.

Stworzenie 'skrzynii',

Połączenie aku w pakiety,

Wybranie ładowarki do ładowania tego cuda.

Dalej to lutowanie, lutowanie i upychanie, potem programowanie dobieranie akcesoriów itd.


Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i pomocne info,
Projekt rozłożony w czasie pół roku, abym mógł spokojnie podejść
do tematu i wszystko dopracować jak należy.
Budżet również nie jest sztywny.

IMG_1335.JPG
Na dzień dzisiejszy gołe ok 350 aku, plus ładowarka imax b6, którą się bawie od ok roku.
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 5,7 MB

 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Pierwsza porada - testuj ogniwa prądem 3A. Ponizej 2000mah odrzucaj.
 
 
DaVE 
początkujący


Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: podróżnik
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   StadtEV -> miejski pogromca korków

Dzięki za rade, jeszcze nie zdecydowałem nad typem chager/discharger,
chciałbym mieć podgląd poszczególnych cel,
biorę po uwagę zrobienie z układów scalonych plus zasilacz i interfejs pod kompa lub, ewentualnie
pare mikroprocesorowych.

ps. widziałem że finalnie atomek zrezygnowałeś z baterii z odzysku.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Szykuje się fajny projekt :D Chodziło o testowanie pojedynczych akumulatorów, czyli rozładowywanie ich takim prądem (3A). Te 2500 liczysz razem z akumulatorem i rowerem do przeróbki? Może być ciężko. Powodzenia :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   Re: StadtEV -> miejski pogromca korków

DaVE napisał/a:
...
Czas wykonania: <6 miesięcy
...

Co ty piszesz? Góra 4 do zlotu w maju ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Cytat:
widziałem że finalnie atomek zrezygnowałeś z baterii z odzysku

Zbyt dużo zachodu i niepewność. Lepiej zrobić raz a porządnie i miec spokój na długo. Dopłacic trochę i ma sie i lżejszy aku i żywotniejszy..
Czas poświęcony na testowanie tych ogniw nie zwróci ci sie pewnie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 08 Sty, 2016   

Ogniwo 18650 nawet jak ma 1Ah, przy 1A, jest lepsze od żeli :razz: . Weźmy aku 36V 20 Ah żelowe to 18-20kg, przy nędznych 18650 potrzebujemy 10S 20p, czyli 200 ogniw po 50g, daje 10kg. Może ktoś ma darmo, albo tanio? Jego wybór.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
DaVE 
początkujący


Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: podróżnik
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016   

Mechano napisał/a:
Szykuje się fajny projekt :D Chodziło o testowanie pojedynczych akumulatorów, czyli rozładowywanie ich takim prądem (3A). Te 2500 liczysz razem z akumulatorem i rowerem do przeróbki? Może być ciężko. Powodzenia :)


Biorąc pod uwagę pojemność celi powyżej 2Ah, rozładowanie 3A
to max 1,5C.
Wartość tą będę mógł zmniejszyć zwiększając pojemność aku do czego zapewne dojdzie,
do max wykożystnia miejsca w skrzynii.

Ta te 2500zł licze na reszte sprzętu poza już zakupionymi akusami,
samej ładowarki już w tą kwotę nie wliczam.

zeeltom napisał/a:
napisał/a:
...
Czas wykonania: <6 miesięcy
...

Co ty piszesz? Góra 4 do zlotu w maju ;)


Było by miło ale mam do rozmatowania ok 500 baterii od laptopów,
po 50 obudowach same palce od pękających plastików goją się pare dni..heh
Pewnie z tym mi zejdzie najdłużej.
Ale dzięki temu będę mógł mając taki wybór aku tj. modeli i pojemności,
tworzyć dobre pakiety tj. ta sama marka, model, kolor, przybliżona pojemność.

ATOMEK1000 napisał/a:


..


już trochę przerabiałem temat tych aku i faktycznie jeśli miałbym
tworzyć aku z tych baterii tylko do tego pakietu to jest to bez sensu,
taniej wyjdzie kupić pożądne nowe cele i zrobić z nich pakiet, ewentualnie zlecić to
komuś kto się na tym lepiej zna.

gienek333 napisał/a:

..


Za darmo to nawet nie chcą bić, a i gwałcić też nie chcą,
no chyba że się bardzo o to postara.. np. jak rząd niemiecki w ubiegłym roku,

Jeśli natomiast aku będą 2Ah to wystarczy ich połowa tj. 5kg.
Jedno jest pewne czas przy ich testowaniu to lata świetne żmudnej pracy..

Z tąd będę wdzięczny za wszelkie wskazówki nie tylko przy budowei ładowarki.


Prawdopodobnie zastosuje skrzynie tak jak w tym modelu EMX:
EMX motocross

Hey
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016   

Ja Ci mogę podpowiedzieć że jeśli robisz pakiet z akumulatorow z odzysku, szczególnie duzy pakiet, to warto przemyslec konstrukcje modulowa, tak by byla mozliwosc przygotowania sobie zapasowego modulu "1SP" lub "2SP". To "P" to oczywiscie oznacza segment mający tyle równoległych ogniw z jakich złożony jest pakiet. Chodzi o to by w razie problemów była możliwość względnie łatwego wypiecia segmentu gorszego/wadliwego i wpiecia rezerwowego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group