E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki |
Autor |
Wiadomość |
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza |
Zgadza się się wibracje na bardzo nie równym terenie są mocne szczególnie powyżej 4Bar w kołach. Ale na większości dróg nie ma tragedii, na filmach drgania są zawyżone z powodu słabej konstrukcji prototypowego uchwytu na telefon do nagrywania który wisi pod szyją.
piotrrs11 napisał/a: | Jaki czujnik temperatury stosujesz? |
http://www.ebay.com/itm/2...K%3AMEBIDX%3AIT
Z tą różnicą że wywaliłem ten metalowy element który prawie odpadł przy podgrzaniu zapalniczką do 150*C
lkuc18 napisał/a: | 4kWh? Nieźle |
Chyba nie do końca 4Kwh bo o ile się nie mylę to kwh mnoży się napięcie nominalne ogniw 3,7V razy Ah czyli 20s = 74v x 50Ah = 3,7Kwh ale to i tak niewiele zmienia
lkuc18 napisał/a: | Jaką Rw uznajesz za ok?
Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P |
Nie Brałem pod uwagę rezystancji wewnętrznej tylko pojemności, minimalne ogniwa jakie zastosowałem to około 1750mah. Na zrobienie tej baterii miałem 100szt baterii laptopowych czyli około 60Kg ale była to bardzo dobra seria prawdopodobnie nowe leżaki głęboko wyczerpane 1-2V ale jak widać nie zaszkodziło im to zbytnio
Zdecydowanie NIE . Miałem do czynienia w poprzednim rowerze z tego typu miernikami świecącymi. W domu lub w nocy jest fajnie . Ale na polu nawet w pochmurny dzień prawie nic nie widać a co dopiero w słoneczny dzień, Kombinowałem z rożnego rodzaju "zasłaniaczami" aby było co kolwiek widać w dzień . W tej konstrukcji wybrałem zdecydowanie lepszy typ wyświetlacza który w nocy też jest widoczny poprzez wbudowane podświetlenie. Może są zbyt duże ale nie przeszkadza mi to bo są bardzo czytelne w każdych warunkach.
hudy147 napisał/a: | Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:) |
Jak najbardziej zapraszam na wymianę doświadczeń |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
a to na pewno jest 9x7? jakaś duża prędkość Ci wychodzi jak na 79V (tak widać na filmach że Ci siada jak szybciej jedziesz), pomijam wagę roweru... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
Dzięki bloodyopel, rzeczywiście był potencjometr, skalibrowałem. |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
raymaxxx napisał/a: | a to na pewno jest 9x7? jakaś duża prędkość Ci wychodzi jak na 79V |
Tak twierdził gość co mi go sprzedawał . Ja nie mam co do tego pewności. Oznaczenie kodowe silnika to 9C36V800W1309080035 Może umie Ktoś rozszyfrować ? |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015
|
|
|
kamil22021990 napisał/a: | Nie Brałem pod uwagę rezystancji wewnętrznej |
Hmm. A nie obawiasz się zwarcia? Takie ogniwa których napięcie już spadło poniżej 2V są już raczej niebezpieczne.
Ogólnie to czy można olać Rw? ;P |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Hmm. A nie obawiasz się zwarcia? Takie ogniwa których napięcie już spadło poniżej 2V są już raczej niebezpieczne. |
Nie obawiam się , miałem doczynienia w poprzednim rowerze z bardzo rożnymi ogniwami i pracowały bez awaryjnie ponad rok, więc jakoś nie mam obaw ale wiadomo w każdych ogniwach mogą zdarzyć się usterki.
lkuc18 napisał/a: | Ogólnie to czy można olać Rw? ;P |
tak do końca to nie olałem tego tematu tylko poprostu nie przypisywałem ogniwom jednostek OHMA. Ale patrzyłem jaki jest spadek po obciążeniu ogniw 1A/ogniwo zazwyczaj było 0,15V - 0,2V więc bardzo dobrze jak na takie roczniki, Jeśli jakieś sztuki miały duże odchyły od tej normy to zostały odrzucane - ale takie automatycznie też pojemnością nie zachwycały. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Sympatyczne osiągi, ale... mimo wszystko rower to rower. Pomijam brak amortyzacji, co może przyprawić o ból d... tylko kierującego. Jednak czy prędkość 80-90 km/h na ścieżce (gdzie zdarzyć się może, że jakiś pieszy nagle wejdzie, jakiś rowerzysta z przeciwka się zagapi, o dzieciach czy psach nie wspominając) aby na pewno jest odpowiednia? No nic, w każdym razie pozostaje życzć baaaaardzo szerokiej drogi i duuuuzej wyobraźni. Zwłaszcza, że hamulce roweru to nie hamulce w sportowym aucie. Zgoda, przepisowe 25/h to ostra przesada, ale mimo wszystko i w drugą stronę przesadzać chyba nie warto... |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
No właśnie, hamulce! Twoje v-ki przy hamowaniu z 80km/h pewnie robią się czerwone i czuć ich zapach Miejmy nadzieje, że autor ścieżkami 80 nie śmiga a jedynie na asfalcie |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Fakt jest taki że w większości mamy taką tendencję: buduje się swój pierwszy rower i wtedy prędkość jest priorytetem, każdy chce poczuć wiatr we włosach, powyprzedzać skutery itp gdy już trochę w temacie EV się dojrzeje (najeździ się szybko, zobaczy jak często realnie można używać takich prędkości, jak nieekonomiczna jest jazda z takimi prędkościami przez opory powietrza), zaczyna się zmniejszanie obręczy, zwiększanie amperażu, stosowanie wolniejszych silników etc., byleby mieć większego "kopa" |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
To chyba o mnie |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Pykacz, myślę że wielu mogłoby się pod tym podpisać |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
Dlatego właśnie zdecydowałem się na wolniejszy silnik. Nie chcę zrobić sobie krzywdy. Chociaż z drugiej strony mam nadzieje ze 40kmh pojedzie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015
|
|
|
kamil22021990 napisał/a: | ..tylko poprostu nie przypisywałem ogniwom jednostek OHMA. Ale patrzyłem jaki jest spadek po obciążeniu ogniw 1A/ogniwo zazwyczaj było 0,15V - 0,2V więc bardzo dobrze jak na takie roczniki, Jeśli jakieś sztuki miały duże odchyły od tej normy to zostały odrzucane - ale takie automatycznie też pojemnością nie zachwycały. |
I dlatego trwałość tak robionego równoległego pakietu, mimo że z używek jest dobra. Bo tak zrobiony segment jest potem długo równy pod obciążeniem i pracuje stabilnie.
Pogratulowac wytrwałości przy segregowaniu takiej ilości ogniw. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
przenikanie napisał/a: | Jednak czy prędkość 80-90 km/h na ścieżce |
Bez przesady kaskaderem nie jestem ani zabójcą .
atomek1000 napisał/a: | Twoje v-ki przy hamowaniu z 80km/h pewnie robią się czerwone i czuć ich zapach |
Przy hamowaniu awaryjnym być może dostają wycisk, ale zazwyczaj do zhamowania pojazdu wystarcza E-ABS który w tym sterowniku działa bardzo skutecznie (zwiera fazy) niestety kosztem regenu którego nie ma.
bloodyopel napisał/a: | jak nieekonomiczna jest jazda z takimi prędkościami przez opory powietrza |
Jestem tego świadomy ale nic nie stoi na przeszkodzie mieć 4KW i jeździć takim rowerem ekonomicznie 40km\h (500w)
WojtekErnest napisał/a: | Pogratulowac wytrwałości przy segregowaniu takiej ilości ogniw. |
Zrobienie Baterii zajeło mi jakieś 2 miesiące przy 5 ładowarkach |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Zrób sobie jeden równoległy segmencik na zapas. Jak kiedyś któryś z eksploatowanych będzie slabszy lub się uszkodzi, wtedy szybka zmiana bez istotnej przerwy w jeżdżeniu.
A ten slabszy, wymieniony, spokojnie mierzysz, naprawiasz i znów masz pelnosprawna rezerwę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|