ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki
Autor Wiadomość
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza :lol:

Zgadza się się wibracje na bardzo nie równym terenie są mocne szczególnie powyżej 4Bar w kołach. Ale na większości dróg nie ma tragedii, na filmach drgania są zawyżone z powodu słabej konstrukcji prototypowego uchwytu na telefon do nagrywania który wisi pod szyją.
piotrrs11 napisał/a:
Jaki czujnik temperatury stosujesz?

http://www.ebay.com/itm/2...K%3AMEBIDX%3AIT
Z tą różnicą że wywaliłem ten metalowy element który prawie odpadł przy podgrzaniu zapalniczką do 150*C
lkuc18 napisał/a:
4kWh? Nieźle :)


Chyba nie do końca 4Kwh bo o ile się nie mylę to kwh mnoży się napięcie nominalne ogniw 3,7V razy Ah czyli 20s = 74v x 50Ah = 3,7Kwh ale to i tak niewiele zmienia ;)
lkuc18 napisał/a:
Jaką Rw uznajesz za ok?
Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P

Nie Brałem pod uwagę rezystancji wewnętrznej tylko pojemności, minimalne ogniwa jakie zastosowałem to około 1750mah. Na zrobienie tej baterii miałem 100szt baterii laptopowych czyli około 60Kg ale była to bardzo dobra seria :D prawdopodobnie nowe leżaki głęboko wyczerpane 1-2V ale jak widać nie zaszkodziło im to zbytnio
bloodyopel napisał/a:
Albo to + bocznik: http://www.aliexpress.com...2032460461.html

Malutkie a wyraźne. Mam zamontowane w ładowarce i spisuje się ok ;) dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia

Zdecydowanie NIE . Miałem do czynienia w poprzednim rowerze z tego typu miernikami świecącymi. W domu lub w nocy jest fajnie . Ale na polu nawet w pochmurny dzień prawie nic nie widać a co dopiero w słoneczny dzień, Kombinowałem z rożnego rodzaju "zasłaniaczami" aby było co kolwiek widać w dzień . W tej konstrukcji wybrałem zdecydowanie lepszy typ wyświetlacza który w nocy też jest widoczny poprzez wbudowane podświetlenie. Może są zbyt duże ale nie przeszkadza mi to :) bo są bardzo czytelne w każdych warunkach.
hudy147 napisał/a:
Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:)

Jak najbardziej zapraszam na wymianę doświadczeń :)
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

a to na pewno jest 9x7? jakaś duża prędkość Ci wychodzi jak na 79V (tak widać na filmach że Ci siada jak szybciej jedziesz), pomijam wagę roweru...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Dzięki bloodyopel, rzeczywiście był potencjometr, skalibrowałem.
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

raymaxxx napisał/a:
a to na pewno jest 9x7? jakaś duża prędkość Ci wychodzi jak na 79V

Tak twierdził gość co mi go sprzedawał . Ja nie mam co do tego pewności. Oznaczenie kodowe silnika to 9C36V800W1309080035 Może umie Ktoś rozszyfrować ?
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

kamil22021990 napisał/a:
Nie Brałem pod uwagę rezystancji wewnętrznej

Hmm. A nie obawiasz się zwarcia? Takie ogniwa których napięcie już spadło poniżej 2V są już raczej niebezpieczne.
Ogólnie to czy można olać Rw? ;P
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

lkuc18 napisał/a:
Hmm. A nie obawiasz się zwarcia? Takie ogniwa których napięcie już spadło poniżej 2V są już raczej niebezpieczne.

Nie obawiam się , miałem doczynienia w poprzednim rowerze z bardzo rożnymi ogniwami i pracowały bez awaryjnie ponad rok, więc jakoś nie mam obaw ale wiadomo w każdych ogniwach mogą zdarzyć się usterki.
lkuc18 napisał/a:
Ogólnie to czy można olać Rw? ;P

tak do końca to nie olałem tego tematu tylko poprostu nie przypisywałem ogniwom jednostek OHMA. Ale patrzyłem jaki jest spadek po obciążeniu ogniw 1A/ogniwo zazwyczaj było 0,15V - 0,2V więc bardzo dobrze jak na takie roczniki, Jeśli jakieś sztuki miały duże odchyły od tej normy to zostały odrzucane - ale takie automatycznie też pojemnością nie zachwycały.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Sympatyczne osiągi, ale... mimo wszystko rower to rower. Pomijam brak amortyzacji, co może przyprawić o ból d... tylko kierującego. Jednak czy prędkość 80-90 km/h na ścieżce (gdzie zdarzyć się może, że jakiś pieszy nagle wejdzie, jakiś rowerzysta z przeciwka się zagapi, o dzieciach czy psach nie wspominając) aby na pewno jest odpowiednia? No nic, w każdym razie pozostaje życzć baaaaardzo szerokiej drogi i duuuuzej wyobraźni. Zwłaszcza, że hamulce roweru to nie hamulce w sportowym aucie. Zgoda, przepisowe 25/h to ostra przesada, ale mimo wszystko i w drugą stronę przesadzać chyba nie warto...
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

No właśnie, hamulce! Twoje v-ki przy hamowaniu z 80km/h pewnie robią się czerwone i czuć ich zapach :mrgreen: Miejmy nadzieje, że autor ścieżkami 80 nie śmiga a jedynie na asfalcie :wink:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Fakt jest taki że w większości mamy taką tendencję: buduje się swój pierwszy rower i wtedy prędkość jest priorytetem, każdy chce poczuć wiatr we włosach, powyprzedzać skutery itp :D gdy już trochę w temacie EV się dojrzeje (najeździ się szybko, zobaczy jak często realnie można używać takich prędkości, jak nieekonomiczna jest jazda z takimi prędkościami przez opory powietrza), zaczyna się zmniejszanie obręczy, zwiększanie amperażu, stosowanie wolniejszych silników etc., byleby mieć większego "kopa" :wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

To chyba o mnie :grin:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Pykacz, myślę że wielu mogłoby się pod tym podpisać :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Dlatego właśnie zdecydowałem się na wolniejszy silnik. Nie chcę zrobić sobie krzywdy. Chociaż z drugiej strony mam nadzieje ze 40kmh pojedzie :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

kamil22021990 napisał/a:
..tylko poprostu nie przypisywałem ogniwom jednostek OHMA. Ale patrzyłem jaki jest spadek po obciążeniu ogniw 1A/ogniwo zazwyczaj było 0,15V - 0,2V więc bardzo dobrze jak na takie roczniki, Jeśli jakieś sztuki miały duże odchyły od tej normy to zostały odrzucane - ale takie automatycznie też pojemnością nie zachwycały.

I dlatego trwałość tak robionego równoległego pakietu, mimo że z używek jest dobra. Bo tak zrobiony segment jest potem długo równy pod obciążeniem i pracuje stabilnie.
Pogratulowac wytrwałości przy segregowaniu takiej ilości ogniw. :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   

przenikanie napisał/a:
Jednak czy prędkość 80-90 km/h na ścieżce

Bez przesady kaskaderem nie jestem ani zabójcą .
atomek1000 napisał/a:
Twoje v-ki przy hamowaniu z 80km/h pewnie robią się czerwone i czuć ich zapach :mrgreen:

Przy hamowaniu awaryjnym być może dostają wycisk, ale zazwyczaj do zhamowania pojazdu wystarcza E-ABS który w tym sterowniku działa bardzo skutecznie (zwiera fazy) niestety kosztem regenu którego nie ma.
bloodyopel napisał/a:
jak nieekonomiczna jest jazda z takimi prędkościami przez opory powietrza

Jestem tego świadomy ale nic nie stoi na przeszkodzie mieć 4KW i jeździć takim rowerem ekonomicznie 40km\h (500w)
WojtekErnest napisał/a:
Pogratulowac wytrwałości przy segregowaniu takiej ilości ogniw. :-)

Zrobienie Baterii zajeło mi jakieś 2 miesiące przy 5 ładowarkach
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   

Zrób sobie jeden równoległy segmencik na zapas. Jak kiedyś któryś z eksploatowanych będzie slabszy lub się uszkodzi, wtedy szybka zmiana bez istotnej przerwy w jeżdżeniu.
A ten slabszy, wymieniony, spokojnie mierzysz, naprawiasz i znów masz pelnosprawna rezerwę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group