ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Problem z połączeniem szeregowym dwóch silników bocznikowych
Autor Wiadomość
fidzio
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lip, 2008   Problem z połączeniem szeregowym dwóch silników bocznikowych

Witam

Wraca temat kolejowego wózka akumulatorowego. Ponieważ jeden fachowiec stwierdził, że silnik od melexa nie nadaje się do ciągłej pracy "w tył" czyli w lewo bo będzie się grzał itp wybór padł na dwa silniki prądu stałego prądu stałego (ex prądnice od GAZ-a) o mocy 900W i 24V. Są to równoległe maszyny prądu stałego. Chcialbym aby rozruch tych silnikow prowadzony byl najpierw gdy są połączone szeregowo a potem równolegle. Nie wiem jak należy dokonać połączenia uzwojeń wzbudzenia tych silników. Czy należy je połączyc po prostu w szereg tak jak wirniki, czy same wirniki mają byc połączone szeregowo a wzbudzenie ma być podłączone normalnie równolegle w każdym silniku. Dodatkowo podczas eksperymentów zauwazyłem, że jeden z silników po pewnym czasie (ok 10s) rozpędza się abrdziej niż drug, dodam że te testy robiłem bez obciążenia (silnik luzem), i w momencie gdy "dociążałem" silnik który się szybciej kręcił obroty obu silników na jakiś czas się stabilizowały. Na starcie silniki połączone szeregowo mają równo po 12V na każdy silnik po czym po tych 10 s na jednym silniku jest 8V a na drugim 16. W moim pojeździe oba silniki będą miały takie samo obciązanie więc nie wiem czy się tym przejmowac czy nie warto?

Z góry dziękuje za pomoc

Grzegorz Fidler
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   

Niektóre prądnice (tak silnik z melex’a) mają szczotkotrzymacze ukierunkowane do pracy w jednym kierunku, można spróbować to przerobić do pracy w dwa kierunki.
Trzeba sprawdzić czy uzwojenia na silniku nie są przystosowane do jednego kierunku obrotów – zapodaj zdjęcia.
Prądnica zasilana jako silnik ma małą sprawność <50%.
Skoro są to te same silnik (prądnice), to obie metody połączenia są dobre, skoro tylko do rozruchu (uzwojenie stojana pobiera tylko 5-10% mocy całkowitej)
Będziesz tu miał dużo styczników (rozruch, zmiana kierunku), proponuje silniki połączyć od razu równolegle i zastosować tani regulator prądu, na niskie napięcia tranzystory mocy są tanie.
 
 
fidzio
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   

Dzięki za odpowiedź.

Slawek napisał/a:
Niektóre prądnice (tak silnik z melex’a) mają szczotkotrzymacze ukierunkowane do pracy w jednym kierunku, można spróbować to przerobić do pracy w dwa kierunki.
Trzeba sprawdzić czy uzwojenia na silniku nie są przystosowane do jednego kierunku obrotów – zapodaj zdjęcia.


Tak było jeden biegun wzbudzenia był połączony do szczotek, ale "wyciągnąłem" wzbudzenie na zewnątrz i teraz zasilane uzwojeń wzbudzenia jest niezalżnie. I obraca się to całkiem ładnie w dwie strony przy czym na początku wydawało dziwne odgłosy kręcąc się w drugą stronę. Jednak obecnie jakby przycichło (szczotki się dotarły?)

Cytat:
Skoro są to te same silnik (prądnice), to obie metody połączenia są dobre, skoro tylko do rozruchu (uzwojenie stojana pobiera tylko 5-10% mocy całkowitej)
Będziesz tu miał dużo styczników (rozruch, zmiana kierunku)

Zgadza się przy czym to ma być pojazd imitujący zabytkowy, wiecie rozumiecie :) Nawiasem mówiąc styczniki już mam

Cytat:
proponuje silniki połączyć od razu równolegle i zastosować tani regulator prądu, na niskie napięcia tranzystory mocy są tanie.

Następny pojazd chce tak zrobić

P.S Z czego wynika tak niska sprawność użycia prądnic jako silniki? Jeżeli te prądnica mają we dwie moc po 900W (Niby 1,8kW) mam rozumiec ze osiągną one moc te 1,8 razy 0,5 czyli 900W (tak jakby była jedna?)
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   


Szczotko trzymacze z silnika z melex’a, oś ich jest przesunięta, a więc zalecane są obroty tylko w jedną stronę.

Tu masz link o zastosowaniu prądnicy jako silnika..

http://darmowa-energia.ek...to/e_rower.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group