ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
mnóstwo pytań...
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

zenek-888 napisał/a:
nie ma co się o opory toczenia spinać skoro i tak będzie wspomaganie.


Jak chcesz żeby mało prądu pobierał to na opory też zwracaj uwagę.
Generalnie zawsze lepiej mieć oddzielny rower pod elektryka więc zakup dawcy jest ok.
Nie masz wtedy spinki że coś piłujesz czy rozginasz na ramie pod oprzyrządowanie elektryczne a jak Ci się zachce jazdy na analogowym rowerze to masz pod ręką.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Tomas napisał/a:

Nie masz wtedy spinki że coś piłujesz czy rozginasz na ramie pod oprzyrządowanie elektryczne a jak Ci się zachce jazdy na analogowym rowerze to masz pod ręką.

Mi silnik pod kasetę wszedł niemal idealnie w ramę, bez rozginania.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

wookie napisał/a:

Mi silnik pod kasetę wszedł niemal idealnie w ramę, bez rozginania.


Ale haki żeby wszedł głębiej już pewnie będziesz musiał podpiłować ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
zenek-888 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: wpl
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

powiem wam, panowie, że zniechęciłem się do przerabiania aktualnego rowerka ze względu na to, iż powiedzieliście mi, że powrót jest ciężki, a szczególnie chodzi o to wyciąganie wtyków...
a jak obejrzałem parę filmików i się wsłuchałem, że to jednak słychać...
to ja chcę elektryka ale i chcę swój bezszelestny niemal na cienkich. na takich cienkich to by było słychać ten silnik... a ja nie chcę ;) znaczy się chcę mieć możliwość pośmigać też normalnie
a jak będa oponki szumiały to się jakoś zleje.
ok dopłacę do tej imprezy na rowerek górski, skoro ma silnik pomagać, to nie musi być aż tak opływowo ;) tym bardziej, że wyczytałem, że mniejsze koło to efektywniej podaje silnik
pomóżcie tylko:
czy mogę brać ten z linka stalowy, bez amorka...
czy polować na inne, ze świadomością, że przepłacam za części, które zaraz zdejmę: tylne koło, opona etc...

brać tego sztywniaka ze stali

czy polować na te:
przypominam: ja nie jeżdżę górsko, a na tyle co się zdarzy w kpn wjechać to i na swoim authorze dawałem radę pod góry i po korzeniach.

tak że główne założenie: niska cena.. ten stalowy mi odpowiada, bo myślę, że 21 rama będzie na mnie git. 184cm wzrostu, 83kg wagi. (czy lepsza 20?)

zakładam zmianę koła, kasety, przerzutki...

stalowy (tu się dziś kończy, więc muszę wiedzieć, czy licotować i do ilu??: http://allegro.pl/swietny...5690638739.html

alu tańszy http://allegro.pl/mongoos...5694281513.html

alu droższy (myślę że za dużo wylicytują) http://allegro.pl/special...5694315698.html


edit:
słuchajcie - a klamki to się też zmienia, za każdym razem? w sensie budując elektryka.. czytałem o jakichś czujnikach hamowania,więc zakłądałem, że się zmienia klamki..

no bo skoro tak.. to może ja se po prostu kupię ramę...
skoro mam zmienić tylne koło (napęd), klamkomanetki na klamki... łańcuch, może i korbę, żeby większy blat... pedały, siodełko...

reasumując 2: czy koniecznie potrzebuję amortyzator i ramę alu??
bo te gianty buldery są starsze na cromo a nowsze na alu. ale na alu to już 500zł ;/
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Rama gianta wygląda najsolidniej. Miałem podobnego i nie do zdarcia rama. Teraz żona nim jeździ. Alu była mocna a co dopiero cr-mo. Zyskasz na sztywności. Ja bym ją brał. Nie widać na foto mocowania tylnej piasty ale zakładam że jest wystarczająco głębokie pod ośke silnika ale w razie co się spiłuje.
Poszukaj ewentualnie podobnej samej ramy i podlinkuj chociaż wątpię żebyś znalazł taniej niż tu cały rower.
 
 
zenek-888 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: wpl
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

czyi nie upierać się na alu i amortyzacji. to mi pasuje :)
znalazem coś jeszcze lepszego: w sensie wyposażony w jakieś duperele i cena podobna a to to samo chyba: no i rama ciut mniejsza:
http://allegro.pl/giant-b...5696335655.html

bo ten z pierwszego linku ma ramę 21' - obawiam się, że może być nieco za duża na mnie 184cm

boulder city...
zakładam, że to to samo tylko te dodatki.

sam mam starego treka 800 (to już kultowy model, 20 letni ;) ) na cro-mo, ale on jest na mnie za mały, zdecydowanie... bo to po siostrze jeszcze... 17 cali ;/ więc jego nie przerobię.

WAŻNE:
tylko czy w tę ramę ja upchnę skrzyneczkę z aku? w trójkąt? bo to wąziutkie rurki...
no i czy wejdzie mi tam koło z silnikiem z tyłu?? żebym się nie wpakował panoćki...

rozumiem, że te gripshifty i klamki muszę zmienić koniecznie?
klamki, vbrejki i tylne alivio mam w treku, więc pasowałyby...

tylko czy da tam się vbrejki zamontować??
w treku miałem wcześniej te starsze i vbrejki dało radę.. tutaj też są te starsze... ale jakoś linka przez środek... chyba że tego tak nie trzeba przepuszczać i można bokiem
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Ten czarny ma inną ramę, lepszą.
Rozm. 21 będzie w sam raz na ten wzrost.
zenek-888 napisał/a:
czyi nie upierać się na alu i amortyzacji. to mi pasuje

Jeśli chcesz coś co nie przypomina tylko wyglądem amortyzator to minimum 500 więcej musisz doliczyć na sam amor. Jak nie będziesz jeździł 50km/h po dziurach krawężnikach to da się przeżyć.
 
 
zenek-888 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: wpl
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

a mnie się wydaje, że rama jest taka sama.
kuźwa no..
tak naprawdę to i tak wywalę cały tył...

i ja nie jestem przekonany że 21' będzie na mnie ok...
acz teraz jeżdżę na 22' ale cross...

wiesz.. nie chcę się sprzeczać...
ale wydaje mi się że ten niebieski z drugiego linku jest więcej wart... ten czarny 21' był wyszykowany na sprzedaż przez firmę...
ten niebieski pójdzie za 300.. sprzedaje użytkownik.

no i rama... jesteś pewien, że różnią się czymś innym prócz koloru i wielkości? :idea:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

ehh... popatrz na węzeł przy rurze siodłowej, popatrz na węzeł przy mocowaniu tylnej osi, nie mówiąc o grubości samych rur.
Oczywiście jak potrzebujesz mniejszy rozmiar to...
Jak pytasz o radę to rozważ najpierw sam czego potrzebujesz
 
 
zenek-888 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: wpl
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

ok
proszę o pomoc w kwestii ustalenia, co bym potrzebował z tego roweru czarnego z aukcji ten 21 cali, co kolega @ tomas polecał.
co wywalam, co zostaje?
http://pokazywarka.pl/25e2gz/#zdjecie16201460
napisze ktoś?

buduję elektryka, napęd na tylne koło.

zmieniam przerzutkę na pewno, pewnie korbę też trzeba będzie zmieniać dla zwiększenia prędkości.

żebym się nie wpakował z zakupem.. :(
żeby się nie okazało, ze np. nie mogę korby dużej wziąć...
bo że sztyuca siodełka jest jakaś cienka i będzie pewnie trudniej coś na to dostać to już widać...
stery też nietypowe, chyba 1 cal..
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

Jak dla mnie to o same stery 1calowe odpada. Nie znajdziesz na to sensownego amortyzatora jeśli w przyszłości będziesz chciał zainwestować w coś lepszego.
 
 
zenek-888 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 19
Skąd: wpl
Wysłany: Śro 30 Wrz, 2015   

ate linki od spodu górnej ramy co idą... od hamulca i przerzutki...
nie będą wykluczały albo mocno utrudniały montażu skrzyneczki z ustrojstwem??

reasumując wyszło mi, że:
potrzebuję z tego roweru:
ramę, widelec z kierownicą itd. (no całość, bez rozbierania), suport i sztycę siodełka. wsjo

w starym treku mam: vbrejki, alivio z tyłu, spd - to przeszczepimy
a dokupi się korby, przerzutkę przód, tylne zębatki, łańcuch, manetki przerzutek, koła, opony.

z elektryka będzie koło tył, klamki do vbrejk (czy konieczne jest zintegrowanie z hamowaniem? chciałbym tempomat...)

coś pominąłem?
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015   

Witam. Jestem tu nowy choć na forum zaglądam od roku.
Już mam odruch bezwarunkowy by zawsze sprawdzić co nowego :grin:
Analogicznie od zaglądania do realizacji.
W związku z tym mam kilka pytań i próśb o poradę.

Cel, części:

Jazda po drogach utwardzonych, płaskich. Prędkość przelotowa 30/35 km, czasem max 60/65.

Rower, części:

Będzie to rower crossowy, koło 28, rama 21. Szukam dobrej oferty.
Silniki kaseta 10/6 nine .
Sterownik GT 1500 ( sklep nexun )
Bateria 12 Turing lub li-ion.

Pytania:

1. Czy nie będzie problemu z montażem silnika w ramie cross.
Jeżeli chodzi o odległość między widelcami. Problemu nie widzę w miejscu samego mocowania, lecz ma wątpliwości czy silnik nie będzie wadził o widelce, gdyż w rowerze typu cross, widelce schodzą się bardziej niż jest to w MTB itp. Przez co nie da się w nim zamontować szerszych opon, bo jest tam na styk.
Być może tylko mi się wydaje.

2. Czy warto zainwestować w sterownik vectorowy i dopłacić 700 zł. Zwykły GT 1500 kosztuje 400 zł. Co zyskam, nie planuje więcej niż 60 -70 v.

3. Bateria odwieczny dylemat.
Li- ion 16s8p lub Turing 12 szt.
Czy baterie li- ion można doładowywać w dowolnym momencie tak jak li po.

Z gory dziękuje :razz:
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015   

1. Jaka to konkretnie rama (model)?

2. Raczej warto: cichsza praca, większa efektywność - mniejsze grzanie silnika, sterowanie prądem (momentem obrotowym), itd... Sporo info o tym sterowaniu znajdziesz nawet tutaj na forum w dziale Kontrolery BLDC.

3. Oczywiście że można doładowywać litowe aku. Tu nie ma efektu pamięci jak w niklowych.
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015   

Do tego projektu moim zdaniem nie warto dokładać aż 700zł za sterownik wektorowy. Można za tą kasę zrobić większą baterię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group