ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
mnóstwo pytań...
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015   

Też mi się wydaje, że nie warto.
Do lasu, w góry, teren tak, ale na szosę to niezbyt.
Lepiej zostawić albo wydać na aku, tak jak wspominali rozmówcy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015   

lkuc18 napisał/a:
1. Jaka to konkretnie rama


Jeszcze nie kupiony, celuje w :
- unibike viper disc GTS
- Merida crossway 100
- Merida crossway 300
- Mérida crossway 40-D
-Kellys Cliff 90

Co byscie wybrali, może jakaś alternatywa. Najważniejsze by zmieścił się silnik, rower miał pozycje zbliżoną do trekinga ze wzgledu na małe schorzenia taki typ roweru nie powoduje dyskomfortu. Cena za rower max 2400 zł. ( jeszcze przecież elektryfikacja więc bez szaleństw ) :)
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015   



Czy możecie zmierzyć te odległości posiadacze silnika nine kasety.
Od osi silnika do końca wysokości.
Szerokość między widelcami w miejscu gdzie kończy się silnk.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015   

Szukałeś rysunku technicznego tego silnika na stronie producenta/sklepu?
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Pierwsza koncepcja:

Silniki kaseta 10/6 nine .
Sterownik GT 1500 ( sklep nexun )
Bateria 12 Turing lub li-ion.

Jak tak czytam to forum, strona po stronie, dochodzę do wniosku, że w końcu i na mnie przyszedł by ten czas, kiedy było by mało :razz: więc zrobię to i :

Gdzie kupić ramę vector ?
silnik mxus xf 40 3000 w ( tak wiem obudziłem się za pózno, było zamówienie grupowe )
Czy Sabvoton SVMC072080 wystarczy, czy szukać coś lepszego ?
Czy nadal będzie to rower i będe mógł normalnie pedałować w miare możliwości :?:
Czy kwota 8000 - 10000 ZŁ wystarczy by złożyć coś sensownego ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

1. Za granicą, podbij do kolegi MixhaL albo Adamo, mają taką ramę.
2. No za późno, bo zamówienie grupowe jest już w trakcie realizacji, ale mocno przeciążony i zabezpieczony termicznie klasyczny silnik też swoje potrafi.
3. 80A ciągłego to jest więcej niż wytrzyma Mxus, a nawet RHR. Straszna to jest moc na wektorowym
4. To będzie motocykl z pedałami, będą się kręcić ;)
5. Tu nie chodzi tylko o elementy elektryczne, ale i rowerowe. Im dłużej będziesz składać tym więcej okazji na zakup trafisz i tym lepszy stosunek cena/jakość otrzymasz.

Przez zimę powstaje masa superbajków, na wiosnę powinno być sporo opisów z budowy więc będzie się można wzorować na konkretnych maszynach unikając niepotrzebnych problemów i wydatków na nie optymalne rozwiązania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Dzięki tas.
1. Gdzieś znalazłem, że produkuje takie ramy polski producent.
3. 80 A Z Sabovtona da radę, to bardzo dużo :?: odpowiednio :razz: :?:
4. Będę tylko udawał że pedałuje - nie ma szans w razie( finished aku) popedałować do domu 20 km :?:
5. Wstępny kosztorys robiłem samej ramy - hmm - dwupółka najdroższa, używana to ryzyko ale może coś się znajdzie w dobrej cenie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Znam z 15 ludków osobiście, co polowali na 2 półki na alledrogo/olx i upolowali niezłe sztuki.
Dumpery to samo. Po prostu trzeba być cierpliwym jeśli chce się coś fajnego w dobrej cenie (tyczy się to wielu elementów).
Niestety cierpliwość to towar deficytowy u przyszłych rajderów ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Odnośnie aku. Lepiej poczekać do wiosny i zbudować, czy można zrobić już teraz i niech sobie czeka na dobre czasy :?:
Gdzieś znalazłem twoje zdjęcie przyszłego e bike, właśnie wtedy zmieniłem koncepcje na customa :wink: co to za rama tam była :?:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Tam była polska rama Falcon.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

tak, robię na polskiej myśli technicznej
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Możecie wytłumaczyć mi jedną rzecz.

Zakładając, że posiadam silnik, który może przyjąć 80 A.

Chcąc wykorzystać optymalnie możliwości, muszę zasilić go prądem 80A.

Robię to za pomocą sterownika. Czyli to od niego zależy, jaki prąd popłynie do silnika bez względu na akumulator (o ile jest w stanie tyle oddać ).

No właśnie --- od czego to zależy .

Budując aku np. 16s9p lilion, czyli około 60 v lub 16s3p, czyli 67 v mogę pobrać bezpiecznie 80 A ?

Ah-to pojemność, od tego zależy, ile przejadę (plus czynniki zewnętrzne ).

V-napięcie - od tego zależy jaką prędkość max. osiągnę.

A - wydajność prądowa, tyle ile mogę pobrąć max z akumulatora, wpływa na przyspieszenie -

Czyli mogę mieć aku 48 v lub 100 v i mieć identyczne przyspieszenie tylko inne prędkości maksymalne ?

Czy dobrze to rozumie, próbuje sobie wszystko w głowie poukładać :wink:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Tak wszystko dobrze :) Pamietaj jednak ze Ah przy roznych napieciach moga byc te same ale ilosc energii Wh bedzie inna.
Wh to napiecie aku * Ah aku.
Z 9p liion mozna wziac 80A ale musza to byc markowe ogniwa 'wysokopradowe' typu Panasonic 18650pf lub jeszcze bardziej wysokopradowe Samsung 25R, Lg he4 i tym podobne
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Dokładnie tak jest. Wolty odpowiadają za prędkość a ampery za przyspieszenie.
 
 
danit 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015   

Acha, czyli jest jeszcze jedno pojęcie :razz:
Watogodzina = Amperogodzina x Napięcie, Czyli aby móc bezpiecznie pobierać 80 A z aku.trzeba mieć przynajmniej 67 v i dość dużą pojemność. Rozumie to tak, że duża pojemność i duże napięcie to duża możliwość dużego bezpiecznego zabierania energii nawet 80 A.

Więc można pobrać dużo energii nawet ze słabych ogniw jak będą wystarczająco pojemne pakiety ?

Jakie aku byś musiał zbudować atomek1000, aby można było pobierać bezpiecznie 60A ? Z tym 80 A to przesadziłem, tylko przykład.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group