|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
mnóstwo pytań... |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015
|
|
|
Też mi się wydaje, że nie warto.
Do lasu, w góry, teren tak, ale na szosę to niezbyt.
Lepiej zostawić albo wydać na aku, tak jak wspominali rozmówcy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Paź, 2015
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | 1. Jaka to konkretnie rama |
Jeszcze nie kupiony, celuje w :
- unibike viper disc GTS
- Merida crossway 100
- Merida crossway 300
- Mérida crossway 40-D
-Kellys Cliff 90
Co byscie wybrali, może jakaś alternatywa. Najważniejsze by zmieścił się silnik, rower miał pozycje zbliżoną do trekinga ze wzgledu na małe schorzenia taki typ roweru nie powoduje dyskomfortu. Cena za rower max 2400 zł. ( jeszcze przecież elektryfikacja więc bez szaleństw ) |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015
|
|
|
Czy możecie zmierzyć te odległości posiadacze silnika nine kasety.
Od osi silnika do końca wysokości.
Szerokość między widelcami w miejscu gdzie kończy się silnk. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015
|
|
|
Szukałeś rysunku technicznego tego silnika na stronie producenta/sklepu? |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015
|
|
|
Pierwsza koncepcja:
Silniki kaseta 10/6 nine .
Sterownik GT 1500 ( sklep nexun )
Bateria 12 Turing lub li-ion.
Jak tak czytam to forum, strona po stronie, dochodzę do wniosku, że w końcu i na mnie przyszedł by ten czas, kiedy było by mało więc zrobię to i :
Gdzie kupić ramę vector ?
silnik mxus xf 40 3000 w ( tak wiem obudziłem się za pózno, było zamówienie grupowe )
Czy Sabvoton SVMC072080 wystarczy, czy szukać coś lepszego ?
Czy nadal będzie to rower i będe mógł normalnie pedałować w miare możliwości
Czy kwota 8000 - 10000 ZŁ wystarczy by złożyć coś sensownego ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015
|
|
|
1. Za granicą, podbij do kolegi MixhaL albo Adamo, mają taką ramę.
2. No za późno, bo zamówienie grupowe jest już w trakcie realizacji, ale mocno przeciążony i zabezpieczony termicznie klasyczny silnik też swoje potrafi.
3. 80A ciągłego to jest więcej niż wytrzyma Mxus, a nawet RHR. Straszna to jest moc na wektorowym
4. To będzie motocykl z pedałami, będą się kręcić
5. Tu nie chodzi tylko o elementy elektryczne, ale i rowerowe. Im dłużej będziesz składać tym więcej okazji na zakup trafisz i tym lepszy stosunek cena/jakość otrzymasz.
Przez zimę powstaje masa superbajków, na wiosnę powinno być sporo opisów z budowy więc będzie się można wzorować na konkretnych maszynach unikając niepotrzebnych problemów i wydatków na nie optymalne rozwiązania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015
|
|
|
Dzięki tas.
1. Gdzieś znalazłem, że produkuje takie ramy polski producent.
3. 80 A Z Sabovtona da radę, to bardzo dużo odpowiednio
4. Będę tylko udawał że pedałuje - nie ma szans w razie( finished aku) popedałować do domu 20 km
5. Wstępny kosztorys robiłem samej ramy - hmm - dwupółka najdroższa, używana to ryzyko ale może coś się znajdzie w dobrej cenie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015
|
|
|
Znam z 15 ludków osobiście, co polowali na 2 półki na alledrogo/olx i upolowali niezłe sztuki.
Dumpery to samo. Po prostu trzeba być cierpliwym jeśli chce się coś fajnego w dobrej cenie (tyczy się to wielu elementów).
Niestety cierpliwość to towar deficytowy u przyszłych rajderów |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015
|
|
|
Odnośnie aku. Lepiej poczekać do wiosny i zbudować, czy można zrobić już teraz i niech sobie czeka na dobre czasy
Gdzieś znalazłem twoje zdjęcie przyszłego e bike, właśnie wtedy zmieniłem koncepcje na customa co to za rama tam była |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Tam była polska rama Falcon. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
tak, robię na polskiej myśli technicznej |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Możecie wytłumaczyć mi jedną rzecz.
Zakładając, że posiadam silnik, który może przyjąć 80 A.
Chcąc wykorzystać optymalnie możliwości, muszę zasilić go prądem 80A.
Robię to za pomocą sterownika. Czyli to od niego zależy, jaki prąd popłynie do silnika bez względu na akumulator (o ile jest w stanie tyle oddać ).
No właśnie --- od czego to zależy .
Budując aku np. 16s9p lilion, czyli około 60 v lub 16s3p, czyli 67 v mogę pobrać bezpiecznie 80 A ?
Ah-to pojemność, od tego zależy, ile przejadę (plus czynniki zewnętrzne ).
V-napięcie - od tego zależy jaką prędkość max. osiągnę.
A - wydajność prądowa, tyle ile mogę pobrąć max z akumulatora, wpływa na przyspieszenie -
Czyli mogę mieć aku 48 v lub 100 v i mieć identyczne przyspieszenie tylko inne prędkości maksymalne ?
Czy dobrze to rozumie, próbuje sobie wszystko w głowie poukładać |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Tak wszystko dobrze Pamietaj jednak ze Ah przy roznych napieciach moga byc te same ale ilosc energii Wh bedzie inna.
Wh to napiecie aku * Ah aku.
Z 9p liion mozna wziac 80A ale musza to byc markowe ogniwa 'wysokopradowe' typu Panasonic 18650pf lub jeszcze bardziej wysokopradowe Samsung 25R, Lg he4 i tym podobne |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Dokładnie tak jest. Wolty odpowiadają za prędkość a ampery za przyspieszenie. |
|
|
|
|
danit
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2015
|
|
|
Acha, czyli jest jeszcze jedno pojęcie
Watogodzina = Amperogodzina x Napięcie, Czyli aby móc bezpiecznie pobierać 80 A z aku.trzeba mieć przynajmniej 67 v i dość dużą pojemność. Rozumie to tak, że duża pojemność i duże napięcie to duża możliwość dużego bezpiecznego zabierania energii nawet 80 A.
Więc można pobrać dużo energii nawet ze słabych ogniw jak będą wystarczająco pojemne pakiety ?
Jakie aku byś musiał zbudować atomek1000, aby można było pobierać bezpiecznie 60A ? Z tym 80 A to przesadziłem, tylko przykład. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|