ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?

W tym temacie dyskutujemy o silnikach i ich wyborze do konkretnych konstrukcji, czyli czy szybszy, wolniejszy mocniejszy słabszy itp

Dla nowych konstruktorów jest to jedna z pierwszych zagwozdek i dobrze jest zebrać taką wiedzę pod jednym tematem.

-----------------------------------------------------

Rozpocznę może od wskazówki:
- Przeróbki rowerów na kołach większych niż 26" (27,5, 28, 29) - kręcenie dużym kołem jest dla silnika większym wyzwaniem niż mniejszym. O ile na szosie nie powinno się odczuwać skutków ubocznych to wraz ze wzrostem ilości górek lub terenową jazdą wady dużego koła zaczynają być bardzo widoczne. Większe zużycie energii, mniejsza efektywność, większe grzanie, wyższa prędkość minimalna efektywnej jazdy.
Aby minimalizować efekt powinno stosować się jak najwolniejszy silnik z dużym momentem. Wtedy niższa prędkość będzie zrekompensowana średnicą, a wyższy moment łatwiej zakręci dużym kołem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Dodam, ku pamięci, że opony należy pompować do maksymalnego ciśnienia podanego na oponie. Opory toczenia zmniejszają się radykalnie i zasięgi wtedy są największe.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Radykalnie też zmniejsza się komfort jazdy no i po części bezpieczeństwo
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Najbezpieczniej, to nie wychodzić z domu, i to też nie zawsze :P
Walczymy tu o zasięgi, wygodnie, to mam w słoneczniku :)
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

sietaz napisał/a:
Radykalnie też zmniejsza się komfort jazdy no i po części bezpieczeństwo

Dodałbym też z mojego doświadczenia że radykalnie wzrasta prawdopodobieństwo złapania gumy
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

o kapciu i ciśnieniu sio do innego tematu.
Tutaj dyskutujemy o nawojach, momentach, prędkosciach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Jaki BLDC montowany w kole ma największą moc/moment już od dołu(nie prędkość), jest w miarę łatwy do dostania i ma dość sensowny stosunek jakości do możliwości? Taki do zamontowania w ramie customowej. Jaką baterię do niego podpiąć by wyciągnąć z niego tą moc? I czy sterownik SVMC060080 go ogarnie?

Wsadzenie tego silnika w koło 24' z tyłu i 26' z przodu to dobry pomysł? Czy lepiej jeszcze zmniejszyć rozmiar tylnego koła? Jak będzie optymalnie wyglądowo/mocowo oraz w miarę komfortowo? Większe koło trochę lepiej wybiera ...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Zrób 24"/24", znośnie wygląda z balonami.
"Trochę lepiej" to jest głównie placebo, lawina tsunami momentu obrotowego z nawiązką zastąpi Ci tą łyżeczkę smutku duszy po stracie 2" na kole ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Tas Ty zasuwasz po bezdrożach weź zdradź jaki silnik do tego? 24/24 ' koło i co dalej? Jaki jest optymalny wybór na elektrycznego crossa za rozsądną kasę? Tak bym się nastawił na kolejne 2 lata zbierania ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

no duży i mocny oczywiście :)
Mxus na początek dobry, niedługo idzie zamówienie, jest temat na forum.

Tu masz przykładową konstrukcję:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Widziałem i zazdroszczę jazdy na tym monstrum. Mi bardziej chodzi o to jaki model/numer silnika Mxus wg Ciebie sie najlepiej nadaje do tego typu 'zabawy'? Statystyki statystykami a doświadczenie bezcenne :) . Wiesz tak z praktycznego punktu widzenia. No i na jakim zasilaniu,
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

W Twoim przypadku im wolniejszy silnik tym lepiej (cros leśny po wertepach chcesz mieć tak ?) . Piszę to też ze swojego doświadczenia z terenów kaszubskich . Ja teraz zamiast zasuwania bardzo szybko po prostej z dużymi prądami wybrałbym zamiast RHR-205/50 najwolniejszego Mxusa .
Edit: Poprawione literówki .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Sob 10 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Plan taki:
Cruiser na kołach 24", silnik mxus 4T, sterownik wektorowy, pakiet li-ion 18650 20S 8P lub 10P.
Prąd w granicach 50-70A.
Wyjdzie mi z tego fajna prędkość ~60km/h i pytanie do Tasa i innych co wozili się na superbajkach, czy przyspieszenie/moment będzie urywać dupę i stawiać koło?
Czy do takiej mocy warto już pakować się w mxus'a? czy może jeszcze coś z rodziny RH28xx dało by rade?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Ja miałem RHR-205/50 czyli nawój aż 23x3 i przy 60V i prądzie max 150A z dodania manetki każdy leżał na plecach w 1,5sek mimo że ostrzegany by ostrożnie dodawać gazu . Działo się tak nawet z osobnikiem ponad 130kg a rower też ważył ze 45-48kg. Więc Ci odpowiadam tak ,będzie stawał na koło i to nawet bardziej jak w porę nie zareagujesz że jest za ostro . :twisted: Koło z tyłu miałem 16x1.40 (obręcz moto) a opona 16x2.75 więc koło wychodziło po pomiarach z zewnątrz jakieś 23cale .Jak się będzie wspinał na koło zależy też w dużej mierze od rozkładu masy i od miękkości zawieszenia również przedniego oraz ogólnie od rozstawu kół .
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Mi w kole 26, 45A i 14s jak zle siedzic to podniesie kolo :pp silnik 4T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group