ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik potrzebuję? Moment? Średnica koła? Prędkość?
Autor Wiadomość
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
  Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Odgrzebuje kolejny temat :twisted: Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika? :???:

Ogólnie uwzględniamy taki scenariusz...
-silnik 9c 10x6
-napięcie znamionowo 72V i prąd tyle ile zniesie dopóki się nie będzie grzał :twisted:
-sterownik wektorowy

A teraz dwie możliwości kół z naciskiem, że przód i tył muszą być identyczne.

-koło mtb 26" (duży wybór opon, rozmiar odpowiedni pod rame)
-koło mtb 24" + spora opona (średnio z obręczami i oponami, "agresywniejsze" zachowanie roweru)
Obręcz motocyklowa raczej odpada bo aż taki potwór to raczej nie będzie a poza tym zostajemy przy koncepcji rowerowej.

Może są inne lepsze kombinacje silników i rozmiarów obręczy?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

W konstrukcjach "klasycznych" lub na płaskie tereny to wybór koła można zlekceważyć i mieć co wygląda fajnie.
Ale im bardziej chcemy czerpać z bajka hmmm... zabawę lub w im cięższym terenie chcemy jeździć to już fajnie jest wybrać 24" bo to daje moment, mniejsze zużycie energii, mniejsze grzanie i inne zalety.
Popatrz na amerykańskie konstrukcje z ESa, tam królują 20", 24" od lat. A oni jednak mają większe doświadczenie elektryfikacyjne niż my.
Nawet w superbajkach sprawdzają się obręcze rowerowe 24" Reeborn oraz Sunrims Double track na szprchach 11G/2.5mm, pancerne są.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Czyli pozostaje mi pancerna obręcz 24", szprychy 2.5mm oraz silnik 10x6? :mrgreen: Dodam tylko, że konstrukcja to full Kona Stinky Primo 18" + w planach dwópółka Marzocchi więc bardziej zabawowo :razz:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

W słoneczniku miałem 26 cali i zbierał się jak żółw. Teraz mam 24 cale i jest o niebo lepiej.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Sob 07 Lis, 2015   

Więc decyzja zapadła, dzięki Pany :mrgreen:
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lis, 2015   

mleczny napisał/a:
No właśnie nie widziałem ;) . Ale powinna być nie do zajechania bo w niej są stalowe zębatki jak w skrzyni biegów. Prędzej zęby z blatów się posypią. A na pewno jest wytrzymalsza niż standardowy łańcuch. Jeżeli niema osoby z doświadczeniem co do tej przerzutki planuję przez zimę z tym pomajstrować.

Wracając więc do pytania:
Możecie polecić jakiś mocny silnik mid, który w miarę wygląda i można sterować standardowym sterownikiem + zasilać 60V?


przeniesienie napedu z mida na piasty wielobiegowe moze nie byc ryzykowne tylko wtedy gdy: mid nie jest mocniejszy niz 250w, ew. jesli zainstalujesz zembatke przenoszaca naped od mida w miejsce tarczy hamulcowej(do korpusu) piasty wielobiegowej.inaczej wewn flaki posypia sie.czytalem specyfikacje shimano i rohloffa. jest jeszcze nuvinci ktora znosi slabe silniki mida rzedu ok 500w
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Mobil napisał/a:
Odgrzebuje kolejny temat :twisted: Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika? :???:


Zrób tzw. 64 czyli 26 z przodu i 24 na grubym balonie z tyłu. Tak jak to jest w motocyklach do off roadu. Bedzie pan zadowolniony, o ile w Konie z tyłu jest miejscy na duzy balon...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Cały sens z kołem 24" to jest taki, żeby ono jednak miało mniejszą średnicę.
Jeśli komuś się marzy duży balon no to 20" :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Tas a to na prawdę jest odczuwalna różnica między 24 a 26 na tej samej oponie (powiedzmy 2,2")?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

To może ja powiem bo wiem (info z 1 ręki) :mrgreen: co prawda inny rozmiar ale różnica mniej więcej taka sama lub mniejsza niż 24-26 .

Tatko ma obręcz moto 1.40x16 a na tym kapeć 2,125 z ciekawości zmienił na 2,75 a po tygodniu wrócił do 2,125. Bo twierdzi że mu "fura" lepiej na tym podaje .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Nie 15 Lis, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

no właśnie chodzi mi o to ile lepiej w % np, jak jedziesz np 50kmph po płaskim na kole 26 i 24 to ile na jednym i na drugim kontroler amperów ssa z aku (wiadomo że na mniejszym kole większe napięcie ale to pomijam bo nieprzekłada się to na straty w miedzi, a przynajmniej nie w takim stopniu jak różnica kwadratów prądów...)?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

sannis napisał/a:
Mobil napisał/a:
Odgrzebuje kolejny temat :twisted: Jaki jest sens zmniejszenia koła z 26" na 24" jeśli moja rama i amortyzator są przystosowane do 26"? Czy zmiana jest odczuwalna dla użytkownika i silnika? :???:


Zrób tzw. 64 czyli 26 z przodu i 24 na grubym balonie z tyłu. Tak jak to jest w motocyklach do off roadu. Bedzie pan zadowolniony, o ile w Konie z tyłu jest miejscy na duzy balon...


Miejsca w tej ramie jest na wszystko :mrgreen:

IMG_20151115_124416.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1646 raz(y) 2,91 MB

 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

tas napisał/a:
Cały sens z kołem 24" to jest taki, żeby ono jednak miało mniejszą średnicę.
Jeśli komuś się marzy duży balon no to 20" :)


Tak to prawda, chodzi o średnicę i trzeba znaleźć kompromis między balonem a średnicą. Tylko kolega pisał o ramie Kony. Mam wątpliwości czy tam wejdzie balon 24x3.0 ale takie 24x2.5 pewnie już wejdzie i chyba mocno nie zwiększy średnicy a na przód moze w tej Konie dać 26x2,1... No a z obręczami moto to jest super opcja tylko trzeba mierzyć czy się zmieści na szerokość, bo niektóre tylne wahacze są spawane z podkową na 26' i ciężko coś tam wepchnąć na szerokość.

Uprzedziłeś mnie swym postem jak pisałem. Próbuj z felgą moto.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Dziś przymierze koło 24" i prawdopodobnie takie będą w mojej konstrukcji. Nie buduje superbajka a mój rower musi być maksymalnie zwinny :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

raymaxxx napisał/a:
no właśnie chodzi mi o to ile lepiej w % np, jak jedziesz np 50kmph po płaskim na kole 26 i 24 to ile na jednym i na drugim kontroler amperów ssa z aku (wiadomo że na mniejszym kole większe napięcie ale to pomijam bo nieprzekłada się to na straty w miedzi, a przynajmniej nie w takim stopniu jak różnica kwadratów prądów...)?


Zakładając 8% różnicy w obwodzie i średnicy:
Wady:
-8% prędkości max

Zalety:
+8% lepsze przyśpieszenie, lepszy moment
-8% mniejsze zużycie energii
-8% mniejsza minimalna prędkość wysokiej sprawności
-8% mniejsze grzanie silnika
-8% mniejsze prądy czerpane z akumulatora
+ możliwość używania szybszego silnika
+ możliwość utrzymywania wyższych średnich mocy


Coś w tym stylu by trzeba było rozpatrywać różnice :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group