ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02 750W w Warszawie
Autor Wiadomość
michalg 
początkujący


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   Bafang BBS02 750W w Warszawie

Cześć,

Po przygodzie z silnikiem w piaście przymierzam się do budowy następnego roweru elektrycznego, tym razem z silnikiem przy pedałach.

Czy ktoś z Was posiada silnik wymieniony w temacie i mieszka w Warszawie, w okolicy, ewentualnie w jakimś innym większym mieście, do którego da się ze stolicy w miarę szybko dojechać? Przed podjęciem decyzji o zakupie chętnie obejrzałbym ten sprzęt na żywo.

Byłbym również wdzięczny za wszystkie wskazówki dotyczące innych części, w które warto się wyposażyć przy budowie roweru wyposażonego w ten silnik. Najlepszym rozwiązaniem kwestii biegów wydaje się przerzutka w piaście. Zastanawiam się tylko, czy taka przerzutka długo pożyje? Pod uwagę biorę piastę Shimano Alfine w wersji 8- lub 11-biegowej.

Co sądzicie o takiej baterii?
https://bmsbattery.com/ebike-battery/680-48v116ah-bottle-09-panasonic-battery-pack-battery.html

Chińczyk pisze, że wytrzymuje 800 cykli. Realne?

Pozdrawiam,
Michał
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Nierealne jest 800 cykli. W praktyce będzie może 300.

Tam jest NCR18650PF w konfiguracji 13s4p, wiec sugerując się tym wykresem:

Pokazującym, że maksymalny prąd dla tego aku nie powinien przekraczać ~4A oraz tym dataszitem:
http://www.rc-electronic....o_Panasonic.pdf
W którym producent przedstawia żywotność w laboratoryjnych warunkach i rozładowanie całego akumulatora prądem zaledwie 16A spowoduje 20% spadek pojemności po 300cyklach i to w labolatorium, a nie w praktyce (a trzeba zauważyć, że w sklepie dają sterownik 20A...) i zakładając, że tam jest jakikolwiek BMS (bo są akumulatory bez niczego w środku) oraz wiedząc, że przy rozjazdach większych niż 250mAh/celę bms już nie będzie potrafił tego wyrównywać... cieżka sprawa :)

Żywotność akumulatorów to jest jedna wielka ściema.Producenci się prześcigają w 500 cykli, 1000 cykli 3000 cykli (z LiFe to już są absurdy) bo biorą te dane z not katalogowych ogniw. Faktycznie producent pisze o maksymalnych cyklach np 800 cykli, ale pod pewnymi warunkami:
- rozładowanie prądem 0.2C
- w stałej temperaturze 25st
- do 60% spadku pojemności
Czyli nie do zrealizowania w takiej fabrycznej baterii.
Akumulatory są tak zrobione, że mają starczyć dla statystycznego ebikera na okres gwarancji, nie więcej, czyli 2 lata lub około 4-5k km.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 11 Paź, 2015   

Panasonik gwarantuje w swoich napędach korbowych (Yamaha) tzw midach do 700 cykli ładowań baterii. Ciekawe czy te same 18650pf tam są. Z tym wyjątkiem, że napędy korbowe Yamahy jak i Boscha czy Brose (te po 250W) z tego co mi wiadomo max. 8A sterownik. Jadąc trybem eco, na którym zrobi się na fabrycznej bateri max 110km po równej nawierzchni pewnie zejdzie się do 2-3A czyli ~0,7-1C na sztukę bateryjki.

Narzuca mi się pewna analogia do porównania silników diesla z benzynowymi w stosunku do silników elektrycznych w kole, a w korbie.

Mid ma większy moment, lecz 'klekocze' /czyt. głośniej pracuje/, jest ekonomiczniejszy i zazwyczaj również droższy. Napęd w piaście natomiast jest bardziej cichy, ma mniejszy moment przy tej samej mocy, więcej 'pali' energii z baterii, jest montowany do najszybszych pojazdów :)
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Z takich ciekawostek to ostanio pojawila sie nowa wersja bafanga tym razem 1000W:
http://www.alibaba.com/pr...838.30.1.bCPK4q
Ciekawe jak czesto trzeba przy tym lancuch wymieniac :D
 
 
tomeckm 
początkujący


Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

NCR18650PF mają maksymalny prąd 10A na ogniwo , przy 4A w karcie są przetestowane. Także można z takiego pakietu brać pod 2 KW MAX. Bafang może brać 1,3 KW max. To ta bateria może troszkę pochodzić moim zdaniem więcej niż 300 cykli. Wykres ucinają na 300 cyklach bo mierzą do 80% spadku pojemności co nie oznacza końca pakietu, można dalej jeździć.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

Nie można, BMS nie wyciągnie rozjazdów.
Spadek do 80% jest warunkiem dla użytkowania pojedynczego ogniwa (np latarka), a nie pakietów szeregowo, dla których końcem użytkowania są techniczne możliwości BMSa, a te są daleko PRZED teoretyczną żywotnością jednego ogniwa i to przy zachowaniu idealnych warunków użytkowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

No co ty gadasz, brak realnych danych, zgadywanie. Pakiet faktycznie może sie rozjechać ale nie musi. Ogniwa sa zazwyczaj identyczne - będą starzeć się równo. Więc rozjazdów dużych nie będzie tylko spadek ogólnej pojemności, lub podwyższona rezystancja i przy dużej mocy wcześniejsza odcinka niż faktycznie powinna by być z racji dużego sag'u. Ale tak jak tomeckm mówi producent ucina wykresy zazwyczaj na 80 lub 70%. Na endless ziomek robi testy ogniw 25R i juz ponad 500cykli przekroczył i nie ma anomalii. Więc to ze po 300cyklach bateria do wywalenia to może być realne ale nie jest to regułą. Choć zanim 300ktoś zrobi to beda fajniejsze ogniwa i zwyczajnie zmieni na pojemniejsza
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

W praktyce, to się akumulatory psują po 150 cyklach, jeśli się je ładuje raz na tydzień ;)

Spotkałeś się może z jakimś urządzeniem do nabijania cykli ogniwom?
Takim może samoróbkowym czy coś?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

Czyli lepiej dla ogniw jest, żeby częściej je ładować ale krócej niż rzadko i długo? Jestem ciekaw tych 300 cykli w tych wszystkich dużo mogących maszynach na li ionach 18650.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016   

Im więcej dajesz okazję popracować BMSowi, tym lepiej dla akumulatora.
W praktyce systematycznego użytkowania: im częściej ładujesz (do pełna) tym lepiej
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomeckm 
początkujący


Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

A ja czytałem że najlepiej jest używać w przedziale 3,7-4,05 i ładować do pełna z balansowaniem raz na 10 razy - ładowanie do 4,10 wydłuża działanie ogniw 2x, do 4,05 4X. Tylko nie każdemu tak pasuje, trzeba dużej baterii, robić więcej krótszych tras no i tak chyba można jak bateria jest w dobrej kondycji. Chyba optymalnie to by można było używać w takim zakresie napięć jak powyżej + podgląd cel i wybalansować jak się jakiś pierwszy mini rozjazd zauważa. Przydałby się też dobry wskaźnik baterii oparty na napięciu.

No do 4,05 mamy 80 % energii użytkowej baterii razy 4 = 3,2. Czyli można zrobić 3,2 raza więcej kilometrów używając w ten sposób, czyli chyba warto. No trochę też będziemy balansowali to niech będzie 2 razy większy przebieg.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

A skąd takie bajki pochodzą?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tomeckm 
początkujący


Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

No nie wiem czy Grin to bajkopisarze
np.
http://www.ebikes.ca/prod...e-satiator.html
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

tomeckm napisał/a:
A ja czytałem że najlepiej jest używać w przedziale 3,7-4,05 ....No do 4,05 mamy 80 % energii użytkowej baterii razy 4 = 3,2. Czyli można zrobić 3,2 raza więcej kilometrów używając w ten sposób....

Używając 20-30% nominalnej pojemności baterii na pewno musisz 4x częściej ładować lecz przejechana odległość będzie i tak taka sama jak przy pełnym ładowaniu i rozładowaniu :lol: .
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

z tym 3.7V jako dolny próg przesadził ale z ładowaniem do 4.05 to prawda, że według badań wydłuża ilość cykli nawet 4 krotnie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group