ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
tester silników i konrolerów - opinie
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   tester silników i konrolerów - opinie

Dostałem do testów kontroler silników i kontrolerów z firmy ebike.pl
Każdy, w miarę rozsądny elektronik, da sobie radę bez tego urządzenia, ale laicy mogą liczyć na dużą pomoc przy rozwiązywaniu problemów za pomocą tego gadżetu.



Zastosowanie dla maniaków napraw określam na jakieś 7/10 w skali zapotrzebowania na taki sprzęt.
UWAGI: instrukcja powinna być po polsku, a nie po angielsku, druga sprawa przydały by się przejściówki na różne wtyczki, albo krokodylki do podłączania nietypowych złączek.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

No dobra ale jakie to ma funkcje?
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 14 Paź, 2015   

Cytat:
Za pomocą tego urządzenia możesz zrobić
- diagnostykę kontrolera ///do 60v
- szybki test silnika bezszczotkowego
- kontrolę poprawnego działania czujników hamulców
- testowanie przepustnicy, manetki gazu
oraz wiele innych czynności sprawdzających poprawne działanie
wszystkich podzespołów rowerów elektrycznych


Więcej> klik
_________________
some random strrrr
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   



Tego brakuje w zestawie. Przejściówka na hallotrony z płaską, czarną wtyczką i druga, z krokodylkami ;)
Dorobiłem i się bardzo przydaje ;)
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Pytanie jaka cena tego cacka :) I czy sprawdza stan uzwojeń silnika np czy nie są spalone oraz czy w razie ew. zwarcia przewodów to urządzenie się spali czy ma zabezpieczenie ?
Pytam bo ostatnio prawdopodobnie spaliłem sterownik mając zwarcie na hallu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

To jest zasilane z bateryjki 9V. Do sprawdzania cewek silnika najlepiej jest je zewrzeć po kolei każdy z każdym i zakręcić kołem. Do tego nie potrzeba specjalnych przyrządów. Ten konkretnie pokazuje sprawność hallotronów i ewentualnie napięcia na wyjściach kontrolera. Plus hamulce i manetkę. Raczej się tego nie spali w prosty sposób.
Na pewno nie wykryje się tym zwarć miedzyzwojowych w cekach silnika.
Dobre też jest to, że można sprawdzić kąty silnika i rozróżnić 60 i 120 stopni. Może się to przydać w praktyce serwisowej.
Zwarcie na hallu nie powinno raczej uszkodzić kontrolera, chyba, że stabilizator 5V. Sprawdź czy masz na zasilaniu hallotronów 5V po włączeniu stacyjki, przy odpiętych hallotronach.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Pogrubiając przewody silnika i przeciągając je przez ośkę , okazało się że mam zwarcie na hallach. Wymieniłem wszystko itp itd wszystkie hale pokazywały od 0 do 4,8 V czyli wszystko pieknie. POdłączyłem znowu do sterownika cały osprzęt i okazało się że ruszając kołem cofię lekko do tyłu oraz prędkośc max zmalała przynajmniej 30 %. Wymieniłem sterownik i wszystko chodzi pięknie. To raczej upaliło się coś na poprzednim sterowniku.

Sorka że nie w temacie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

W końcu zrobiłem sobie tester akumulatorów i ich pojemności. Jakoś nie przekonują mnie testery fabryczne. Dojdzie jeszcze woltomierz cyfrowy do 100V, który muszę zakupić, bo mam problemy z zasilaniem takowego. Na razie używam zewnętrznego woltomierza cyfrowego (miernik uniwersalny).
Testuje akumulatory każdego typu od 24 do 48V prądem około 8A, czyli typowym dla akumulatorów do spokojnej jazdy po osiągnięciu prędkości przelotowej :)
A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? Do 36V można dać diodę zenera na 15V, ale 48V wymaga następnej diody, a przełącznik nie ma już dodatkowych styków?
Pozostaje chyba tylko przetwornica dc/dc?



Ewentualnie szukam przetwornicy która daje od 6V do 24V przy zasilaniu do 60V na wejściu.
Mam jedną, która pracuje do 36-72V ale zaczyna pracę od 25V, a minimalne napięcie zasilania to jakieś 20V.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami :twisted: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

Mechano napisał/a:
No dobra ale jakie to ma funkcje?


Tu jest video testera
https://www.youtube.com/watch?v=-rPKBfC7xfc
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

gienek333 napisał/a:
Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami :twisted: .

To sobie powiększ zdjęcie :P
Właśnie sprawdzałem 3 sztuki li-ion i stwierdziłem, że są do bani. Napięcie spadło w kilka minut.
Prąd pobierany przez tester, to jest rzędu 8A.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016   

W układzie 3s1p? A były to wysokoprądowe ogniwa? Bo Twoje 8A to nie tak mało dla pojedynczego zwykłego ogniwa liion
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016   

zeeltom napisał/a:

A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? V.

Proponuję podejsc do tego inaczej, te mierniki mają najczesciej osobne kabelki na ich zewnetrzne zasilanie a nie tylko z źródła mierzonego.
Zasil go z dwóch ogniw 18650, które mogą miec małą pojemność, byleby się samoistnie nie rozladowywaly.
Do tego maly wyłącznik zasilania, lub wręcz 3 pozycyjny tak aby
a) włączony mierzył napięcie obciazanego akumulatora 24/36/48 V
b) wyłączony
c) wlaczony mierzyl napięcie zewnetrzne - styki pomiarowe.
W tej obudowie sie zmieszcza, a będziesz je podladowywal raz na parę mies.
I po kłopocie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Paź, 2016   

Mierzyłem pakiety rowerowe 36V LI-ION, które dostałem do sprawdzenia. Było w obu po 48 ogniw.
Niestety, nie nadają się do niczego. Może poszczególne ogniwa jeszcze coś z siebie wyduszą, ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać.
Co do zasilania woltomierza, to nie chcę do środka wkładać baterii. Kupię chyba dedykowany woltomierz do 100V na dwóch kabelkach. Mam takie dwa w słoneczniku.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 22 Paź, 2016   

zeeltom, aha, ok :D dla mnie sztuki to od razu informacja o pojedynczych ogniwach :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group