Silnik 1500 - 2500W znamionowo |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015 Silnik 1500 - 2500W znamionowo
|
|
|
Zdecydowałem się na długie zimowe wieczory rozpocząć jakiś mało priorytetowy projekt i wybór padł na przeróbkę roweru na napęd typu MID lub zewnętrzny (jeszcze nie jestem pewny).
Jakie znacie silniki BLDC z hallami, jakie można zastosować w formie klasycznego napędu zewnętrznego? Silnik planuję dać pod dolną rurą lub w trójkącie, więc musi być węższy (razem z osią) niż 120mm i jednocześnie mieć moc znamionową te 1500-2500W.
Znacie takie silniki? Gdzie to można kupić? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
Tak, te strony to asortyment goldenmotor. Tu jest ich więcej: http://goldenmotor.com/
Niestety, silnik 3kw to bez obejm 8 kilo. Dodając obejmy i całą przekładnię wychodzi mi waga identyczna z hubem.
No ale zobaczymy. 143mm szerokości wersja 3000W chłodzona powietrzem brzmi całkiem dobrze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
A może by zastosować ten sam silnik co jest w LMX P2? On użył lekkiego silnika 1kW rated, ale ladowal w niego ponad 5-6kW czy nawet 8 w peaku. I z tego co pamiętam był tani, bo chyba 100 euro kosztował. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
No właśnie, można zabrać słabszy i go wykatować na wyższą moc, ale to trzeba wiedzieć jaki model, silnik silnikowi nie równy. Jedne się kręcą lepiej, inne gorzej.
Czyli kupić byle co i zobaczyć ile wytrzyma
http://www.ebay.com/itm/B...jKRMwmt_9VgdnNQ |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
Przeglądam różne silniki i raczej nie znajdę na 120 z osią. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
Pomyśl o silniku zamontowanym na wahaczu. Wiadomo że lepiej mieć masę w ramie, ale jest też sporo zalet takiego rozwiązania: łańcuch nie lata podczas pracy zawieszenia + jest sporo krótszy i lżejszy, jak dajesz gazu nie ma takich bocznych naprężeń na ramę, zawias (nie utwardza się).
Sam myślałem żeby kupić uszkodzoną ramę z łożyskami pod zawieszenie, uspawać swój prosty wahacz z 3 kawałków profili stalowych i dać koło 24". Damper upchnąć gdzieś z tyłu i zostaje jeszcze cały trójkąt na akumulatory |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
tas,
Fajnie, że ty się za to wziąłeś Moja pierwsza myśl to jakiś silnik modelarski np. popularny turnigy 80-100, są w internecie tutoriale jak dołożyć czujniki halla czy przewinąć silnik na prawie dowolne obroty. Na jednej osi wentylator i powinno hasać.
Druga moja myśl to użycie jakiegoś gotowego silnika do takich celów ale rzeczywiście znalezienie takiego w odpowiednich wymiarach jest chyba niemożliwe, chyba, że by użyć przekładni kątowe? Ktoś na forum coś takiego robił ale czy zrobił to się już nie pochwalił. Może ten byłby dobry:
http://ekonapedy.com/bldch-800w48v/ Nawet cena tyłka nie urywa.
Trzeci mój pomysł to użycie małego gotowego silnika jak w LMX i podarowanie mu w prezencie za dobre sprawowanie "troszkę" większej mocy.
Mój ostatni pomysł to użycie jakiegoś małego huba (sparta, bionx czy co kto ma). Oś można przyciąć a i ma od razu czujniki halla.
Jak chcesz przekazywać napęd na tylne koło? Rowerowy osprzęt odpada. Pisałeś kiedyś o superbajku z napędem przez rowerową skrzynię biegów, projekt jest aktualny? To jest chyba jedyna droga. Ewentualnie można by zrobić customową "kasetę" i dać tam ze 3 grubsze zębatki na grubszy łańcuch i customowy wózek przerzutki.
Tyle moich wypocin, co wy na to? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
To ma być normalny rower przeróbka i z przerzutkami, a to będzie trudne, mam pewne doświadczenia z hubo-midem i zakończyło się to na zmieleniu całego napędu przy zbyt dynamicznym ruszeniu (ujechałem 5m i się zniechęciłem do mida na 2 lata).
Poza tym sam zobacz jak to wygląda... ten mid z ekonapędów ponad 800zł silnik 800W, a revolt 1200zł silnik 6kw, mniejszy i lepszej jakości. To już bym wolał ten drugi (choć na razie czytam i oglądam) bo to przynajmniej nie zamyka drogi do dalszych modyfikacji i zmian. Nie lubię kupować 2x czegoś :/
syntony, ja nie jestem fanatykiem, mnie to zupełnie nie przeszkadza ten "niby" kopiący łańcuch i inne nieznaczące szczegóły. Jedyne z czym mam wątpliwość, to silnik + akumulatory po tej samej stronie roweru czyli okropne rozłożenie masy. Ciekawi mnie, czy takie 10-12kg z przodu i 0kg z tyły nie jest czymś psującym przyjemność z jazdy w mocniejszej leśnej opcji. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2015
|
|
|
Masa będzie w centrum jak we wszystkich motocyklach. |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015
|
|
|
Mnie się też wydaje, że to nie będzie problem.
Czy jest gdzieś opis jak dodać czujniki halla do silnika modelarskiego z HK? to byłby fajny pomysł, mają kilka fajnych i nie drogich, do lekkiego mida idealne. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015
|
|
|
300gram i 2.4kW... to brzmi aż za dobrze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015
|
|
|
z odpowiednim chlodzeniem wszystko możliwe |
|
|
|
|
|