e-bike z ..motoru |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
maran_hand napisał/a: | ..tylko kiedy ta inwestycja się zwróci ? |
To jest tylko hobby, nigdy się nie zwróci i z chwilą jeżdżenia po chodniku lub ścieżce rowerowej, 'gwarantuje' klopoty |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | maran_hand napisał/a: | ..tylko kiedy ta inwestycja się zwróci ? |
To jest tylko hobby, nigdy się nie zwróci i z chwilą jeżdżenia po chodniku lub ścieżce rowerowej, 'gwarantuje' klopoty |
Dokładnie do takich samych wniosków doszedłem i to już dawno . Gdyby u nas był sezon ze 2x dłuższy na moto to może powtarzam może by to miało jakiś sens a tak szkoda "prądu" (kasy) za te ograniczenia które daje taki pojazd.
Moim zdaniem nie ma sensu brnąć w taką przeróbkę jeśli ktoś ciężko pracuje na swoje pieniądze (jeśli kasa przychodzi mu łatwo i w większych ilościach to czemu nie bo kto bogatemu zabroni). Puki co przy tych cenach komponentów i ograniczeniach pojazdów o tej mocy lepszym na razie rozwiązaniem jest spaliniak choćby i taki chińczyk . 90-100 poleci tankowanie szybkie na każdym kroku części względnie niedrogie na B można śmigać 125 do 11kW a to już nie jest mało . |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Puki co przy tych cenach komponentów i ograniczeniach pojazdów o tej mocy lepszym na razie rozwiązaniem jest spaliniak choćby i taki chińczyk . 90-100 poleci tankowanie szybkie na każdym kroku części względnie niedrogie na B można śmigać 125 do 11kW a to już nie jest mało . |
Ja uważam, że wszystko zależy od potrzeb. Np. do długodystansowej turystyki 125 będzie bardzo dobre. Spokojnie tym zajedziesz w Bieszczady. Ale np. do offroadu już nie bardzo, bo stosunek mocy do wagi jest mizerny i elektryk może mieć przewagę. Spaliniaki w lesie coraz mocniej gonią a z elektrykami jeszcze nie wiedzą co zrobić, bo ni rower ni motor to dla nich. No i przecie łekologiczne to je panie Nie bez kozery elektryki są tak popularne w Australii, bo tam straszne ciśnienie na łekologię jest i utrudniają offroad jak mogą. Po za tym spaliniak trzeba mieć gdzie trzymać a 50kg elektryka spokojnie mężczyzna zniesie i wniesie do piwnicy. Jest poręczniejszy i w niektórych przypadkach bezpieczniejszy (mniejsze ryzyko kontuzji nóg od przygniecenia sprzętem). Ja traktuję swojego jako typowy funbike, którym spokojnie mogę przez park przejechać, po lesie pojeździć w takich miejscach gdzie normalnie musiałbym zejść i rower prowadzić. Górskie, kamieniste szlaki i inne tory przeszkód nie są mi straszne. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Niby masz rację ale tak na spokojnie jakby usiąść i pomyśleć ile się jeździ (jak długi jest sezon) w naszym kraju na moto a ile się z tego jeszcze "offroaduje" to czy to jest sens tyle inwestować ? Jak ktoś chce i go stać to jego wola . Mnie jakbym nie liczył to się nie kalkuluje ale to może z wrodzonego pragmatyzmu wynika , nie wiem . Nie żebym był przeciwny (gdyby sezon na moto był taki jak np w Australii czy we Włoszech , no nie bądźmy aż tak wymagający w Polsce ale 2x dłuższy niż jest to ok sam w to bym wszedł bez szemrania a tak ... rower EV Twoim przyjacielem jest |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Rozumiem Twój punkt widzenia, bo sam mam dylematy. Czy kupić uniwersalną 125, coś mocniejszego w teren czy mocnego ebika. Mnie trochę te ceny też przerażają, stąd cały czas kalkuluje używane części od moto jak lagi, damper +rama, bo odpowiedniki rowerowe to na wstępie mamy z 3tyś. Elektryfikacja następne min. 3 tyś. Więc gdybym jednośladem miał dojeżdżać do pracy, na wycieczki, trochę po polu i po lesie, biorę 125.
Ale do zabawy takiej jak ta styknie mi mój ebike:
https://youtu.be/ndRyHG-rAzc |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
sannis napisał/a: | Czy kupić uniwersalną 125, coś mocniejszego w teren czy mocnego ebika. |
Co to znaczy uniwersalną 125?
Jak ktoś pojeździł na ebiku 3kW i chciałby więcej mocy, ale na spalinowcu to jeśli chodzi o 125 ccm - nie pchałbym się w żadne chińczyki, żadne 4T. Sam to już przerabiałem...
Chińczyki się psują na potęgę i mechanicy nie chcą tego naprawiać, a 4T 125 po prostu nie jedzie:P |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Co to znaczy uniwersalną 125? |
Miałem na myśli dopuszczalną na kat. B. Typu Yamaha TW, Honda XR, czy Suzuki VanVan.
Chciałbym kiedyś porównać elektryka 4-6KW, na ramie Derbi Senda, z wyżej wymienionym 4T. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Jechałeś kiedyś na 125ccm 4T?:P Jak dla mnie moc ma niewybaczalnie kiepską - około 11-15 koni max. Na taki motor to zdecydowanie za mało.
Tas wspominał, że elektryk 6,5 kW objeżdża 125 2T, która ma ok 25-30 koni.
Jak już moto 125 to polecam tylko i wyłącznie 2T, bo mają 2x większą moc w porównaniu do 4T.
Dla nieobeznanych:
2T - silnik dwusuwowy
4T- silnik czterosuwowy |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Nie no, ja wiem jak jedzie 125 4T i np. dtka. O KTM EXC 125 nie wspominając. Wiem też jakie są koszta eksploatacji ww. W teren wziąlbym zdecydowanie ćwiarę 4T. Chodziło mi raczej o uniwersalność i koszta takiej 125 11KW, bez szaleństw. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
A mi chodzi o legalność , koszty zakupu i budowy oraz co najważniejsze ubezpieczenie . Niestety tego nie oszukasz .Mając na względzie powyższe wybiorę 4T 125cm3 pomijając fakt że można mieć na B 500 cm3 w 3 kołowcu i ponad 40KM za ułamek ceny elektryka o tych samych parametrach i w legalu . Pewnie żebym wolał EV ale nie stać mnie by tyle wydać (jeździć przez 4 mieś w roku a resztę czasu na to patrzeć). |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015
|
|
|
Wersja nisko budżetowa, kupujemy takie cacko:
Simson SR2
Wymieniamy silniczek na elektryczny(baterie w zbiornik), dorabiamy padała i śmigamy na legalu i to bardzo ładnym rowerkiem |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015
|
|
|
Maju, serio takiego klasyka byś przerabił? to raz, a to Twoje "niskobudżetowe, hmm... sprawdź ceny SR2 |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Maju
początkujący
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 35 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Maju, serio takiego klasyka byś przerabił? to raz, a to Twoje "niskobudżetowe, hmm... sprawdź ceny SR2 |
W sumie czemu nie? Po prostu bym z niego elektryka zrobił i nic nie zmieniał To ma od razu pedała wiec tylko baterie w bak silnik hub/mid jak kto woli i można jeździć. A to ze nam silnik nie potrzebny to mamy łatwiej coś tańszego znaleść. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015
|
|
|
Tańszy będzie "Komar" |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015
|
|
|
Maju napisał/a: | .. i śmigamy na legalu i to bardzo ładnym rowerkiem |
Ten 'legal' musi miec tablicę rejestracyjna, opłacone OC oraz nie może jechać chodnikiem ani ścieżką rowerową.
Więc z tym smiganiem to bym nie przesadzal. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|