Watt Meter jak podłączyć |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2016
|
|
|
Panowie, mając ten watomierz podpięty:
Bateria ---> watomierz ---> sterownik ( + stacyjka ) ---> napęd.
Zawsze jest włączony ten watomierz i non stop cośpokazuje. Macie jakiś pomysł, by spróbować móc go włączyć razem ze stacyjką, czy to nie wykonalne ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Jak masz stacyjkę niskoprądową, to tylko przez konkretny przekaźnik, lub jakiś tranzystor mocy. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Można zostawić czarne kable podłączone do watomierza, czerwone odłączyć i zewrzeć (od baterii i sterownika), a jeden czerwony od watomierza podłączać do + przez stacyjkę, albo coś (może być cienki). Drugi czerwony trzeba zaizolować. Jak ktoś umie lutować, to można rozebrać watomierz, odlutować czerwone kable i w to miejsce dolutować jeden cienki podłączany do stacyjki. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016
|
|
|
Hmm.... nie kumam pomysłu z cienkim przewodem. Możesz jakiś schematyczny rysunek zrobić ? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016
|
|
|
Nic skomplikowanego, czarny mierzy prąd (Ah), do watów jest potrzebne napięcie i je podłączasz do "czerwonego". Poza watomierzem "czerwone zwierasz. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016
|
|
|
Najprosciej i najskuteczniej przekaznik samochodowy.
Bo to przy okazji fizycznie odłącza zasilanie od sterownika, a nie tylko pozostawia go w stanie czuwania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016
|
|
|
Dobry pomysł,tylko da się to połączyć by stacyjka po przekręceniu kluczyka puszcza prąd na watomierz ? Pewnie musi być dwu obwodowa? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Przy 30 A wydzieli się ok. 1 W mocy czyli bez radiatora, ale np. przy 50 A to już będzie 2,5 W czyli niewielki radiator by nie zaszkodził. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2017
|
|
|
Watomierza ciąg dalszy
Zastosowałem mały fajny mini radiatorek. Zastanawiam się czy nie umieścić tego bocznika w pudełku z plastiku. Oczywiście w miejscu radiatorka obowiązkowo nawiercenie "sitko" celem poprawy wentylacji. Chciałbym by ten element nie był odsłonięcty skrzynce. Może wystarczy oblepić kaptonem celem izolacji ? Kilka zdjęć watomerza.
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017
|
|
|
Tu masz schemat o który mnie prosiłeś
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017
|
|
|
Co gdy BMS ma separowany minus ladowania, od minusa sterownika, a minus bateri idzie na osobny pin -B BMS ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017
|
|
|
Dziękuję za schemat. Aliexpress nie wysłało w pudełku więc Atomek plus za pomoc. Muszę się z tym zapoznać, gdyż jak podłączyłem testowo sterownik bez silnika oraz ładowarke do baterii i włączyłem watomierz podając plus to nie wskazuje procesu ładowania. Bms mam na baterii, wychodzi z niej 4 przewody do sterownika i na ładowarkę. Może ta funkcja wymaga aktywacji bądź innego podłączenia. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Co gdy BMS ma separowany minus ladowania, od minusa sterownika, a minus bateri idzie na osobny pin -B BMS ? |
Wtedy łączysz je razem Bmsowi bez różnicy czy ładujesz przez pin ładowania czy sterownika. Balansować nadal będzie. |
|
|
|
|
|