ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tani i prosty odzysk z BLDC
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Na plaskim moze duzo nie odzyskuje - tego nie sprawdzalem bo nie mam jak. Ale w gorach nigdy ponizej 10% nie zeszlo. Czyli zawsze mam te 10% wiekszy zasieg do zrobienia. Nie rozumiem po co z tego rezygnowac. Tak jak kolega powyzej wspomnial przeciez to nic nie kosztuje a nawet mozna oszczedzic kupujac troche mniejszy akumulator
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Zysk jest duży na klockach hamulcowych. Tarczowy hamulec można używać marginalnie. Jeżdżąc po Poznaniu (płasko) odzyskuję ok. 1 %.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   A da się wykorzystać kondensatory

Myślałem o odzysku już pierwszego dnia kiedy kupiłem rower z dynamem w kole. Ogranicznik napięciowy tam wrzucony to 6 V. Ale wszystko się zmieniło jak w 2014 kupiłem e-bike. To co chciałbym to chwilowe wspomaganie przy ruszaniu dzięki odzyskowi energii. Ja chamuję kilkadziesiąt razy na światłach w mieście. zjazd i podjazd z dwóch wiaduktów. Jak radasss napisał hamowanie silnikiem byłoby BAJKĄ w zimie, gdzie komplet klocków starcza mi na 1 tydzień. Najbardziej zależałoby mi na odzyskaniu maksymalnie wielkiej ilości energii zmagazynowania go np. w kondensatorze, by ten oddał od razu wszystko lub w miarę wszystko po to by ruszyć na takim zestawie SUPERkondesatorów, np. MAXWELL TECHNOLOGIES BCAP3000P270K04.

Czy zastanawialiście się kiedyś nad zastosowaniem tych kondesatorów w naszych układach?
Akumulator z tych kondensatorów
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
Ostatnio zmieniony przez Witt Sob 01 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Jest to trochę problematyczne, jeden taki kondensator 3000F gromadzi około 3Wh energii. Czyli prawie 1/4 energii jaką gromadzi ogniwo o pojemności 2900mAh :D na dodatek rozmiary, taki kondzior jest kilka razy większy od aku 18650. W samochodach takie rozwiązania się stosuje jest na to miejsce, dodatkowo doposaża się to w układy przetwornic i bms coś ala jak w LIion ;) W ebajku ciężko z miejscem i dodatkowymi gratami dlatego lepiej sobie odzyskiwać energię z powrotem do akumulatora :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Witt, a dlaczego chcesz stosować superkondensatory zamiast akumulatorów lipol, które są dużo tańsze? Za cenę wyższą o 1/3 od tego kondensatora (JEDNEGO, który Ci nie wystarczy!) możesz kupić pełnoprawną baterię do roweru, która spokojnie przyjmie prąd z Twojego hamowania!

Superkondensatory sprawdzają się tam, gdzie są bardzo duże prądy i wielokrotne ładowanie, ale małe energie.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Kupiłem już taką http://www.ebay.pl/itm/27...K%3AMEBIDX%3AIT
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Mam pewien pomysl jak zastosowac pomysl regenu zbudowanego na te przetwornicy z ebay, azeby poszlo to na zasilaniu >36V baterii bo mam ebike na baterii 16s zatem potrzebuje napiecia ladowania 67v na 5a. Wiem ze mozna laczyc przetwornice szeregowo wiec polacze je ustawiajac kazda na 5A i napiecie 33,5V. Zadzialalby mi uklad?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

a nie lepiej od razu kupić przetwornicę na odpowiednie napięcie?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Masz racje lepiej ale pytanie czy taniej. 2 przetwornice kupisz za 18,37 zl sztuka z przesylka. A przetwornica wieksza na 67V widzialem za 160zl wiec ma sens polaczyc te tansze w szereg i mec regen od max predkosci do zera. Mozna tez podlaczyc druga manetke na lewej rece do plynnego regena do regulacji amperazu badz napiecia regena.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

A masy wejścia i wyjścia są oddzielone galwanicznie w tych przetwornicach?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

zeeltom napisał/a:
A masy wejścia i wyjścia są oddzielone galwanicznie w tych przetwornicach?


Zdaje sie ze nie bo to są przetwornice zbudowane na cewce a nie transformatorze.
Ale sam pomysł jest dosc ciekawy, poniewaz mają (miewają) osobną regulacje dla napiecia i prądu.
Zasadniczo napięcie mozna im ustalic dowolne, powyzej napięcia baterii, np 80V. Za to ustawic prąd 5A i tym sposobem zawsze uzyskamy moc hamowania 5A x aktualne napiecie na baterii.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

Jeśli masy są wspólne, to narysuj, jak to chcesz połączyć.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

Przy takiej przeróbce fazy załączane byłyby do mostka prostowniczego 3 fazowego a następnie on zasilałby przetwornice ladująca aku.
Dodatkowo nalezaloby oscyloskopem zmierzyc co wychodzi z silnika. Czy rozpedzajac go napięciem 48V do maxa i błyskawicznie przełaczajac na hamowanie silnikiem nie uzyskamy szpilek po 60V. Na logike beda niższe ale w sumie pewien nie jestem.
To pociąga za sobą jaka przetwornice kupic. Step Up czy Down. Raczej up, ale bez pomiarów to zgadywanka.
Manetka załączałaby przekaznikzasilajacy przetwornice.
Tu pojedyncza przetwornica, ktora zalatwi hamowanie.
http://allegro.pl/zasilac...6606178918.html
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

wita00 napisał/a:
Zadzialalby mi uklad?
Nie :!:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016   

wita00 napisał/a:
Mam pewien pomysl jak zastosowac pomysl regenu zbudowanego na te przetwornicy z ebay, azeby poszlo to na zasilaniu >36V baterii bo mam ebike na baterii 16s zatem potrzebuje napiecia ladowania 67v na 5a. Wiem ze mozna laczyc przetwornice szeregowo wiec polacze je ustawiajac kazda na 5A i napiecie 33,5V. Zadzialalby mi uklad?

Potwierdzam, nie zadziała, nawet sprawdzałem :mrgreen:
_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Wto 13 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group