|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektryk na bazie Krossa Hexagona V4 |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
No, ja nie chcę nic gadać, bo dopiero 52 km nim zrobiłem , i cały czas się przed pisaniem wstrzymuję, ale jakbym miał napisać to ogólnie porażka. Jak na razie jedyna zaleta, jaką widzę to:
+ płynniejsza, delikatniejsza (bardziej aksamitna) reakcja na "gaz" (10x6 był bardziej narowisty, niewielkie wychylenie manetki i ogień, a tu jest płynnie, miękko)
+ jakby faktycznie start od zera bez wspomagania jest lepszy - płynniejszy, przyjemniejszy, spokojniejszy w pozytywnym sensie; przy 10x6 było czuć, że silnik ma ciężej
Tam, gdzie 7x9 kończy przyspieszać (25 - 30 km/h) tam 10x6 ma jeszcze drugie tyle w zanadrzu do zaoferowania i idzie jak burza do 50, potem nieco gorzej ale też ciągnie. Nie liczyłem na duże prędkości (50), może i te 45 km/h by wystarczyło, ale żeby to był strzał od zera do 45, a nie, że od 0 do 30 ujdzie, potem trochę do 35 a potem już ledwie doleci do 40 i trzeba włączać 120% na 3-speed, bo na 100% idzie tylko do 40. (na 120% 45 km/h)
Na razie staram się cieszyć kasetą z najmniejszą zębatką 11T, co pozwala mi pedałować przy prędkości 44 km/h a co jest fajnym uczuciem Może się przyzwyczaję - silnik po prostu jest inny. Choć tak czuję, że trzeba by jeszcze spróbować 10x6 w obręczy 24" - tylko to mnie wstrzymuje, że wybór opon beznadziejny
Tak na marginesie, nie mam wcale pewności, czy ten mój pierwszy silnik to 10x6 czy 9x7: to pierwsze jest napisane od środka na obudowie, to drugie pisał w ogłoszeniu poprzedni właściciel, od którego silnik kupiłem Można to jakoś sprawdzić, po przewodach na stojanie, akurat mam na wierzchu, więc bym sobie może po prostu je policzył..?
Na 20S puszczę go w wolnej chwili, muszę polutować ze sobą dwa dodatkowe Turnigy. Ze sterownikiem nic nie będę kombinował na razie: po górkach żadnych nie jeżdżę i pobór prądu jest tylko funkcją prędkości, mam czujnik temperatury, więc raczej silnika nie spalę. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | Tak na marginesie, nie mam wcale pewności, czy ten mój pierwszy silnik to 10x6 czy 9x7: to pierwsze jest napisane od środka na obudowie, to drugie pisał w ogłoszeniu poprzedni właściciel, od którego silnik kupiłem Można to jakoś sprawdzić, po przewodach na stojanie, akurat mam na wierzchu, więc bym sobie może po prostu je policzył..? |
Tak. Wystarczy policzyć ilość nawiniętych przewodów na stojanie. Ich ilość to ta druga liczba w oznaczeniu silnika - jeśli jest ich 6 to silnik 10x6, jeśli 7 to 9x7, itd. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Zasil go 24s i dopiero wtedy porównuj, idę o zakład że do 10x6 nie zechcesz wrócić. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
No dobra, a jakbyś porównal zasięg ? |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Ikuc18: to wiem, tylko, że nawój raczej nie jest robiony pojedynczym drutem..? Jak ostatnio chciałem to policzyć, nie dałem rady: strasznie dużo tych drutów
MixhaL: A gdybym 10x6 zasilił 24S..? Ale jak pisałem, robię dodatkowe 4S i będę miał 20S to się obada
unix: zasięg na razie trudno mi porównać - za mały przebieg. Na 10*6 miałem 9,5Wg/km przy średniej 32 km/h jeśli dobrze pamiętam. Ale na 7*9 jeżdżę na razie z innymi - większymi prędkościami: bo kaseta pozwala mi pedałować przy 40-45, a wolnobieg przy 35-38 km/h więc nie można porównać. Postaram się zmusić do takiej samej prędkości jak przy 10*6 wtedy będzie to bardziej miarodajne.
Jak na razie widzę tylko, że przy 10*6 zużycie chwilowe było bardziej zróżnicowane 4-24 Wh/km a przy 7*9 na tej samej trasie jest 8-21...Nowy silnik pod górę bierze mniej, ale za to z góry bierze więcej. Na prostej - trudno powiedzieć. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Weź załaduj takie same moce w silnik i porównaj czyli dla 7x9 większe napięcie mniejszy prąd a do 10x6 mniejsze napięcie większy prąd. Będzie podobnie. Silnik trzeba dobierać do wymaganych osiągów. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Też myślałem że obniżę rpm i będzie lepiej. Ja porównuję do goldenmotora. 9x7 odczucia jak piszesz na 16s lipo jakieś 45-55 A. Myślę ( nie udało mi się stestować) że faktycznie przy 24s lipo byłoby mega (patrząc po tym jak ładnie chodził taki golden na wysokim napięciu)...
Z innej beczki... Takie te 9c cacy ale gwinta na wolnobieg prosto zrobić nie umią. w tym "gorszym" goldenie bicie było nieporównywane mniejsze.... Prawie jak kaseta w normalnej piaście... |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 06 Lip, 2016
|
|
|
Cytat: | Jak na razie widzę tylko, że przy 10*6 zużycie chwilowe było bardziej zróżnicowane 4-24 Wh/km a przy 7*9 na tej samej trasie jest 8-21...Nowy silnik pod górę bierze mniej, ale za to z góry bierze więcej. Na prostej - trudno powiedzieć. |
Tyle samo.
Generalnie jak padało wcześniej 7x9 sie nadaje dla kogoś kto mieszka w górach i żeby jechać "po bułki" ma 500m różnicy poziomów, a 10x6 na płaszczyzny, ścieżki rowerowe nad morzem, czy równiny mazowieckie, itp.
Ale też jedno mi się przypomniało.......... jak tas pisał kiedyś że po testach 10x6 i 7x9 o dziwo 10x6 lepiej mu się sprawował w górach |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 07 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
ale wy macie teorie..
silnik 10x6 podlaczony pod 16S bedzie dzialac IDEALNIE TAK SAMO jak 7x9 podlaczony pod 24S.
Te same moce przyspieszenia predkosci tylko zamiast wysokiego pradu bedzie wyzsze napiecie.
Nie mozna porownywac dzialania silnikow przy tych samych bateriach bo to jest bez sensu. Wolny silnik nie bedzie mial takiego potencjalu wtedy i przez to straci sie predkosc i maksymalna moc udarowa. Ale bedzie energooszczedny.
Inaczej tlumaczac silnik wolny napedzany nizszym napieciem = silnik szybki napedzany nizszym pradem
No i kazdy nadaje sie w gory i plaskie drogi, a regulujac napiecie i prad mozesz sam podpasowac pod swoj styl jazdy i oczekiwania, rodzaj silnika nie ma tu zadnego znaczenia chyba ze juz masz zlozona baterie to wtedy musisz podpasowac swoj silnik wlasnie pod nia. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
qaz33, Cytuje"Inaczej tlumaczac silnik wolny napedzany nizszym napieciem = silnik szybki napedzany nizszym pradem "
Coś mi nie psuje lub nie rozumiem...
Silnik wolny zasilamy większym napięciem aby maił większy V-max i większy zakres w którym ma moment (nie ma dziury w przyśpieszeniu) a silnik szybki większym prądem a niższym napięciem żeby nie był za szybki a żeby miał dobre przyśpieszenie, dobry moment obrotowy.
W każdym razie powiem że po testowaniu MXUSA 3T dochodzę do wniosku że tradycyjne 9c800 pracują niezbyt komfortowo. Tamten silnik jechał od zera i do v-max miał ten sam moment, nie było żadnych przeskoków w mocy ani zmiany jazdy. Zasilałem go z 16s i testowałem a potem z 20S i ku mojemu zaskoczeniu po prostu zwiększała się jego moc a nie zmieniała się charakterystyka pracy. 9C800 zachowuje się jak turbo w aucie. Najpierw rusza normalnie a nagle zaczyna ciągnąć jak głupie a potem znowu słabnie. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
To coś masz nie tak, jaki masz sterownik? Poza tym żeby moc rosła liniowo moment na wykresie powinien albo być płaski jak stół albo opadać bo nadwyżka obrotów potęguje moc Ja jak dam pełną manetke przy np 10km/h to chwilowo strzela +/- 70A z aku i zaczyna spadać (czyli moment też maleje) i sobie opada aż przy max prędkości się stabilizuje |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
Mobil, nie mierzyłem co się dzieje tam z energią elektryczną a mówię ci o odczuciach jakie mam po testach różnych rodzai silników. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
ale zmieniasz baterie czy testujesz na tym samym napieciu? Bo jesli na tej samej baterii to takie wyniki sa g.. warte bo to tak samo jakbys obcinal maksymalny prad od szybkiego silnika o 1/3 czyli zabierasz jego potencjal.
prad ktory idzie od baterii jest tranformowany przez sterownik na prad fazowy wiec liczy sie ogolnie moc!
po drugie urok silnika wolnego jest taki ze przy mniejszym pradzie masz ten sam moment. Dodasz mniejszy prad dodasz wieksze napiecie z baterii i masz identyczne wszystkie parametry i nie odczujesz zadnych roznic. To jest proste tylko skup sie na tym. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
qaz33, hmm to ciekawe co mówisz i sprawdzę to jeszcze raz.
Dla mxusa 3T zasilałem go:
1. 67V 45A
2 67V 76A
3. 80V 55A
4. 84V 55A
Dla silnika z "max Ev" 7x8:
1. 67V 50A
2. 80V 50A
Nine Continent 9C800 7x9:
1. 67V 55A
Dla silnika 7x8 z max Ev to prawda, przy 80V i 50A gnał 72km/h i moc wzrosła mu znacznie. Także od dołu był bardziej nadpobudliwy ale to też może być spowodowane sterownikiem blokowym.
Jedynym dużym problemem była temperatura przy starcie silnika. Jak przyspieszałem z masą ciała i roweru było ok, nie był gorący ale jak tylko wjechałem i zacząłem buksować w piachu silnik momentalnie zrobił się gorący i parzył.
Czyli reasumując ja tak to rozumuje. Ludkowie, kupujcie wolne silniki i róbcie pakiety na 24S 100V i będziecie zadowoleni tylko nie przesadźcie z prądem |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Cytat: | Czyli reasumując ja tak to rozumuje. Ludkowie, kupujcie wolne silniki i róbcie pakiety na 24S 100V i będziecie zadowoleni tylko nie przesadźcie z prądem |
To tak jak z żarówką na 12V mającą 55W mocy pobierającą 4,5A i żarówką 60W na 230V która pobiera 0,25A. Obydwie żarówki świecą podobnie, ze zbliżoną mocą. Jednakże prąd płynący w przewodach dla tej na 12V jest zdecydowanie wyższy. W związku z tym potrzebne są większe przekroje by taki prąd mógł popłynąć niż w przypadku dla napiecia 230V. A teraz pomyślmy tak: jaki prąd popłynie w obydwu przypadkach przy 10 żarówkach?
A nasze rowery mają moc
Trzeba podnosić napięcie by schodzić z dużych przekrojów przewodów.
Tylko pojawia się pytanie: ile mamy sterowników 30A na 100V ?
Inną kwestią która jest nie mniej istotna to bezpieczeństwo takiej instalacji. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|