ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przebudowa skuterka 36V 1000W
Autor Wiadomość
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Mar, 2009   

Taaa, w rowerze paliłem już mosy 110A, ale prawda, że to było bez zabezpieczenia nadprądowego. Bierz jednak pod uwagę, że parametry na gorąco są sporo gorsze.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

Jeszcze nie dostałem tamtych i na próbę wymontowałem tranzystory ze sterownika 250W. Na luzie działały, ale jak usiadłem na motorek, to strzeliły momentalnie. Na wszelki wypadek zamówiłem jeszcze tranzystory 140A 75V 330W. Oba pracują równolegle, więc chyba powinno to w końcu wytrzymać.
Zobaczymy. Te pierwsze mają 60V 60A, czyli równolegle 120A, ale mocowo mają po 120W. W impulsie to wygląda inaczej, ale to tylko półprzewodniki...
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2009   

A w jakich obudowach musisz mieć mosy? Ja sobie nawet chwalę irf1405pbf w obudowie TO220 - też 330W i 169A na zimno. Przy wszystkich moich chorych eksperymentach spaliłem dopiero 1 w ekstremalnych warunkach i można kupić za ok 5zł sztuka :)
Swoją drogą to palenie fetów marnie świadczy o zabezpieczeniu nadprądowym w tych chińskich kontrolerach.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Mar, 2009   

Miałem już zmieniać na te 60-ki, ale dojechały IRF3808PBF.
75V 140A 330W - N -MOSFET
Obudowa TO220AB
Włożyłem i na razie chodzi :) Jeszcze nie dałem mu popalić, bo straszne błoto. Ale rusza z moim ciężarem i nic się nie dzieje :D

Ostateczna wersja pojazdu. Już nic więcej nie zmieniam.









Teraz trzeba myśleć o następnym wynalazku :D
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Śro 25 Mar, 2009, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 25 Mar, 2009   

Gratulacje! To maszyna na zlot gotowa!
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Mar, 2009   

No kto jak kto, ale Zeeltom żeby się zabrać na zlot z całym majdanem świetnych maszyn to już chyba TIRa potrzebuje :mrgreen:
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 25 Mar, 2009   

To bedzie co oglądać
:)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   

W tzw. międzyczasie, podłubałem i doprowadziłem do kultury inny rowerek :)



Teraz mam już dwa podobne :)



Zaszalałem :D

Teraz chyba wezmę na warsztat swoją hulajnogę. Trochę malowania, dorobienie obudowy od spodu, bo akku wystaje 1 cm i będzie jak nowa :)

... nudzi mi się???
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pią 27 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 27 Mar, 2009   

Fajne maszyny.
Szkoda, że ich nie zobaczymy na ZLOCIE 2009, bo brak chętnych uczestników.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2009   

Kuźwa... znów szlag trafił sterownik. Zdążyłem jednak trochę pojeździć :)
Z tego, co zauważyłem, w pełnym galopie silnik pobierał do 30A przy rozpędzaniu.
Pojeździłem, może z 15 miunt i znów zwarcie i pełny prąd na silnik. Tym razem bezpiecznik nie strzelił od razu, bo jechałem dość szybko. Pomogło hamowanie oboma hamulcami i sposobem Flinstonów :) Wtedy bezpiecznik strzelił. Muszę założyć jakiś główny wyłącznik na tablicy.
Nie wiem czemu te tranzystory strzelają.
Chyba muszę poczekać na sterownik forumowy.
Byle nie za długo, bo rowerek czeka :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Mar, 2009   

Kurde... znowu, i to te najmocniejsze... :evil:
Nie wiem czemu strzelają. Jedyne co mi do głowy przychodzi, to napięcie sterowania bramki. Może jest za duże. Ale nie mam jak zmierzyć, bo nie mam oscyloskopu. Te nowe, były większe i nie mieściły się w obudowie sterownika, więc wyniosłem je na zewnątrz obudowy:

Żeby miały lepsze chłodzenie przykręciłem je do wielkiego kawałka osłony z blachy aluminiowej:

I nic nie pomogło. Przejechałem, może ze 300 metrów i znów pełne napięcie na silniku.
Tym razem wywaliłem bezpiecznik i założyłem wyłącznik. Jakoś dało się wrócić, krótkimi skokami naprzód :)
Chyba jednak sobie odpuszczę ten sterownik i uzbroję się w cierpliwość. Póki co, to rowerek odstawiam na bok i czekam na lepsze czasy.
 
 
rafallorek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Mar, 2009   

To szkoda :(

A diody zabezpieczające przy silniku masz sprawne ?
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 31 Mar, 2009   

Faktycznie dziwne. Jeśli to cię jakoś pocieszy przed chwilą też się pożegnałem z dwoma mosfetami przy obciążeniu próbnym po poprawianiu sterownika. Ale trochę go przekombinowałem i chyba spiszę na straty.
Po co ci przy pomiarze napięcia na bramce oscyloskop? Przecież przy wypełnieniu 100% masz maksymalne napięcie i zmierzysz zwykłym multimetrem. Jeśli twój sterownik nie różni się poważnie od wersji 24V to na bramce powinieneś mieć jakieś 12V przy manetce rozkręconej na maksa. Może tranzystory z klucza nie wyrabiają i należałoby je zmienić na mocniejsze?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009   

Diody są sprawne. Chyba nie ma 100% wypełnienia, bo jak jest zwarcie, to silnik dużo szybciej się kręci i pobiera większy prąd. Tranzystory kluczujące się wyrabiają, bo inaczej nie dawały by takiego wysterowania. Jak mam zwarcie, to amperomierz pokazuje ponad 30A, ale, ile dokładnie, to nie wiem, bo mam skalę tylko do 30A. No i przyspiesza wtedy, jak rakieta. Jak będę miał sprawny sterownik, to pokuszę się chyba o jakiś przycisk przy manetce zwierający tranzystory i będzie to dodatkowy "dopalacz" :D
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009   

Ten sterownik w teorii powinien dawać 100% wypełnienia, jak jest naprawdę nie wiem, może tyle ucina to zabezpieczenie nadprądowe? Z tranzystorami z klucza to niekoniecznie, bo generalnie im większy mosfet wrzucasz tym większa jest pojemność bramki, a przy różnicy oryginału do tych ostatnio przez ciebie zastosowanych różnica musiała być znaczna. Jeśli prąd podawany przez klucz będzie zbyt mały to mosfety nie będą odpowiednio przełączane, bedą się grzały i w końcu padną. Może to akurat w twoim przypadku bez znaczenia, ale też koszt tych tranzystorków jest prawie żaden, można spróbować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group