ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Tu masz fotki takich woltomierzy zamontowanych w innych moich pojazdach :)



 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Za mało woltomierzy, dodałbym jeszcze po bokach :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Każdy wskazuje coś innego :P
Te dwa ostatnie są z pojazdów ładowanych panelem słonecznym ;)
Dobrze, że się nie rozpędziłem, bo można by i tak:



:D
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

zeeltom, Twoje konatrukcje wyglądają jak rozdem z "Powrotu do przyszłości" :grin:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Raczej do PRZESZŁOŚCI :D
Ważne, że jeżdżą i nie ma takich samych na świecie, bo rowerów jest miliardy a słonecznik i kostka są jedyne na świecie ;)
A niedługo dojdzie do zestawu riksza, też z ładowaniem słonecznym i woltomierzami ;)
 
 
rafalbooa 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 32
Skąd: sosnowiec
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze czy napiecie nie spadlo :razz: Ogulnie spoko ale troche za duzo tych zegarow.w aucie tylu nie mam :wink: a nie mozna bylo tych trzech zastapic jednym a przelacznikiem trojpozycyjnym przelanczac.taka moja wizja :mrgreen: moze by dalo rade i starczl by jeden i malo miejsca by to zajmowalo.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem :roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

rafalbooa napisał/a:
I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze...

Uwierz mi, że można. Patrzysz na nie bardzo rzadko. Akumulator żelowy nie psuje się w kilkanaście sekund. Największe różnice wyłapujesz przy końcu jazdy, gdy się kończy prąd.
Na najgorszym napięcie spada bardzo wyraźnie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

rafalbooa napisał/a:
...w aucie tylu nie mam...

Ale masz inne. Wskaźnik paliwa, ciśnienie, szybkościomierz, obrotomierz itp. I jest ich więcej, niż 3 :)
 
 
rafalbooa 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 32
Skąd: sosnowiec
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Wiem ze mam :wink: ale chcialem pozartowac sobie :wink:
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów

Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   

bloodyopel napisał/a:
To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem :roll:
Oczywiście. A najgorzej czekać aż samo się przełączy na interesujący wynik. Ja mam równocześnie wyświetlone 12 napięć ogniw (2x6) i dobrze mi z tym:-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   

Zdecydowanie tak, tym bardziej że ten spadek na 1 ogniwie, większy niż na innym może być chwilowy. I to jest istota wykrywania najsłabszego segmentu/ogniwa, które rzutuje na to aby nie być zaskoczonym
'nieznanym' powodem odcinania zasilania przez sterownik czy BMS w czasie jazdy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   

Najlepiej to widać na takich woltomierzach pod koniec jazdy, gdy mocno przyspieszamy. Wtedy, albo wyrównywanie akumulatorów i jak nie pomoże na dłuższą metę, to wymiana najsłabszego na nowy.
Miałem już takie rozjazdy przy ładowaniu szeregowym, że różnica napięcia między najsłabszym, a najmocniejszym była ponad 2V. Wtedy stosowałem ładowanie równoległe i na jakieś pół roku jeżdżenia to pomagało.
 
 
SylwekK 
młodzik
sylwekk


Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 58
Skąd: Lipsko
Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   

Przyszło mi do głowy takie uproszczenie wskaźnika ja czytam o tych "dziesiątkach" woltomierzy :-)
Jakby tak wskazywane było jedno głowne napięcie i kilka diodek po jednej na każdą badaną celę i w razie wyraźnego spadku na tej celi napięcia względem innych ogniw o określoną wartość (np. 0,5 lub 1V) zapalała by się tylko ta jedna kontrolka (lub więcej jeśli zestaw jest duży i aku złochane). Mogło by też zapalić się przy np. różnicy 0,5V a migać po przekroczeniu tego napięcia. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Jeśli było by to przydatne to może w wolnej chwili podejmę temat... :cool:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Gru, 2015   

Rozważ koszty takiego rozwiązania. Dla 4 akumulatorów koszt woltomierzy, to około 50 zł. I masz dokładne napięcie każdego z nich.
Zerknięcie na woltomierze co jakiś czas nie jest tak bardzo rozpraszające jak się wydaje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group