ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
pomoc przy silniku 5kw
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Paź, 2008   

Trzeba wszystkie dane techniczne tego z Komelu porównać z LEMCO, naprawdę wszystkie z zastosowaniem do auta.
Ten Komelu był do napędu motolotni chłodzony olbrzymim strumieniem powietrza (specjalnie goła konstrukcja) i stałe obroty.
To chyba kwestia nauczania w szkołach. Ludziska myślą, że AC jest lepsze, chociaż charakterystyki i ciężary mówią co innego (skutek reklamy osłuchania oraz dopasowywania do domowej sieci).
Co innego przesyłanie energii na odleglość, a co innego transport.

Są dobre silnikI AC nazwa: BRUSA, ale jak wszystko ma swoje wady i zalety, tak i one podobnie.
Ja wolę DC z wielu względów, głównie to, że najbardziej optymalne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 29 Paź, 2008   

http://www.beepscom.com/p...-lb-100-3.2.htm
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 29 Paź, 2008   

Znam ta firme w ubieglym roku predstawili mi oferte na naped jeszcze mnie boli glowa

"BDC412
Features
• Bidirectional Operation
• Resonant topology ensures very low switching losses and excellent EMC-behavior
• Very high efficiency
• Very compact and lightweight
• CAN-controllable
Prices
Since the BDC412 was developed with a huge own financial contribution each customer is charged with a nonrecurrent development share. In or-der to take into account different customer's needs we offer two dif-ferent financing variants. While financing variant 1 targets customers who have in mind higher volumes with the importance of low unit costs, financing variant 2 is more attractive to clients who have a limited budget or do not intend to order greater volumes.
Financing variant 1:
--------------------------------------------------------
Nonrecurrent development share: EUR 20'000.00"

pozdrawiam
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha ;)

Co do Komela, to kiedyś Zbyszek pisał że nie idzie się u nich doprosić
charakterystyk sprawności silników, poza tym ceny mają też lekko śmiechowe.
Ale to było z pół roku temu, może teraz coś się poprawiło?

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Cytat:
Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha

jeszcze skladam
co do komel-a to lepiej na pewno nie jest

pozdr
Ostatnio zmieniony przez rarek Czw 30 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego.

Tajne? Charakterystyki silnika tajne? To komu oni chcą to sprzedać, zbieraczom złomu kolorowego? :P
Bezsens jak dla mnie, ale to pewnie jakiś tajny marketing którego nie pojmuję...
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

Proponuję jeszcze raz poczytać wyliczenia wynalazcy silnika LEMCO, teraz on rozpoczął konkurencyjną produkcję silników AGNI (trochę słabsze magnesy):

http://www.agnimotors.com...id=31&Itemid=43

Tu są parametry stałego przełożenia motocykla, najlepiej bez skrzyni biegów (jest też o samochodach i przekładniach ze skrzynią biegów).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 04 Lis, 2008   

Wszystko fajnie z wydajnosciami tylko czy zerowy moment obr w poczatkowych obrotach nie jest duzym utrudnieniem??

pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 04 Lis, 2008   

Spokojnie, prawie żaden silnik elektryczny nie ma zerowego momentu na starcie bo inaczej by nie ruszył ;)
Jak dopakujesz na postoju 200A od razu to moment będzie odpowiedni do prądu, tylko uzwojenie będzie się szybciej grzać.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

rarek:
Ja cały czas jeżdżę i to potrafię nieraz ostro. Ze startu na jedynce wyprzedzałem BMW (przy mniejszym zestawie akumulatorów). Trzeba lepiej patrzeć na charakterystyki, bo DC jest lepsze od AC.

Szukasz wad, tam gdzie ich nie ma.

To tak jakby pytał: Czy kaczka może fruwać, przecież waży więcej od powietrza ?

A jak ktoś potrzebuje się popisać, to bierze się 4 silniki LEMCO (albo więcej) i roadstery zostają w tyle.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

Zbyszek Kopeć;
pamietam jazde Toyka po miescie, jezdzilo sie lepiej niz przyzwoicie, dziekuje jeszcze raz :)
Wad nie szukam tylko glosno sie zastanawiam- przeciez to forum mniej kosztuje porozmwiac niz instalowac wszystkie mozliwe rozwiazania, koszty sa podobne a dostepnosc DC chyba lepsza, czekam tylko na kredyt i tez bede sie cieszyl z jazdy EV

pzodrawiam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Ja już się cieszę, że inni też będą się cieszyć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Lis, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
W sprawie używania LEMCO.
Na jednym silniku zrobiłem 8500 km, a moje doświadczenia są różne (też z przyczepą 0,5 tony), do tego są góry, korki miejskie, a czasem kita (ale to już było złe).
Sprawdziłem szczotki zużyły się ok. 2 mm, czyli jeszcze jakieś 7 razy tyle można z nich krzystać, a eksploatując prawidłowo, to jeszcze dużo dłużej (producent pisze, że na 50 tyś. godz.).


To dobre parametry, Lem DC to dobry napęd do EV.

Czytałem ostatnio o akumulatorach litowych LiFePo4 i pod wszystkim parametrami technicznymi są lepsze od Li-pol.
Więcej cykli (5-krotnie), większe prądy, większe bezpieczeństwo w zastosowaniach trakcyjnych, itp.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Lis, 2008   

Trzeba dokładnie analizować dane aku. i ich charakterystyki.
Gdyby one były lepsze, to bym je wybrał, a wybrałem GBP.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group