ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory i superkondensatory
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   Akumulatory i superkondensatory

Podobno w ciągu 2 lat do 3 lat nowe superkondensatory EESTOR staną się ogólnie dostępne i będą na poziomie cen istniejących aku. :

http://www.marketwatch.co...0C%7D&dist=hppr

http://gm-volt.com/2008/0...tion-milestone/

Na 50 kg takiego superkondensatora będą lepsze parametry niż mojego auta.
Kto już będzie miał elektryczne autko, to tylko podmieni "magazyn energii" (obniży masę pojazdu) i w Polskę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Muszę dorzucić:
http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Wszystko pięknie ale - cena... ?

plus dostępność, takie niusy o cudach techniki zazwyczaj są głośne a potem sprawa cichnie i owego cuda nie ma na rynku (jestem prawie pewien ze firmę wykupią koncerny paliwowe albo samochodowe i figę zobaczymy a nie cuda)
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008   

Miejmy nadzieję że coś się w końcu ruszy, technologia magazynowania energii
jest fatalna, zatrzymaliśmy się 50 lat temu w rozwoju. Na razie powinny potanieć
nowoczesne ogniwa, a jak przy okazji superkondensatory staną się bardziej
dostępne, to tym lepiej :P
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Paź, 2008   

Jaki jest odpowiednik pojemności 1F w zwykłym akku? Bo widzę tam też "zwykłe" kondensatorki wyglądające jak elektrolityczne o pojemności kilkuset Faradów na 2,5V
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008   

Przeczytajcie dokładniej:
http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor
Tu są ceny, napięcia, prądy, energia, wagi, moce oraz czasy ładowania i rozładowania.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu :) Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

Jeśli nie zobaczę to nie uwierzę.
Wyliczenia teoretyczne nie zawsze zgadzają się praktyką.
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

sobolu napisał/a:
52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu :) Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie.


Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

eAndre napisał/a:

Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax.

Pewnie będzie wykorzystywane np. 50%, a reszta na zmarnowanie ;)
Pożyjemy zobaczymy, jak to w ogóle zrobią to pewnie pojawi się konkretne info
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

eAndre napisał/a:
sobolu napisał/a:
52kWh w 150kg i samorozladowaniu miesiecznym na poziomie 0.1% w cenie 3000USD to brzmi po prostu fantastycznie. Piekna rzecz dla przydomowych elektrowni rowniez. 52kW to przy stylu jazdy promowanym przez Zbyszka daje co najmniej 1000km zasiegu :) Oby cos z tego wyszlo przynajmniej w przyszlej dekadzie.


Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax.


"The unit will come equipped with a built in Buck-boost converter (DC-DC voltage converter) to provide a useful output voltage"


oto odpowiedź. na wykładniczy spadek napięcia przy rozładowaniu - przekształtnik obniżająco-podwyższający

Ale generalnie to jest zbyt piękne aby było prawdziwe, gdzieś musi być haczyk...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

Haczyk jest w tym, żeby już mieć samochód elektryczny i jeździć, a jak ten lepszy magazyn energii będzie gotowy, to się wyrzuci bez żalu akumulatory.
Same gadki nic nie dają.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

Lisciasty napisał/a:
eAndre napisał/a:

Piękna rzecz, tylko jaką przetwornicą wydobyć tą energię, przecież to nie akumulator o "stałym" napięciu, tylko rozrzut napięcia od 0 do Umax.

Pewnie będzie wykorzystywane np. 50%, a reszta na zmarnowanie ;)
Pożyjemy zobaczymy, jak to w ogóle zrobią to pewnie pojawi się konkretne info


Możliwe jest zbudowanie ukłądu, któy by przełączał kondensatory w szereg przy coraz niższym napięciu sumarycznym. Czyli najpierw równolegle bateria dająca przykładowo 50V i w miarę spadku napięcia łącząca takie segmenty w dodatkowe szeregi. Resztę pewnie załatwi przetwornica.
Co do pisania... pomarzyć zawsze można :D Czas pokaże, mam nadzieję, że szybko, bo lata lecą, a jeszcze chciałbym coś takiego wypróbować :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Paź, 2008   

Wpisało mi dwa razy, proszę usunąć.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Paź, 2008   

Akumulatory też mają napięcie od 0V do napięcia ponad nominalnego, ale wykorzystujemy od (a właściwie do) minimalnego dla danego rodzaju akumulatora.
To samo jest z superkondensatorami.
Jedynie zejście do 0V jest poprostu bezpieczne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group