ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory i superkondensatory
Autor Wiadomość
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Lut, 2009   

25C ;) a mamy jeszcze taki 35C ;)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 11 Lut, 2009   

witam
jest wiele ciekawych żródeł napędu. Lecz czy można zakupić aku za 5 tys pln by dały zasilanie przez 1h dla silnika 8 kW?????????

pozdrawiam
rarek
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Lut, 2009   

tak, np. trojany
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 11 Lut, 2009   

smoczy napisał/a:
tak, np. trojany

Naprawdę można! A jakie parametry muszą mieć i kto może mi sprzedać. Słyszałem, że są jakieś nowe trojany lżejsze i wydajniejsze. Nie znalazłem jeszcze danych technicznych nowego produktu.

pozdrawiam
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 22 Mar, 2009   

a może zbudować samemu ogniwa ? :)
http://www.alibaba.com/pr...e_Material.html
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Wreszcie ktoś mi odpowiedział na moje pytanie o ilość cykli przy 100% rozładowania aku. LiFePO4. Jest tak jak podejrzewałem, LiFePO4 mają identyczną ilość cykli (ponad 500 cykli przy 100%DOD) jak Litowo-Polimerowe firmy GBP.
Różnica jest taka, że energia zawarta w LiFePO4 waży o 50% więcej od energii w Li-Pol GBP.

"Hi, Zbigniew,

Their LiMn2O4 Series is not safe to operate in a car.

100%DOD cycles is 500 for our LiFePO4 battery and 80%DOD cycles is 2000.

Their website has mistakes in those numbers.

Please buy some from them and test it out. I am interested in their performance.

J...

--- On Mon, 4/27/09, Zbigniew Kopec <kopec.zbigniew_xl@wp.pl> wrote:

From: Zbigniew Kopec <kopec.zbigniew_xl@wp.pl>
Subject: ***SPAM*** Re: LiFePO4 12V40AH
To: c.....................................
Date: Monday, April 27, 2009, 5:39 PM


Your batteries LiFePO4 (100Ah) are heavy to batteries Li-Pol of the firm GBP
http://www.gbp-battery.com/
This the price should be out and away smaller.

How much cycles (100DOD%) have batteries LiFePO4 - Life Cycle: >xxx Times (100DOD%) ?
I greet.

Zbigniew Kopec"

(teksty wykropkowane, bo wyciąłem).

Cena ich energii jest identyczna.

Teraz od niedawna LiFePO4 poprawili technologię produkcji i można je obciążać max. prądem ciągłym 3C, a było tylko 0,3C.
Do auta i do roweru, żeby miało jakiś rozsądny zasięg, to wystarczy max. prąd ciągły 2C.
W impulsie, to każdy aku. wyda ok. 10C.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

A jak jest z ceną tych i tamtych, porównawczo?
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

O jaką firmę robiącą LIFePO4 pytałeś i jaką firmę o to pytałeś?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Pytałem w wielu firmach, a ci sami przysłali mi pierwsze oferty i prawidłowo odpowiedzieli:
"AutomationTech Inc"
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Pytałem w wielu firmach, a ci sami przysłali mi pierwsze oferty i prawidłowo odpowiedzieli:
"AutomationTech Inc"

Znaczy odpowiedzieli tak, jakbyś sobie tego życzył. Nadal nie wiem o jakiej firmie robiącej LiFePO4 mowisz. Jesteś zdania, że wszystkie tego typu ogniwa mają zbliżone parametry? (500 cykli 100% DOD)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Oczywiście, że wszystkie LiFePO4.

Ogniwa A123, to są całkiem inne ogniwa i mają olbrzymią cenę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
Wymiary: średnica 25,9 mm wysokość 65,2 mm Waga 70 g.
Rezystancja wewnętrzna 8 mOhm (1kHz AC).
Typowy prąd szybkiego ładowania 10C (23A) do 3.6V CCCV
Prąd rozładowania ciągłego do 30C (70A)
Prąd rozładowania impulsowego 10 sekundowego 50C (120A)
Prąd rozładowania impulsowego 100C (230A)
Przy rozładowaniu prądem 10C (23A) po 1000 cyklach akumulator zachowuje 100% pojemności znamionowej.
Po 7000 cykli akumulator ciągle zachowuje pojemność około 1600mAh

cena 1 szt 69 zł netto

czy Li POly są dużo tańsze??
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

To, że w A123 są może takie pierwiastki, to nie świadczy, że to są aku. LiFePO4.
To są całkiem inne aku. i nie porównywalne.

Ci, co oferują LiFePO4, to mają na myśli i załączają inne charakterystyki niż A123.

A ilość kabli do połączeń w aucie by ważyła więcej niż same aku., a cena samych A123 nowych (kompletu) stanowi ogromny majątek, dla nas raczej nieosiągalna.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
a cena samych A123 nowych (kompletu) stanowi ogromny majątek, dla nas raczej nieosiągalna.


Cena nowego ogniwa A123 to 10$ więc pakiet 80V 200A kosztuje 2 razy więcej niż Twój Li-Pol GBP, więc już nie taki majątek.
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

jasne! 90k zł.. nie mam drobnych :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group