|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Electra Foton |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015
|
|
|
Hahah szerokość obręczy pewnie podobna tylko tas musi znaleźć lepszy sklep z oponami D
A tak w ogóle to twój bajk jest pełny przeciwieństw. Koła do elektyka kazdy zaleca mniejsze, 24cale to niektorzy mówią za dużo a ty władowałeś 26 i sie nawet nie martwisz. No ale silnik konkretny więc akurat jego nie zameczysz. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015
|
|
|
No u mnie jeździ na max 4500W, nie jest to jakoś szczególnie dużo, poza tym jak wspominałem, jeśli ktoś dużo nie kręci to raczej nie polecam takich kół. Lepiej wybrać jakieś 24" + duro (leopard, albo halo itp) 2.6 albo 3.0 i się to będzie sprawdzać znacznie lepiej.
To nie jest tak jak na blokowym sterowniku, podjazd, 15km/h i 1100W poboru tylko teraz jest 400W i wspomaganie nie dość, że daje realną pomoc to jeszcze w końcu nie męczy aż tak silnika przy małym RPM więc można sobie pozwalać na dużo więcej.
lkuc18 napisał/a: | Tak będzie wyglądał w wersji finalnej:
Obrazek |
Po wodzie to ja nie chce jeździć |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015
|
|
|
Ja pi.......320 ogniw!
Ile waży sama bateria? To będzie z 16 kg?
Rower piękny.
Jakie Ty tam masz zajebiste trasy!!!!
ZAZDROSZCZĘ !!!! |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Tas filmik SUPER . Jednak masz talent . Maszyna na miarę potrzeb . Pozdrawiam i szerokiej drogi w tym Nowym Roku bo jednak trasy czasem wąziutkie nawet przy ograniczeniu ebika do 50%. Strach pomyśleć co by było bez ograniczenia . Gratulacje!!! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Bujakoto napisał/a: | Ja pi.......320 ogniw!
Ile waży sama bateria? To będzie z 16 kg?
... |
Coś pisał, że bateria waży 5k zł |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Ogniwa chyba 4.5k, do tego BMS, koszyczki, taśma, budowa zgrzewarki aby tą baterię zgrzać, okablowanie, folia transformatorowa i czas poświęcony na wszystko. Nazbiera się.
Aku ważyłem ile ale już nie pamiętam
Podczas naładowania pełnego i obciążenia na 60A przysiady są takie:
Przy 12st: 5V
Przy 5st: 7V
Przy -8st: 11V
W niskich temp jest (logiczne) większy spadek niż w LiPo 15Ah (ponad 3x mniej pojemnym).
Ale działa metoda na rozgrzanie, czyli 10-15 min normalnej (spokojnej) jazdy i aku sam się ogrzewa.
Mam obczujnikowany aku i fajnie to widać. Przy takich -8 aku się po 10 min normalnej jazdy sam ogrzewa do około 0st i tak zostaje.
Poza tym przysiadem widocznym na Pikaczu to nie ma negatywnych skutków wpływających na parametry jazdy. Moment max się nie zmienia, prędkość max też.
Trzeba po prostu nie katowac aku przez pierwsze 10-15min trasy i jest git bo robienie tego ciągle i codziennie może (zgaduję) szkodzić aku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Ze względu że mój kolega tas nie może zważyć swojego akku to zważyłem swój identyczny i wyszło 17,8kg (320 ogniw) co jak na pojemność 46,4Ah i 84V to jest bdb
20S16P
Teraz pozostaje szybko kończyć bajka i ruszać z tas'em na testy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Działaj, bo las i góry wzywają
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
No to całkiem trafnie obstawiałem wagę baterii
To Wy jeździcie w taką pogodę?
Dla mnie do tej pory sezon rower to: maj --> wrzesień |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Hmm... jeździłem wczoraj, ręce marzły, ale dlatego, że nie miałem rękawiczek |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Bujakoto napisał/a: |
To Wy jeździcie w taką pogodę?
Dla mnie do tej pory sezon rower to: maj --> wrzesień |
Maj-wrzesień to sezon dla 'analogowych' rowerzystów. Ale jak już się ma E-Bike to pozostałe 7 miesięcy jest do wykorzystania |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Hmm... jeździłem wczoraj, ręce marzły, ale dlatego, że nie miałem rękawiczek |
...raczej kobity |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Maj-wrzesień to sezon dla 'analogowych' rowerzystów. Ale jak już się ma E-Bike to pozostałe 7 miesięcy jest do wykorzystania |
Tak optymistycznie chyba nie ma Nie wiem jak jest w wypadku Li-Poli, ale w firmowych "datasheet" akumulatorów Li-Ion najczęściej min temperatura ładowanie nie przekracza 0*C, a rozładowania 0 do max -10*C. Jedynie temperatura przechowywania sięga do -20*C. Z własnego doświadczenia wiem że u mnie już poniżej 10*C zasięg i prędkość spada o 30-40%. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Nie zauważyłem w zimę, aby zasięg spadł o 30-40%. Zawsze pikacz mi rejestruje zgodną pojemność do kilku% identyczną ze spodziewaną.
Ale wydajność prądowa faktycznie spada, trzeba mieć na uwadze, aby unikać katowania aku na pełnej mocy
Masz mniejszy zasięg, bo przysiad V jest w zimie duży i zahaczasz o próg BMSa/sterownika i wyłącza aku. Ale nie oznacza to, że w aku nie ma energii, jest tylko trzeba pamiętać i na mrozie nie dawać pełnego ognia (podstawa do ustawianie 3speed na minimum, jeśli coś takiego mamy). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 01 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Przydałoby się webasto taki żarcik oczywiście W każdym razie gdyby ruszać w drogę bajkiem który stoi w ciepłym pomieszczeniu, to już w trakcie jazdy zimno nie powinno tak negatywnie na nie wpływać, zawsze się odrobinę rozgrzeją w trakcie jazdy. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|