ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Electra Foton
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015   

Hahah szerokość obręczy pewnie podobna tylko tas musi znaleźć lepszy sklep z oponami :D D

A tak w ogóle to twój bajk jest pełny przeciwieństw. Koła do elektyka kazdy zaleca mniejsze, 24cale to niektorzy mówią za dużo a ty władowałeś 26 i sie nawet nie martwisz. No ale silnik konkretny więc akurat jego nie zameczysz.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015   

No u mnie jeździ na max 4500W, nie jest to jakoś szczególnie dużo, poza tym jak wspominałem, jeśli ktoś dużo nie kręci to raczej nie polecam takich kół. Lepiej wybrać jakieś 24" + duro (leopard, albo halo itp) 2.6 albo 3.0 i się to będzie sprawdzać znacznie lepiej.
To nie jest tak jak na blokowym sterowniku, podjazd, 15km/h i 1100W poboru tylko teraz jest 400W i wspomaganie nie dość, że daje realną pomoc to jeszcze w końcu nie męczy aż tak silnika przy małym RPM więc można sobie pozwalać na dużo więcej.

lkuc18 napisał/a:
Tak będzie wyglądał w wersji finalnej: ;)
Obrazek

Po wodzie to ja nie chce jeździć :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015   

Ja pi.......320 ogniw!
Ile waży sama bateria? To będzie z 16 kg? :)

Rower piękny.
Jakie Ty tam masz zajebiste trasy!!!!

ZAZDROSZCZĘ !!!! :)
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Tas filmik SUPER . Jednak masz talent :D . Maszyna na miarę potrzeb :) . Pozdrawiam i szerokiej drogi w tym Nowym Roku bo jednak trasy czasem wąziutkie nawet przy ograniczeniu ebika do 50%. Strach pomyśleć co by było bez ograniczenia :P . Gratulacje!!!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Bujakoto napisał/a:
Ja pi.......320 ogniw!
Ile waży sama bateria? To będzie z 16 kg? :)
...

Coś pisał, że bateria waży 5k zł ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Ogniwa chyba 4.5k, do tego BMS, koszyczki, taśma, budowa zgrzewarki aby tą baterię zgrzać, okablowanie, folia transformatorowa i czas poświęcony na wszystko. Nazbiera się.
Aku ważyłem ile ale już nie pamiętam :)

Podczas naładowania pełnego i obciążenia na 60A przysiady są takie:
Przy 12st: 5V
Przy 5st: 7V
Przy -8st: 11V

W niskich temp jest (logiczne) większy spadek niż w LiPo 15Ah (ponad 3x mniej pojemnym).
Ale działa metoda na rozgrzanie, czyli 10-15 min normalnej (spokojnej) jazdy i aku sam się ogrzewa.
Mam obczujnikowany aku i fajnie to widać. Przy takich -8 aku się po 10 min normalnej jazdy sam ogrzewa do około 0st i tak zostaje.

Poza tym przysiadem widocznym na Pikaczu to nie ma negatywnych skutków wpływających na parametry jazdy. Moment max się nie zmienia, prędkość max też.
Trzeba po prostu nie katowac aku przez pierwsze 10-15min trasy i jest git bo robienie tego ciągle i codziennie może (zgaduję) szkodzić aku.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bysiu22 
młodzik
Bysiu



Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Ze względu że mój kolega tas nie może zważyć swojego akku to zważyłem swój identyczny i wyszło 17,8kg (320 ogniw) co jak na pojemność 46,4Ah i 84V to jest bdb :)



20S16P


Teraz pozostaje szybko kończyć bajka i ruszać z tas'em na testy
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Działaj, bo las i góry wzywają :D

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

No to całkiem trafnie obstawiałem wagę baterii :)

To Wy jeździcie w taką pogodę?
Dla mnie do tej pory sezon rower to: maj --> wrzesień
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Hmm... jeździłem wczoraj, ręce marzły, ale dlatego, że nie miałem rękawiczek :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Bujakoto napisał/a:

To Wy jeździcie w taką pogodę?
Dla mnie do tej pory sezon rower to: maj --> wrzesień

Maj-wrzesień to sezon dla 'analogowych' rowerzystów. Ale jak już się ma E-Bike to pozostałe 7 miesięcy jest do wykorzystania :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

zeeltom napisał/a:
Hmm... jeździłem wczoraj, ręce marzły, ale dlatego, że nie miałem rękawiczek :)

...raczej kobity :mrgreen:
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
Maj-wrzesień to sezon dla 'analogowych' rowerzystów. Ale jak już się ma E-Bike to pozostałe 7 miesięcy jest do wykorzystania :-)

Tak optymistycznie chyba nie ma :lol: Nie wiem jak jest w wypadku Li-Poli, ale w firmowych "datasheet" akumulatorów Li-Ion najczęściej min temperatura ładowanie nie przekracza 0*C, a rozładowania 0 do max -10*C. Jedynie temperatura przechowywania sięga do -20*C. Z własnego doświadczenia wiem że u mnie już poniżej 10*C zasięg i prędkość spada o 30-40%.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Nie zauważyłem w zimę, aby zasięg spadł o 30-40%. Zawsze pikacz mi rejestruje zgodną pojemność do kilku% identyczną ze spodziewaną.
Ale wydajność prądowa faktycznie spada, trzeba mieć na uwadze, aby unikać katowania aku na pełnej mocy ;)

Masz mniejszy zasięg, bo przysiad V jest w zimie duży i zahaczasz o próg BMSa/sterownika i wyłącza aku. Ale nie oznacza to, że w aku nie ma energii, jest tylko trzeba pamiętać i na mrozie nie dawać pełnego ognia (podstawa do ustawianie 3speed na minimum, jeśli coś takiego mamy).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 01 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Przydałoby się webasto :P taki żarcik oczywiście ;) W każdym razie gdyby ruszać w drogę bajkiem który stoi w ciepłym pomieszczeniu, to już w trakcie jazdy zimno nie powinno tak negatywnie na nie wpływać, zawsze się odrobinę rozgrzeją w trakcie jazdy.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group