ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator

Z przyjemnością chciałbym ogłosić oficjalne zakończenie projektu budowy Bujaviatora :)

Nie każdy będzie miał potrzebe oraz czas na przeczytanie tych kilkudziesięciu stron poświeconym budowie a raczej problemom jakie jej towarzyszyły więc wstawiam tutaj na samym początku kilka zdjęć zakończonego projektu.


Podziękowania dla forumowiczów pod zdjęciami:




















PODZIĘKOWANIA:

Jest wielu forumowiczów, którym należą się podziękowania. DZIĘKUJE, DZIĘKUJE WSZYSTKIM FORUMOWICZOM, KTÓRZY UDZIELALI SIĘ W TYM WĄTKU!

Wzczególności jednak chciałym podziękować dwóm forumowiczom, którzy pomagali w sposób tak nieprawdopodobny, że brak mi słów aby ubrać to w coś konstruktywnego, są to:

Atomek1000 oraz Barmal.
Czy ich pomoc była bezinteresowana?, temat dyskusyjny. Jednak ilość wiadomości @ w obu przypadkach to mniej więcej 340 wiadomości ......... tym samym ilość poświęconego czasu nie rekompensuje im w żaden sposób uzyskanych korzyści. DZIĘKI CHŁOPAKI !

Chciałbym również szczególnie podziękować Maniekroxowi oraz Tomasowi (obaj z 3city), na których pomoc, dobre rady, mogłem liczyć w każdym momencie. Dzięki tym Panom projekt ostateczny znacząco różni się od projektu pierwotnego (na szczęście). DZIĘKI CHŁOPAKI !

Jest również kilku forumowicz, którzy nie udzielali się w wątku a jednak przyczynili się do ostatecznej wersji lub pomagali w inny sposób: DeeX, Qaz33, Michal214. DZIĘKI CHŁOPAKI !


Osiągi:
* Prędkość maksymalna: 68km/h
* Waga: 37kg
* Dystans: 100km przy prędkości do 35km/h (chwilowe do 50km/h) z lekkim okresowym pedałowaniem.


Parametry:
* Silnik MXUS v2 21x3
* Bateria 14s12p LG 2850mAh (58V, 28Ah)
* Sterownik wektorowy by Barmal 24 mosfetowy z bluetooth
* Watomierz by Michal V02
* Skrzynka z 2mm alu + żywica poliestrowa
* Oświetlenie led: przód najmocniejsze diody białe 5630, tył czerwone 5050 (wodoodporne)
* Przetwornica 12V
* Zasilanie USB smartphona
* Aktywne chłodzenie wnętrza skrzynki, wlot zimnego powietrza przód, wylot ciepłego na bokach.
* Czujnik termiczy w silniku
* Oddzielone przewody fazowe od halli.


Koszt całkowity:
~9,000zł
(pierwotnie zakładany 3,000zł)

Niestety w bajku musiałem systematycznie naprawiać lub wymieniać elementy, co na dzień dzisiejszy doprowadziło do wymiany lub naprawy WSZYSTKICH ELEMENTÓW poza silnikiem co spowodowało podniesienie kosztów budowy:



-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --- -- -- -- -- -- -- -- -- --- -- -- -- -- -- -- -- --

Poniżej oryginalna treść postu z początku budowy:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --- -- -- -- -- -- -- -- -- --- -- -- -- -- -- -- -- --




Witajcie

W ciągu ostatnich 10 dni przeczytałem na forum (chyba) praktycznie każdy sensowny temat.
Blog TAS'a oczywiście również.

W dalszym ciągu pozostaje mętlik w głowie, jednak do momentu otrzymania wszystkich części i co ważniejsze zmontowania ich wszystkich do kupy tak po prostu będzie.

Priorytetowy cel konstrukcji:
ZASIĘG.

Docelowo 100 km.
Ważę 60 kg
Teren równy, asfalt, ścieżki leśne (bez szaleństw).
Oczywiście jazda z pedałowaniem.


Budżet
Pierwotny: 3.000 zł
(jednak już widzę, że zbliżę się bardziej do 4.000 zł)

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Mój aktualny bicycle to model TrekingFoxa z uwaga....... 1995 roku!
Mam go tyle lat, a skubany ciągle jeździ. W 1995r kosztował 2800 zł (wówczas to był mój szczyt rowerowych marzeń, dziś to kupa złomu, ale lubię go, mam duży sentyment wydarzeń z nim związanych).



Co dziwne w 20 letnim rowerze okazuje się, że mam kasete! 7 przekładni.
Gość z serwisu, który kilka dni temu ją ściągał, powiedział, że długo to Ona już nie pociągnie :)

Rower jest już rozłożony, naprawy czy wymiany wymagać będzie kilka elementów:

-- -- -- -- -- -- -- -- --

W najgorszym stanie jest przedni amorek.
Poniżej fota co zostało po 20 letnim amorku, który nigdy nie był serwisowany: Kupa zmielonego elastomeru.
Muszę dostać klucz 24 aby dostać się do drugiej części amorka (olejowej)
Na szczęście uszczelki są dobre, nie przepuściły tam piasku.


-- -- -- -- -- -- -- -- --

Wymienić muszę siodełko.
Rower dostałem mając 13 lat. Jest zajebiście twarde (ma może 3mm pianki), pamiętam, że po pierwszych tygodniach jazdy miałem mocno posiniaczoną dupę (generalnie cały ten "rejon"), nie mogłem chodzić i siedzieć.
Dowiedziałem się wówczas, że jazda na rowerze za sprawą siodełka i ucisku siodełka na miejsca dopływu krwi do najważniejszego narządu każdego faceta powoduje impotencje wskutek czego przez 20 lat jazdy na rowerze (pamiętając siniaki i ewentualne przyszłe problemy) nauczyłem się jeździć bez użycia siodełka.
Po prostu jeżdżę wyprostowany, pedałuje wyprostowany, siodełko nie istnieje, mogłoby go nawet nie być.

Aktualnie wyczytałem, że technika poszła mocno w górę i dziś można dostać siodełka męskie z odpowiednim rowkiem :)
Jak to jest u Was? Polecicie jakieś dobre siodełko?



-- -- -- -- -- -- -- -- --

Generalnie cały rower będę oklejał folią Carbon 4D.
Jako totalny amator dwa lata temu podjąłem się oklejenia auta, folia trzyma do dziś i całkiem dobrze to wygląda. Co więcej jest to względnie tanie :)

Oczywiście do wymiany wszystkie linki - ale to grosze.

No i system zmiany tylnich przerzutek, muszę to naprawić lub wymienić, bo ledwo się trzyma :)
Jest to temat połączony z wyborem manetki, chyba skuszę się na manetkę obrotową, ale jak zamontować manetkę gdy ma się obrotową zmianę przerzutek?



-- -- -- -- -- -- -- -- --

Jeśli chodzi o wybór podzespołów jest On następujący:


1) silniki tył
Nine Continent RH2806 D (10x6) Tył KASETA
http://nexun.pl/sklep/sil...6-10x6-tyl.html

2) Szprychy:
http://nexun.pl/sklep/szp...ple-160mm-.html

3) Obręcz:
http://nexun.pl/sklep/szp...-26-czarna.html

4) Oczywiście zaplecenie tego wszystkiego

5) Baterie kupiłem tutaj na forum od Atomek1000
51V 27 Ah Li-Ion
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4442

6) BMS - poprosiłem Atomek1000 aby pomógł w doborze, za co dziękuje

7) Sterownik - jak wyżej, również poprosiłem o pomoc.

8 ) Klamki hamulcowe, obojętnie:
http://nexun.pl/sklep/man...mi-komplet.html

9) Zabezpieczenie osi silnika.

10) Manetka - raczej wybiorę obrotową - jeszcze nie dokonałem wyboru.

11) Tempomat z 3 stopniową regulacją prędkości - to może być bardzo wygodne, szczególnie przy manetce obrotowej :)

12) Ładowarka Li-Ion na 14s


Nie wiem jak zostanie z kasą, ale na pewno potrzebna będzie:

13) Jakiś licznik wskazujący ilość energii kupiony lub pokuszę się o stworzenie Pikacza ;)

14) Chyba wskazane będzie zabezpieczenie termiczne silnika, tylko problem może być z jego otworzeniem :) Zobaczymy.


Coś zmienić?
Coś dodać?

Wszelkie sugestię mile widziane

(nie rozumiem dlaczego nie mogę dodać fotek bezpośrednio w treści postu, automat jak i ręcznie wpisanie [img] lub [url=....] nie funkcjonuje, jest niewidzialne w poglądzie postu, ktoś pomoże?)
Ostatnio zmieniony przez Bujakoto Nie 19 Cze, 2016, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

A będziesz jeździć poza szosą? Las, szutr te klimaty?
Jeśli tak, to lepiej weź jakąś firmową obręcz, Mach1 MAD + opona CST. To się sprawdza.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Dokładnie, głównie będę jeździł po szutrze, leśnych wytyczonych ścieżkach i czasem nieuniknioną szosą.
Na pewno nie będę szalał jak Ty na przełaje w dzikiej dziczy :)

Dzięki, za chwile poczytam o polecanej obręczy i oponie. Nie zgłębiałem tego tematu. Super!


EDIT:
O jacie piernicze!
Zdjęcia w treści!
DZIĘKI Zeeltom !!!!!


@ TAS
W rowerze mam V-Brake - więc obręcz Mach1 odpada.......... :(

Znalazłem inne, ale dedykowane dla e-bików:
http://allegro.pl/dt-swis...5687768277.html

Opona CST:
http://allegro.pl/terenow...5734605818.html


Może być?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

No to obręcz Jumbo Disc 559X23 26", ta sama klasa co Mach, a ma bieżnie na Vbrejki...
Duży to musi być sentyment aby do bajka za 120zł kupować obręcz za 120zł :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 01 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Bujakoto napisał/a:
Opona CST:
http://allegro.pl/terenow...5734605818.html


Też mnie opinie na temat tej opony interesują... :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Raczej tu miałem na myśli CST C-1388 Traction 2.35″ :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Oj ogromny....... bezcenny.....

Jak w końcu zajadę ten nie do zajechania model to osprzęt przeniosę do nowego.

Inwestuje tylko w to co związane z przeróbką na e-bike oraz oczywiście bezpieczeństwo.

Oponki CST C-1388 Traction 2.35 - trafione = zatopione, dzięki TAS.
http://allegro.pl/opona-r...5780746376.html

Znalazłem Jumbo Disc 559X23 26 - fakt 120zł za sztukę to sporo :)
Wezmę alternatywę w ilości 2 szt: "DT SWISS 535" za 69zł
http://allegro.pl/dt-swis...5687768277.html
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Postu powyżej nie edytuje (jest z 1 stycznia)....

Można powiedzieć zakończyłem temat oklejania roweru.
Efekt jest piorunująco dobry!
Na żywo wygląda to znakomicie, wykonałem kilka zdjęć w różnych oświetleniach, jednak mimo wszystko na żywo na słońcu carbon 4D prezentuje się naprawdę znakomicie.

Co mnie najbardziej zaskoczyło?
To, że nie widać miejsc łączenia folii. W foliach 3D i klasycznej wyraźnie widać gdzie folie się łączy, tutaj kompletnie nie ma tego efektu. Tego się nie spodziewałem! ;)












Jestem mega zadowolony.

Oklejało się przyjemnie i zaskakująco łatwo.

Niestety jest też duży minus!
Folia jest delikatniejsza niż 3D! :(
Jeszcze nie wyjechałem z pokoju a już mam dwie duże dziury! Maskara.
To jest duży, duży minus.
Muszę zastanowić się jak to polepszyć, na pewno prezroczysta folia (naklejki) Oracal na newralgiczne miejsca otarć linek, łańcucha i kilku innych (tak jak jest to robione fabrycznie w nowych modelach).

Wymyśliłem również nazwę roweru.
"Bujaviator" :)
(gdzieś na forum widziałem nazwe: "Bananator", a że wszystko u mnie jest "Buja" no to jest "Bujaviator", oczywiście będą odpowiednie naklejki :)

Tymczasem zabieram się za zalanie amorka olejem 5W
Ostatnio zmieniony przez Bujakoto Czw 14 Sty, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

No faktycznie, dobrze to wyszło. Nie jestem jakimś fanem tego wzoru na folii :wink: , ale wygląda OK - zwłaszcza mam na myśli brak widocznych miejsc łączenia folii.
Czy aby tak okleić ramę, trzeba mieć jakąś wprawę w używaniu tego typu folii? Akurat zastanawiam się nad sposobem nadania kolorystyki obudowie do baterii (mogę pomalować proszkowo) - i może takie oklejenie to nie jest głupia sprawa? Obudowa do baterii będzie chyba łatwiejsza, niż rama roweru..?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Szwagier, u mnie w stopce zobacz jak wygląda skrzynka oklejona folią a'la włókno węglowe. Okleja się bardzo prosto i przyjemnie, zwłaszcza z suszarką w trudnych miejscach ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Oklejanie takich małych elementów jak skrzyneczki to jest zadanie dość proste.
Skrzyneczka oklejona folią bardzo popularne rozwiązanie, szybkie, tanie i dające super efekty :)
Zdecydowanie bardziej wytrzymała jest 3D, jednak 4D daje zajebiste ofekty zatuszowania łączenia folii, jednak kosztem wytrzymałości (jest delikanta).


Szukam sposobu na zabezpieczenie foli (żywica lub lakier)


Dwa lata temu oklejałem dostawcze VITO.

Folie mały odcinki po 4 metry, wysokie na 1.5m


Za to efekty są zdumiewające:

Przed


Po
Ostatnio zmieniony przez Bujakoto Czw 14 Sty, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mateuszmmi 
młodzik


Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 74
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Teraz na allegro: nowe prawie nieużywane vito wujek dojeżdżał nim do kościoła itp itd :P
Ja myślałem o malowaniu mojej skrzyni ale teraz chyba zmienię zdanie :) Szczególnie że wyszła jakaś krzywa :P
_________________
craVtec
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Hehehehe z tym allegro dobre mateuszmmi

Panowie TYLKO uważajcie jakie folie kupujecie!
Sam się wielokrotnie przekonałem, że można kupić tanio i dobrze, ale można również kupić tanio i bardzo niedobrze :)

Polecam sprzedającego folię na alledrogo:
http://allegro.pl/listing...?us_id=23388180

Gość ma same pozytywy (3800)
Sprzedaje głównie folie
Jego folie choć tanie są bardzo dobre, łatwe w oklejaniu (kanaliki pod folią), dzięki czemu powietrze pięknie i równomiernie jest usuwane, klej trwały.

PAMIĘTAJCIE, że folia na końcach nie będzie Wam się odklejać jeśli nie będziecie jej chwytali palcami.
Oczywiście nic się nie stanie jeśli raz chwycicie koniec foli po czym ją nakleicie, tak to się robi.

JEDNAK naklejając folię często okazuje się, że bardzo często koniec folii chwytany jest wielokrotnie co na samym końcu daje niestety efekt odklejania się końcówek (po kilku dniach) i później ciężko jest to na stałe przytwierdzić.

POLECAM nacinanie kawałka papieru transportowego (tego na którym naklejona jest folia) i umieszczenia tych kawałków na końcach folii lub w miejscach gdzie będziecie folie chwytali (z reguły na końcach). Chwytajcie palcami właśnie za te naklejone kawałki papieru transportowego a nie za klej na foli. To ważne, ponieważ to są tanie folię, to nie folię 3M.

Oczywiście jeśli Was stać (a w sumie to nie jest aż taka powierzchnia) to można szarpnąć się na oryginalną folię 3M - ta folia to cudo techniki, kosmiczna technologia. Ich folia na rynku jest już 5 lat i nie ma sobie równych.
Sami zobaczcie:
https://www.youtube.com/watch?v=-z3mb85nxdY
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Bujakoto, pomniejsz zdjęcia z tych 4000 px! oklejonej folii i zrób żeby ważyły mniej, przecież się temat otwiera nawet kilkadziesiąt sekund! :evil:

edycja: wywaliłem automatyczne ładowanie, proszę kolejne zdjęcia obrabiać przed udostępnieniem
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Popieram, nie mam rewelacji w szybkości ściągania, ale trochę przesada ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group