|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator |
Autor |
Wiadomość |
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
tak myślę że jeszcze tylko ramę trzeba będzie wymienić bo moc silnik z czasem ją pokona..
rower fajny ale łączna wydana suma spora. na Twoim przykładzie można stwierdzić, że jeśli chcemy mocnego bajka to łatwiej zrobić od zera niż przerabiać gotową konstrukcję. np w niewiele wyższej cenie miałbyś amortyzowaną w pełni ramę przystosowaną do mocnego silnika. koszt Twojego czasu który poświęciłeś licząc po najniższej krajowej ( bez obrazy jakieś kryterium musiałem przyjąć ) niepoliczalny ale gdyby jednak to pewnie kolejne tysiące zł.
na pewno cierpliwości i ambicji odmówić Ci nie można |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Ja jebie!
Jade, jade, patrze a tu czrny jak smoła dym leci ze skrzynki..... Nagle zwarcie w silniku, awaria.
W domu okazalo sie, ze to sterownik
Chciało by sie powiedzieć ku...a.
SORY ZA WIELKOSC ZDJECIA, Zmienie je jak tylko wroce do domu (akcja z telefonu).
|
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Wow |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Niezłe się przypiekło Teraz pytanie co było przyczyna awarii sterownika? Nie zadziałał BMS? Teraz chyba mocniejszy to nie zdążył ? :> |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
U ciebie zawsze niezła porcja szoku
Ale jak to zwarcie w silniku? Fazowe zwarły się? Jakie prądy były ustawione na sterowniku?
Wiesz co było przyczyną? Bms pewnie nie zadziałał bo prąd nie był wystarczająco wysoki na ten bms.
Ale jeżeli chodzi o efekty to skoro to trwało trochę dłużej niż sekundę to i mały prąd przy jakimś zwarciu w sterowniku mógł to zdziałać. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Ale jak mówiłeś, że cisnąłeś przez długą chwilę ostro to może nie zadziałało zabezpieczenie termiczne sterownika i się usmażył? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Uuuu...Wróciłem w tamtym tygodniu z urlopu i tak sobie siedzę i myślę nieraz wieczorami, że Bujakoto nic nie pisze w swoim wątku...? Aaa, no tak, przecież oficjalnie zakończył, stary rower jeździ dobrze, teraz myśli nad zrobieniem nowego - jest dobrze, to co ma pisać? Chyba na jesień, jak zacznie nowy temat...
A tu taki klops..!
Nie wiem, kolego, jak Cię podnieść na duchu...Ja bym się chyba załamał, bo jak mnie coś nie lubi, to "nie lubię w gównie rzeźbić", ale widać, że masz hart ducha godny pozazdroszczenia! Choć ze szczęściem (w ebajkach) jakby gorzej
Upalił się tylko silnik i sterownik, czy coś jeszcze? Co z baterią?? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Nie masz szczęścia
wygląda jakby się podkładki izolujące na kondziorze przetarły i zwarło do górnej pokrywy? Może nie były podklejone? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Albo zbyt duży prąd i kable się grzały do 200stopni aż z nich pozchodziła izolacja Ja mówiłem już wcześniej że fazy powinny mieć lepszy sposób połączenia niż zwykła nakrętka. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Nie oszukujmy się i Jego, cały rower trzeba zrobic od 0, zgodnie ze sztuką. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Albo zbyt duży prąd i kable się grzały do 200stopni aż z nich pozchodziła izolacja Ja mówiłem już wcześniej że fazy powinny mieć lepszy sposób połączenia niż zwykła nakrętka. |
Płytka jest połączona za pomocą śruby M4 przez wszystkie 4 warstwy. Przekrój wynosi jakieś 12,5qmm. Osobiście uważam połączenia lutowane w tym zastosowaniu niezbyt na miejscu. A to dlatego, że ze względu na występujące obciążenia prądu przemiennego, utlenianie lub wahania temperatur, materiał lutowniczy może oddzielić się od powierzchni styku i spowodować całkowite lub częściowe zerwanie. Dodatkowe, z czasem przenikanie wilgoci do związku, co prowadzi do procesów chemicznych pomiędzy przewodami miedzianymi, lutu (cyny, ołowiu lub srebra lub stopów lutowniczych ) oraz elementów stykowych, wraz z naturalnie niską wilgotnością lutu. Co z kolei prowadzi do zwiększenia oporu połączenia.
Dodatkowo połączenia lutowane są mniej odporne na przeciążenia mechaniczne, wibracje czy mikrowibracje, które tu permanentnie występują. Przez powleczenie cyną poszczególnych drutów oraz wolnej przestrzeni między nimi uzyskujemy ostrą krawędź między sztywnym (polutowanym przewodem) a przewodem , gdzie lutu brak. I tu właśnie leży problem. Połączenie nie jest elastyczne i minimalnie obciążalne mechanicznie.
Tak więc istnieje spora liczba zagrożeń, jakie mogą wyniknąć w złączu lutowanym. Ja w swoim rozwiązaniu zastosowałem świadomie połączenie mechaniczne, które już od kilkunastu kkm zdaje z powodzeniem egzamin. Przy czym pojazd jest użytkowany zarówno w lecie jak i zimie.
Co do połączenia mechanicznego, to podczas zaciskania kontakt (zazwyczaj w formie rękawa ) zostaje specjalnymi szczypcami bardzo równo i pod wysokim ciśnieniem sprasowany do przewodu kabla. Przy prawidłowym wykonaniu, połączenie to jest gazoszczelne więc nie ma nawet wilgotnośći (utlenianie ), która może spowodować jego uszkodzenia. Opory kontaktowe są niskie, ponieważ materiał jest położony bezpośrednio na materiale, bez szczelin pomiędzy poszczególnymi drutami w przewodzie. Trwałość mechaniczna jest zdecydowanie większa (brak lutu na drutach).
Dla informacji: w przemyśle samochodowym brak jest połączeń lutowanych...
Ponadto, płytka jest certyfikowana na TG140°C (Technoserwis w Gdańsku) i ze zdjęcia nie zauważyłem jakiegokolwiek elementu, z temperaturowo wymuszonym odlutowaniem spowodowanym przez zewnętrzną temperaturę (ze względu na gęstość i grubość Cu na płytce i projekcie po wcześniejszej symulacji konwekcji do otoczenia o delta 40° ciepło jest "grubo" rozpraszane. A propo popalonej izolacji... ). To z kolei potwierdzałoby poprawną termiczną symulację płytki! Zresztą jedną z wielu. Nawiasem mówiąc, dlatego płytki robione są właśnie w Technoserwisie Jednak ta dopalona izolacja nie widzi mi się najlepiej...
Tak więc, Atomek, jeśli masz jakieś konkretne argumenty na ten temat, zapodaj je proszę. Samo subiektywne gdybanie co jest lepsze bez podania "co autor ma na myśli" niezbyt jest produktywne. Tym bardziej tyle razy...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
barmal napisał/a: | Przekrój wynosi jakieś 12,5qmm | Śrubki są miedziane tak?
barmal napisał/a: | Płytka jest połączona za pomocą śruby M4 przez wszystkie 4 warstwy |
No spoko ale ja zwyczajnie nie wierzę, że takie połączenie nie ważne jak skręcone(a użytkownik i tak chyba sam dokręca kable fazowe więc nie można mieć pewności połączenia) jest w stanie wytrzymać tych 120A prądu fazowego o których wspominał Bujakoto.
Próbowałem przeszukać internet w poszukiwaniu jakiś profesjonalnych złącz typu m4/podobnych i nigdzie nie spotkałem się z prądami bliskimi nawet do 100A
w tym pdfie http://www.multi-contact...._(de-en)_hi.pdf dla m4 wspominają coś o 20A..
Jeżeli połączenia są ok to skąd się wzieła taka temperatura w sterowniku?
barmal napisał/a: | Atomek, jeśli masz jakieś konkretne argumenty na ten temat, zapodaj je proszę |
Według mnie, i jest to tylko moje zdanie dostęp do wnętrza sterownika powinien być ograniczony - niepotrzebny. Wszystkie kable powinieneś dokręcać jak i dobierać ich odpowiedni przekrój tylko ty bo inaczej takie lub inne usterki są nieuniknione. |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
Zgadzam się z barmalem, połączenie lutowanie na pewno nie jest lepsze niż mechaniczne, kto ma do czynienia z automatyką przemysłową ten wie o czym pisze.
A co przyczyny awari, to z całym szacunkiem do kolegi, ale wystarczy poczytać wątek i na pewno nie obstawiałbym awarii sterownika spowodowanej zastosowanym połączeniem śrubowym
Pozdr |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
Kolegę trzeba wesprzeć nie dobijać. Bujakoto przetrwałeś z konsekwentnie i godnym podziwu uporem przez jakieś 20-30 problemów i awarii - nie podawaj się przy tej i działaj dalej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|